Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bucephalus schreef:Zou hier het spreekwoord 'Iemand op het verkeerde been zetten vandaan komen'?
Bucephalus schreef:Enfin, de idee achter de plaatjes van de galopafwikkeling van de Lippizaner en het E.V. was te illustreren dat er een duidelijk verschil is tussen de drie- en de viertactbeweging. Laten we er van uit gaan dat dat in beide gevallen steeds een diagonale beweging is, dan ga ik ervan uit dat de drietactbeweging (dragen) gewenst is.
In hoeverre ga je nu sleutelen aan die tactmatige beweging door inbreng van bloed dat nu juist geselcteerd geslecteerd is op snelheid(viertact)?
Of heeft dat volgens jullie totaal geen invloed?
Citaat:The canter is incorrect if four hoof beats can be heard, which happens when the hind leg is put down before the corresponding diagonal foreleg.
Himyar schreef:Maakt allemaal deel uit van de heksen jacht op Vobloed hier in Nederland.
Men probeert het ras van alles in de schoenen te schuiven, een eerlijke, objectieve kans geven, is er niet bij.
Dan geeft men weer af op de karakters (terwijl veel TB hengsten die in Ermelo getest werden, uitmuntende karakters hebben/hadden), dan is het weer de hals, dan weer de gangen, dan weer de benen, dan weer de achterhand, men is constant naarstig op zoek naar iets om negatief over te doen. En waar is dit alles op gebaseerd? Je wordt er zo moe van.
Zannekin schreef:Een gewone galop is 3-takt, een rengalop 4-takt. Elk paard gaat op snelheid naar 4-takt. Volgens mij gaat in verzameling niks veranderen. 4-takt gaan galopperen is niet gewenst in de verzameling. Een mooi gesprongen verzamelde galop is 3- takt.Citaat:The canter is incorrect if four hoof beats can be heard, which happens when the hind leg is put down before the corresponding diagonal foreleg.
sarabande"]
[quote="thoroughbred schreef:Daarom vind ik t ook belachelijk dat de volbloed geen lendemechanisme meer zou hebben.
joostvangestel"]
Inderdaad.. Thoroughbred, zijn dat jouw woorden of kan je dat ergens uit dit topic quoten?
[/quote]
Dat zijn niet mijn woorden.
[quote="Anna42"]
[quote="fabienne schreef:Hoe kan je nou schilderijen van paarden uit de tijd van VOOR de fotografie als voorbeeld nemen?????? In die tijd kon men nauwelijks een paard fatsoenlijk op het doek krijgen, laat staan dat je mag verwachten dat je op schilderijen/tekeningen uit die tijd de bouw correct zou kunnen aflezen. Men dacht notabene in die tijd dat een paard in galopsprong beide voorbenen naar voren en beide achterbenen naar achteren strekte!!!!!!!!!!
joostvangestel schreef:Overigens weet ik niet hoe homogeen de volbloed is. De ene is de ander niet. Wel ben ik er van overtuigd dat die volbloed die race na race wint, niet noodzakelijkerwijs ook die volbloed is die het beste is voor de rijsport.