Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

McMary wil iedereen wel denk ik. Grote kans dat die naar Duitsland vertrekt voor groot geld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

manic schreef:
De ochtend werd veel positiever beoordeeld dan de middag.

Rome USB deed alleen nog maar krabbelen stappen. Of dat spanning was of iets anders weet ik niet. Drafwerk vond ik er wel goed uitzien.

Vond Powerbank trouwens ook onregelmatig ogen in draf, maar die mocht wel doorgaan.

Vond Extreme eigenlijk fijner ogen onder de gastruiter :o In de ochtend leek hij erg gespannen.

McMary is echt een dametje, heel parmantig. Tussen merriekeuringen en dit viel het me op dat McLaren nakomelingen nogal eens zijn koppie meekrijgen en met name de sterke kaak lijn, wat ik heel mooi vindt. Maar was toch al weg van McLaren.

Wat ik nogal storend vond was de heropmars van de hannoveraanse neusriem en hoe die ingezet wordt. Ik vind dat in deze tijd dat er zoveel aandacht voor is eigenlijk niet (meer) kunnen. Ook echt veel die veel te kort in de hals en continu te diep gereden worden. Ik snap dat dat kennelijk is wat we willen zien op een Pavo cup maar voor mezelf vind ik het best veel voor hoe jong die beesten staan. Sommige lopen met 4 al in een groene passage de bak door.

Ik vond het voor €10 parkeergeld eigenlijk een prima dag. Beetje jammer van het weer.

(Ik ben fokkersleek, heb niks gefokt en maar misschien ooit met mijn ene hobby merrie en kruip nu weer terug onder meeleessteen)

Dat snap ik niet van die hannoveraanse neusriem? Dat is in mijn ogen vriendelijker dan de aansnoer neusriemen.

Voor de rest eens wat beter het voorstellen en kort in de hals. Ik vond er veel ook niet helemaal prettig om te zien qua aanleuning. Te diep vind ik niet zo erg, dat komt vaak door een gebrek aan kracht. Maar zou zelf graag meer het neusje er uit willen zien.

Rome had ook de pech dat het enorm hard begon te waaien toen hij in de ring kwam. Extreme was aardig aan het staken in de ochtend in de galop.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Ik heb geen probleem met een lage neusriem, maar die kun je kennelijk ook zo strak aantrekken dat dat FEI ding er echt niet meer doorheen past.

Ja het wisselvallige weer was ook echt nadelig voor sommige paarden. Vond het knap dat ze nog aan de gang bleven:
Laatst bijgewerkt door manic op Gisteren, 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

janderegelaa schreef:
Ik dat toch echt gelezen te hebben... :(

Toonen was fokker van het jaar, maar een foto van het kampioensveulen en eigenaren stond onder dat bericht op de kwpnfb.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Ik denk dat veel van Extreme zijn spanning komt van Renate vanaf. Je zag hem duidelijk meer rustig bij Simone.

Het zag eruit alsof ze wilde afspringen toen ze de ererondje moesten doen en hij begon te staken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

janderegelaa schreef:
Ik dat toch echt gelezen te hebben... :(

Kleinigheidje hou je :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Phonix schreef:
Ik denk dat veel van Extreme zijn spanning komt van Renate vanaf. Je zag hem duidelijk meer rustig bij Simone.

Het zag eruit alsof ze wilde afspringen toen ze de ererondje moesten doen en hij begon te staken.

Begon hij bij de ereronde ookal te staken?

Dat strakke aantrekken is me niet zo opgevallen Maniac. Maar kan best dat je gelijk hebt. Zag soms ook wel hele getrixte paarden. Kon zowel het losrijden als de proeven zien dus dat geeft veel informatie.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Elisa2 schreef:
Phonix schreef:

Begon hij bij de ereronde ookal te staken?

Dat strakke aantrekken is me niet zo opgevallen Maniac. Maar kan best dat je gelijk hebt. Zag soms ook wel hele getrixte paarden. Kon zowel het losrijden als de proeven zien dus dat geeft veel informatie.

Ja, ze moest de laatste rondje doen, maar toen bleef hij staken in een hoek en ging maar achter lopen tot dat de witte hekken viel en een groom kwam om hem even naar voren te krijgen. Toen zag je wel letterlijk paniek in haar ogen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Oh interessant..in de proef deed hij dat dus ookal in de galop. Maar ik vond dat ze hem aardig strak bij de kop had zeg maar. Wellicht door de weersomstandigheden maar met halsstrekken en stappen aan de lange teugel kwamen zijn kwaliteiten veel meer naar voren.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Renate doet haar best maar ze is geen topruiter è... zal ze ook nooit worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

Ach menigeen mocht willen dat die zo kon sturen. Ik vind het knap hoor.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

s0173957 schreef:

Als je niks zinnigs kunt zeggen, zeg dan maar helemaal niets!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Dat vindt ik wel een beetje overdreven om te zeggen.

Ze rijdt prima een grand prix proefje maar je ziet dat ze niet super hete paarden aankan en dat is toch helemaal ok. Niet iedereen is daarvoor gemaakt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Kaja schreef:
s0173957 schreef:

Als je niks zinnigs kunt zeggen, zeg dan maar helemaal niets!

Wat is dat nu... ze haalt niet uit paarden wat een ander wel kan.
Ik zeg nergens dat ik het zelf beter kan maar ik zeg wel dat er betere ruiters zijn met meer kunde én lef.
Is dat dan niet waar?

xxmarionxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Ik denk dat Renate inderdaad echt wel goed kan rijden, maar inderdaad die hete paarden passen misschien niet helemaal bij haar. Ik dacht (heb volgens mij zoiets vernomen) dat daarom O'Toto van de Wimphof om die reden nu ook onder het zadel is bij Diederik van Silfhout. Maar goed hier bind ik mij niet helemaal aan vast.

Weet iemand toevallig waarom Gerrel Vink Lamborghini niet meer onder het zadel heeft, maar Renate hem nu heeft?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Omdat hij heel braaf is…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

Diederik krijgt altijd de etterbakken..is al heel lang zo.

Renate is bang, daar is ze ook eerlijk over maar die angst zal wel in de weg zitten denk ik in dit soort omstandigheden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Nog iets dat mijn stelling bewijst: een topruiter is (op normale paarden qua karakter) niet bang.
En zoals ik het kan inschatten zijn en blijven het normale paarden qua karakter (qua sportkwaliteit zijn ze natuurlijk ver bovengemiddeld), anders moeten we er ook niet mee dekken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Mwah, sommige mensen hebben gewoon meer angst dan anderen..dat kun je ze niet kwalijk nemen. Anky was ook geen heldin. ;-)

Het zijn en blijven jonge hengsten met dito gedrag en in zo'n entourage en als het dan hard waait en regent dan kan het best heftig zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

s0173957 schreef:
Nog iets dat mijn stelling bewijst: een topruiter is (op normale paarden qua karakter) niet bang.
En zoals ik het kan inschatten zijn en blijven het normale paarden qua karakter (qua sportkwaliteit zijn ze natuurlijk ver bovengemiddeld), anders moeten we er ook niet mee dekken.

Hihi, zeg dat even tegen 3x olympisch goud kampioen..... heel veel dressuur ruiters hebben het lef van de gemiddelde springruiter niet hoor.

Daarbij, als je moeder wordt, wordt het vaak niet beter qua dapperheid. Je hebt nu eenmaal meer te verliezen....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Anky was volgens mij ook niet de grootste durfal en ik denk dat jonge paarden/ hengsten rijden een andere vaardigheid vraagt dan topsport. Een hele hoop springruiters rijden ook geen echt jonge paarden, ook niet vanwege het risico. Iemand moet immers de inkomsten van de stal binnenbrengen. Daarnaast is het ook in de menselijke natuur vastgelegd dat je als vrouw (zeker met kinderen) toch wat gereserveerder wordt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Denk dat er sowieso meer cowboys zijn die voor de duvel niet bang zijn en nooit een voet in de ring hebben gezet, dan dat er topruiters zijn die overal zomaar opstappen. Als er eentje op zijn achterbenen blijft springen zou ik er ook niet heel blij van worden. Liever dat ze dan maar een keer er tussenuit knijpen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Maar Anky reed die dan ook gewoon niet omdat ze wist dat zij er dan niet alles uit kon rijden. Renate probeert dat wél en dat is mijn inziens niet optimaal voor de paarden.

Maar kom, we gaan Renate nu toch niet op dezelfde hoogte zetten als een Emmelie Scholtens, Lottie Fry, Kirsten Brouwer, HP Minderhoud, ... niet qua GP maar ook niet qua jonge paarden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

s0173957 schreef:
Maar Anky reed die dan ook gewoon niet omdat ze wist dat zij er dan niet alles uit kon rijden. Renate probeert dat wél en dat is mijn inziens niet optimaal voor de paarden.

Maar kom, we gaan Renate nu toch niet op dezelfde hoogte zetten als een Emmelie Scholtens, Lottie Fry, Kirsten Brouwer, HP Minderhoud, ... niet qua GP maar ook niet qua jonge paarden.

Mwah weet niet, ook haar topsporters werden eerst veel gelongeerd voor ze erop ging.

Verder heb ik niet perse zicht op de dressuurruiters, ken de Amazone verder niet, zit meer in de springers. Daar zie je de ruiters die echt jonge paarden kunnen opleiden een vak apart zijn, en ook niet iedere GP- springruiter dat kan en doet en andersom. Daar reageerde ik op.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

wie heeft de merriekampioen live gezien?

zo op de foto lijkt ze best kort in de rug, maar kan vertekenen natuurlijk.
Afbeelding

ze is gescoord op 93 op rechthoeksmodel, maar zie ik er zo niet aan af