Geschoren Haflingers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Geschoren Haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:01

doei,was het maar waar.....ik zit de sneeuw hier weg te kijken,en dat lukt mij nu aardig haha ik hoop morgen weer met willem aan de gang te kunnen,heeft een maandje of 4 rust gehad.
had een probleempje met een hoef,dat gaat nu weer goed dus gaan we zachtjes aan weer op bouwen.
ik hoop willem in maart/april uit te kunnen gaan brengen.

Aron doet het super op het moment,die zal wel mee rijden denk iik.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:03

Wout begint al met uit te haren en zijn geschoren deel (nov geschoren) is nog steeds kort. Heb er 350 opliggen en de hals er alweer een tijdje af want hij had het gewoon warm. Ben ook blij dat we met 1x scheren klaar zijn.

Ziet er mooi uit amazone!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:09

Wat balen van Willem zeg |( Dus die is echt even al een tijdje uit de running geweest!
Ik ben erg benieuwd naar Aron *D

amazone77 schreef:
doei,was het maar waar.....ik zit de sneeuw hier weg te kijken,en dat lukt mij nu aardig haha ik hoop morgen weer met willem aan de gang te kunnen,heeft een maandje of 4 rust gehad.
had een probleempje met een hoef,dat gaat nu weer goed dus gaan we zachtjes aan weer op bouwen.
ik hoop willem in maart/april uit te kunnen gaan brengen.

Aron doet het super op het moment,die zal wel mee rijden denk iik.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:14

komt weer helemaal goed hoor met willem,dit jaar gaan we knallen. :D

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:17

@Kelly
Mijn hafje is 3 November geschoren en staat nog steeds kort in zijn vacht. Ik heb een 220 en een 360 grams om met 200 hals. Als het vriest een 150 gram hals erbij en bij super erge kou een 0 grams deken eroverheen. Ook met buitenrijden etc. altijd een dekentje omdoen het eerste kwartiertje etc. Met poetsen verleg ik de zweetdeken van voor naar achter, anders krijgt hij het koud en zie je de vacht omhoog gaan staan. 450 grams lijkt mij prima![/quote]

Die van mij is echt weer een teddybeer!.. Hij staat nog dikker in zijn vacht als de andere haf bij ons op stal en die is niet geschoren!:O

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:21

Kelly1992 schreef:
@Kelly
Mijn hafje is 3 November geschoren en staat nog steeds kort in zijn vacht. Ik heb een 220 en een 360 grams om met 200 hals. Als het vriest een 150 gram hals erbij en bij super erge kou een 0 grams deken eroverheen. Ook met buitenrijden etc. altijd een dekentje omdoen het eerste kwartiertje etc. Met poetsen verleg ik de zweetdeken van voor naar achter, anders krijgt hij het koud en zie je de vacht omhoog gaan staan. 450 grams lijkt mij prima!

Die van mij is echt weer een teddybeer!.. Hij staat nog dikker in zijn vacht als de andere haf bij ons op stal en die is niet geschoren!:O[/quote]

Ik denk dat je hem met de 450 grams wel korter in de vacht gaat houden!
Ik voer ook iedere dag lijnzaadolie en al staat mijn paard in een buitenstal tot 10 uur s'avonds blijft het stallicht aanstaan... Misschien heeft het daar ook iets mee te maken.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:24

@ doeii

Ja ik denk dat ik gewoon een 450 na het scheren op doe.. zal wel goedkomen denk ik:)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:33

Die van mij gaat volgende week onder het mes :+ Ik heb ook dikke dekens op gehad, maar het heeft niet geholpen de haargroei tegen te houden. Bovendien vind ik het niet gezond om hem met 5 graden 450 gram om te doen, dan zweet hij zijn stal uit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:35

Ik heb de mijne nog steeds niet durven scheren. Al begint hij nu weer braver te worden, dus misschien dat ik met een week of 2 hem alsnog kaalscheer. Maar dat hangt van zijn gedrag af. :+

Dat hartje wat ik had uitgeschoren he, hoe lang duurt dat bij jullie voordat dat weer bijgegroeid was? Ik dacht dat duurt een maand en dan is het helemaal bijgegroeid. Maar inmiddels al 2 maanden of misscihen zelfs nog langer, ben er al mee op concours geweest, mee op les geweest en ik schaam me dood. :( :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:41

Ik kijk ook nog wel even aan of we kunnen blijven rijden of niet voordat definitief weer het mes er over gaat :+ IK scheer eigenlijk alleen maar omdat ik wedstrijden rijd, en hij het anders binnen zo warm heeft. Ik moet ook nog regelmatig eerst longeren voordat ik op kan stappen (hij is gelukkig pas 17).

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:48

Die van mij zit nog redelijk kor tin het haar en staat onder een 300 grams deken, zat een 150 grams hals aan maar die hebben zn weidegenoten gesloopt. Moet even gemaakt worden en dan krijgt hij die weer op.
Ik longeer die van mij ook voordat ik erop stap, anders zit ik op een wandelende tijdbom :+ Winnie wordt in april pas 5 jaar.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:51

Nou, longeren helpt bij die van mij niet, dan moet je gewoon vasthouden en blijven zitten, hihi. Nu maakt dat mij niet zo uit, maar ik verhuur hem aan een jong meisje dus om te voorkomen dat ze eraf gaat heb ik nog maar niet geschoren. :P

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:12

Ik heb mijn haf november geschoren. Nu een deze dagen weer want zijn vachtje is weer sterk gegroeit.
mijn vraag: Hoe scheren jullie de rand bij de manen. Ik heb afgelopen keer alles vrij ver weg geschoren en dat zag er wel heel mooi uit maar dan pak je ook een beetje manen mee. En dat is zonde.
Laten jullie de hele rand staan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:15

Die knip ik met de hand bij (anders steken er van die rare oranje haren uit mijn knotten :+ )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:15

Ik scheer gewoon in een beweging langs de manenkam, heel zelden pak ik dan een plukkie manen mee, maar dat is dan gewoon pech hebben. :)

SharonP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:17

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:52

Ik vlecht wouter helemaal in voor ik ga scheren, iedere kant hengstenvlecht en staart invlechten. Bij de manenkam werk ik het af met een klein scheerapparaat hij houdt er niet zo van bij zijn hals dus ben bang dat hij gaat schudden en ik een hele pluk kwijt ben :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:16

ze ziet er top uit hoor Carlijn!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:18

Chaos schreef:
Ik scheer gewoon in een beweging langs de manenkam, heel zelden pak ik dan een plukkie manen mee, maar dat is dan gewoon pech hebben. :)

inderdaad, ik scheer dan zelf niet, maar degene die hem heeft geschoren heeft de zijkanten lekker "strak" geschoren..
maar de mijne heeft allemaal lelijke haargroei, het ziet er niet uit dus ook vandaar + dat hij echt een extreem dikke manenkam heeft..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:36

Mijn haflinger is 16 oktober en 18 november geschoren en de haren zijn wel wat stugger geworden, maar niet langer.
Hij hoeft dus niet nog een keer gelukkig, ik laat het hierbij.
Ik zal van de week wel even foto's uploaden, want heb m in het zonnetje in zijn blootje op de foto gezet.
Hij staat overigens 24/7 buiten en heeft niet dikker onder dek gestaan dan onder ongevoerde regendeken + 200 grams onderdeken. En die moet er van de week weer onder vandaan, als het zo doorzet met dooien, dan komt ie weer onder de 100 grams onderdeken.

Hij is een soort van dekenmodel geschoren.

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:57

Ik heb hem in de tweede week van december geschoren. In een dekenmodel. Het bevalt echt super.
Ze staat van 8.00 tot 19.00 uur buiten onder een 250/300 grams buitendeken en een 200 grams onderdeken. Ze kan binnenkort wel weer onder 300 grams.
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:44

Afbeelding

Zo ziet Jip er nu uit, 18 november geschoren, maximaal onder 200 grams deken gestaan, 24/7 buiten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:38

Die ziet er nog goed uit zeg.

Ik heb Doos ergens in nov geschoren en staat nu onder een 300 grams maar is toch redelijk ontploft hoor.
meer doe ik niet op ik vind het goed.

Dit was hij vandaag... scheren doen ik niet meer over een maandje gaan ze al verharen als het goed is.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:24

'Broertje' van Jip: Jim :D
Vorig jaar had hij ook dit model en is toen goed bevallen :j
Hij staat momenteel onder een 200gr onderdeken en 100gr regendeken er overheen.
Zodra de temperaturen weer een beetje boven 0 blijven gaat er een enkele 200gr op.
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:59

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen, dat ik Jip in november voor de tweede keer geschoren heb, ik had hem 4 weken daarvoor ook geschoren en toen was hij dus inderdaad binnen die 4 weken weer net zo dik in het haar als ervoor.
Maar het is nu niet weer aangegroeid, het enige wat opvalt, is dat zijn vacht wat stug en afgehard is, er zitten wat langere stugge haren in.

Maar nog mooi kort haar, gelukkig, hoeft hij tenminste niet nog eens.
Ga hem van de week ook onder de 100 grams deken zetten, 200 gram is als het boven nul is echt te warm voor hem.