KWPN Verrichtingsonderzoek voorjaar 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:19

juliomariner schreef:
Rachral schreef:
[ Nou, nou Umeo, er staat ook te lezen dat als men van de 800 hengsten, voor de 2e bezichtiging de foto's al laat meetellen er nog 100 overblijven, dan valt het wel mee hoe gezond de populatie is.
quote]
Nou nou dat noem ik iets uit het verband trekken. Van de 800 hengsten vallen er niet 700 af op de foto's maar het grootste deel op exterieur, beweging, springen en afstamming etc. Op de foto's wordt dan blijkbaar niet zo streng geselecteerd anders waren de hengsten diue nu zijn goedgekeurd en een bemerking hebben nooit in de 2e bezichtiging gekomen.

Zeg ik toch, zelfs bij de 25 aangewezen hengsten zitten er nog met bemerkingen, dus dat gezonde valt wel mee.
En trouwens hoeveel hengsten die gekeurd en aangewezen zijn komen uit een elite merrie..?? (om welke reden dan ook!)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:20

Toch heel makkelijk op te lossen, kijk in de boekjes van de hengsten na welke medicatie ze gekregen hebben, dat moet toch allemaal geregistreerd worden nu, met de chip etc?

En bij fraude fameus aanpakken, zowel eigenaars als DA...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:25

Umeo schreef:
Er zijn reeds onderzoeken en de uitslagen daarvan worden gewoon op het net geplaats maar vele mensen die onder andere met een Bretton Woods (niets op tegen hoor, eigen keuze) dekken die willen de uitslag gewoon niet zien. Die blijven maar roepen dat niks wetenschappelijk bewezen is :Y)

Een dezer dagen werd een voetbalspeler voor miljoenen verkocht naar England..Had wel problemen in de knie..maar dat opereren was een formaliteit... :D
Dus waar hebben we het in de paardenwereld over.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:26

Bij BWP is de 1e fase foto's maken. Niet gezond, einde verhaal. Vind ik persoonlijk een betere aanpak. Is ook heel duidelijk. Niet goed qua gezondheid is geen 2e fase.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:07

Citaat:
Zeg ik omdat die toch, zelfs bij de 25 aangewezen hengsten zitten er nog met bemerkingen, dus dat gezonde valt wel mee.
En trouwens hoeveel hengsten die gekeurd en aangewezen zijn komen uit een elite merrie..?? (om welke reden dan ook!)

En wat is een Elite merrie??
Kennissen hadden een merrie die vorig jaar 100% op X ray was en nu kats verrot.....
Bovendien een elite/prok merrie met de kogels vol grind of brieke sesambeentjes staat toch als prok op papier omdat die niet meetellen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: KWPN Verrichtingsonderzoek voorjaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:09

Maar het staat wel op het PROK certificaat....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:55

maar wat is kats verrot dan ?
Ik kan daar echt niet met mijn hoofd bij dat een merrie glansrijk door een RX keuring komt en na een jaar ze helemaal afgekeurd is ..als ze vanaf de leeftijd van 2 geen ocd hebben ( en er niet eentje over het hoofd gezien hebben ) dan komen die er niet bij ..straalbenen die echt goed zijn op de foto heb ik de ervaring dat je zelfs na jaren nog goede straalbeentjes hebt
mijn merrie is bvb in heel haar carriére dat ik haar heb 4 keer helemaal opnieuw op de foto geweest en is altijd met 1-tjes gebleven :j

maar vaak heb je ééntje die bij de ene DA zegt dat ze er net met de hakken over is en een andere keurt dan weer af ..
Bovendien heb je ook gewoon verschillen per land daar zou beter eens uniformiteit over moeten komen !!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:25

janderegelaa schreef:
Maar het staat wel op het PROK certificaat....

Gooi je die toch weg!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:25

besita schreef:
maar wat is kats verrot dan ?
Ik kan daar echt niet met mijn hoofd bij dat een merrie glansrijk door een RX keuring komt en na een jaar ze helemaal afgekeurd is ..als ze vanaf de leeftijd van 2 geen ocd hebben ( en er niet eentje over het hoofd gezien hebben ) dan komen die er niet bij ..straalbenen die echt goed zijn op de foto heb ik de ervaring dat je zelfs na jaren nog goede straalbeentjes hebt
mijn merrie is bvb in heel haar carriére dat ik haar heb 4 keer helemaal opnieuw op de foto geweest en is altijd met 1-tjes gebleven :j

maar vaak heb je ééntje die bij de ene DA zegt dat ze er net met de hakken over is en een andere keurt dan weer af ..
Bovendien heb je ook gewoon verschillen per land daar zou beter eens uniformiteit over moeten komen !!

Deze had botwoekering aan het hoefbeen.