Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Wat gaaf Tarzan! Ik duim mee!

Luci met bloed wormen, dat is echt niet fijn..

Morena verhuist, sterkte met het wennen aan maar 1 paard hebben

Hier heel druk met van alles, maar weinig paarden. Als ik tijd voor ze heb, gaat het wel heel goed inmiddels met ze!

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Kleine stapjes zijn ook stapjes!

Leuk leuk Tarzan, ben heel benieuwd!

Ik zit zo in mn maag met Luci, geef de godganse wereld aan geld uit om hem goed te krijgen en er lijkt maar geen eind aan te komen :\
Gun dat dier gewoon dat ie zich lekker voelt, zonder alles.. maar elke keer komt er weer wat nieuws. Bah..

_Tarzan

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Wat balen DGM :(:) wat zegt de DA ervan?
Dankjewel Maartje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Is de grond wel schoon? Anders wordt hij de hele tijd herbesmet. En jonge paarden zijn helaas al gevoeliger voor wormen. Kan me goed voorstellen dat je er flink van baalt DGM!

Fijn dat het zo goed met ze gaat Maartje!

Kan me voorstellen dat het wachten op woensdag erg lang Tarzan. Gaat ze na een positieve keuring gelijk mee? Merries zijn leuk. (meestal dan)

En ja, maar voornamelijk ook door de persoonlijkheid. :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Yes, als dan gaat ze meteen mee *\%/* dus ja ik kan niet wachten *\%/*

Ik vind haar niet zo merrie-merrie en ze was heel knuffelig dus komt vast goed :D

Hahah snap ik Elisa, ze hebben elk hun eigen persoonlijkheid hè!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

DGM schreef:
Kleine stapjes zijn ook stapjes!

Leuk leuk Tarzan, ben heel benieuwd!

Ik zit zo in mn maag met Luci, geef de godganse wereld aan geld uit om hem goed te krijgen en er lijkt maar geen eind aan te komen :
Gun dat dier gewoon dat ie zich lekker voelt, zonder alles.. maar elke keer komt er weer wat nieuws. Bah..

Heel herkenbaar! Meer dan je best kan je niet doen! Ik hoor hier ook van alle kanten dat de jonkies dit jaar enorm vol wormen zitten. Meerdere klinieken hebben er last van begreep ik!

Ik struggle al sinds juni met Pietje zijn wormen. Testen lijken schoon maar hij blijft een mega buik houden, laatst bevestiging gekregen van de dierenarts dat hij eerder 8 maanden oud lijkt dan 14 maanden oud…

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Wat gezellig, zoveel berichten hier!

Tarzan, wat spannend! Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt (vooral voor haar natuurlijk, maar ook voor jou)

DGM dank voor het delen van je wormenverhaal... maakt mij wat meer attent. Lijkt me echt ellendig.

Ik ga moeten oefenen om te ontwormen, laatste keer is Urbi vastgezet tussen schotten en met 'grof geweld' ontwormd. Ze vond het zo eng... Ik ben nu 2 maanden met haar bezig, ik kan haar nu voorzichtig aanraken, maar ze kent geen halster en ik wil haar in geen geval opsluiten en zo bang maken als de vorige keer. Ze moet ook bekapt worden... *probeert niet te stressen* hoop vooral dat ze snel wat meer vertrouwen in de mensheid krijgt.

Wat leuk alle foto's ook <3

Ik blijf zelf qua gezondheid behoorlijk kwakkelen, en bij tijden is dat behoorlijk... pfff. Om mezelf op te peppen heb ik mezelf toegang verleend tot de featherlight academy. Liggend filmpjes kijken kan ik heel goed namelijk. Heel leuk om te zien hoe Yvette het aanpakt met haar paarden. Geeft me weer positieve energie.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Arts zegt eerst nieuw mestonderzoek nog weer afwachten. Ik vind wachten stom :')

FB, arme Piet en jij! Is hij wel een beetje blij verder?

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Elisa2 schreef:
Is de grond wel schoon? Anders wordt hij de hele tijd herbesmet. En jonge paarden zijn helaas al gevoeliger voor wormen. Kan me goed voorstellen dat je er flink van baalt DGM!

Fijn dat het zo goed met ze gaat Maartje!

Kan me voorstellen dat het wachten op woensdag erg lang Tarzan. Gaat ze na een positieve keuring gelijk mee? Merries zijn leuk. (meestal dan)

En ja, maar voornamelijk ook door de persoonlijkheid. :D

Hij stond tm Juli bij een paardje wat bloedworm had. Sta nu heel kleinschalig en andere paarden zijn schoon.
Ik heb eigenlijk altijd de ontworming goed bijgehouden. Wel ook eens spoelworm gezien maar dat vind ik dan weer minder erg dan de vieze bloedworm :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Ja en bloedwormen zijn heel hardnekkig helaas..maar dat verklaart dan wel zijn besmetting. Wel echt balen zeg!

En ook voor Pietje dat die daar ook zo'n last van heeft. :-(

Wat lastig Rauka, soms helpt een halster om doen met een kort touwtje en dagelijks in handen nemen het beste om wat vertrouwen te krijgen weer. Maar goed, moet je jezelf wel goed voelen natuurlijk..wat vervelend dat je zo'n last hebt van je gezondheid. Yvette vind ik ook inspirerend.

Dat maakt het nog spannender Tarzan..ook merries verschillen allemaal qua persoonlijkheid en inderdaad, ze zijn allemaal uniek!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

Wachten duurt lang :+
Rauka, 2 jaar geleden is ze nog gekeurd en was ze goed dus ik verwacht geen gekke dingen.

Jeetje Rauka, beterschap voor je lijf hopelijk voel je je snel beter :(:) en balen dat je paard zo’n trauma heeft van het ontwormen.

FB en DGM, succes met de wormen, hopelijk snel onder controle bij beide!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:55

Bloedwormen zijn hardnekkig jaa..
Bij Star zag ik ook een worm in dr poep, gelijk da gebeld voor ontworming...
Maar hoor inderdaad veel jonkies die vol zitten dit jaar ja!

Ahh Piet.. ook al zo'n last.. en verschil in leeftijd ook zeg..

Sterkte Rauka.. Vreselijk als je lichaam niet meewerkt..

Ik duim alvast voor woensdag Tarzan!