Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:Van alle honderden veulens die hij de eerste jaargangen heeft gehad, zouden er nu toch al wel veel meer moeten opvallen op merriekeuringen, hengstenkeuringen enzovoorts. Proud James is ook een goede nakomeling, maar gezien het grote aantal dat hij gedekt heeft, had ik meer van Jameson verwacht nu.
En als je veel zadelmakmaak-jongens enzo spreekt, dan hoor ik ook genoeg.
_Lorette_ schreef:Als dit topic voorbijkomt in actieve topics dan lees ik soms met een half oog mee. Kreeg bijna de zenuwen voor onze eigen Jameson die beleerd ging worden. Komt ook nog eens uit een Charmeur moeder, dus op papier is dat een rampenplan. Gelukkig is dat een heerlijk dier. Niet spectaculair, maar wel heel braaf en fijn te rijden voor de zeer korte tijd dat ze met haar aan de slag zijn. Ze wordt gereden door een 17 jarige en het gaat keurig.
https://youtu.be/T7A_5fpcJO8?si=zuu9u5yfZV2O32Iu
Genoeg op aan te merken, maar voor precies 14 dagen na de 1e keer opstappen vind ik het meer dan prima. Ze was voor die tijd niet klaargemaakt en kende nog niks, ook geen longe.
Ik kan van onze Gelderse nog niet zeggen dat het zo geweldig gaat... Dat is een uitdaging. Terwijl het een allround amateurpaard zou moeten zijn. Ik hoop echt dat we die nog aan het lopen krijgen.
fokfanaat schreef:just wimphof 1044 nakomelingen
7 aangewezen zonen 3 ggk
66 stermerries, 40 elite, 109 prok
jameson 809 nakomelingewn
3 aangewezen zonen, 2 ggk
37 stermerries, 28 elite, 79 prok
SophievdV schreef:Ik heb meerdere Geldersen gehad en die waren over all gewoon braaf. Eentje was moeilijk te rijden. Niet doordat dat dier bokte, staakte of ging rennen, het ging gewoon niet echt aan het werk. Het laatste stukje ontbrak en dat paard was echt enorm kijkerig.
Maar bijvoorbeeld Floris was top braaf, onze Amber was top braaf en nu hebben we een TP gefokte Gelderse en die is ook super braaf en eerlijk. Het zijn geen dooie dienders, dat klopt, maar ze hebben het hart op de goede plek!
GJ9 schreef:SophievdV schreef:Ik heb meerdere Geldersen gehad en die waren over all gewoon braaf. Eentje was moeilijk te rijden. Niet doordat dat dier bokte, staakte of ging rennen, het ging gewoon niet echt aan het werk. Het laatste stukje ontbrak en dat paard was echt enorm kijkerig.
Maar bijvoorbeeld Floris was top braaf, onze Amber was top braaf en nu hebben we een TP gefokte Gelderse en die is ook super braaf en eerlijk. Het zijn geen dooie dienders, dat klopt, maar ze hebben het hart op de goede plek!
Ik neem aan dat je de moeder van Floris bedoelt met de kijkerige, dan heeft hij het fijne karakter toch juist van de rijpaardkant.