Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manic schreef:De ochtend werd veel positiever beoordeeld dan de middag.
Rome USB deed alleen nog maar krabbelen stappen. Of dat spanning was of iets anders weet ik niet. Drafwerk vond ik er wel goed uitzien.
Vond Powerbank trouwens ook onregelmatig ogen in draf, maar die mocht wel doorgaan.
Vond Extreme eigenlijk fijner ogen onder de gastruiterIn de ochtend leek hij erg gespannen.
McMary is echt een dametje, heel parmantig. Tussen merriekeuringen en dit viel het me op dat McLaren nakomelingen nogal eens zijn koppie meekrijgen en met name de sterke kaak lijn, wat ik heel mooi vindt. Maar was toch al weg van McLaren.
Wat ik nogal storend vond was de heropmars van de hannoveraanse neusriem en hoe die ingezet wordt. Ik vind dat in deze tijd dat er zoveel aandacht voor is eigenlijk niet (meer) kunnen. Ook echt veel die veel te kort in de hals en continu te diep gereden worden. Ik snap dat dat kennelijk is wat we willen zien op een Pavo cup maar voor mezelf vind ik het best veel voor hoe jong die beesten staan. Sommige lopen met 4 al in een groene passage de bak door.
Ik vond het voor €10 parkeergeld eigenlijk een prima dag. Beetje jammer van het weer.
(Ik ben fokkersleek, heb niks gefokt en maar misschien ooit met mijn ene hobby merrie en kruip nu weer terug onder meeleessteen)
Phonix schreef:Ik denk dat veel van Extreme zijn spanning komt van Renate vanaf. Je zag hem duidelijk meer rustig bij Simone.
Het zag eruit alsof ze wilde afspringen toen ze de ererondje moesten doen en hij begon te staken.
Elisa2 schreef:Phonix schreef:Ik denk dat veel van Extreme zijn spanning komt van Renate vanaf. Je zag hem duidelijk meer rustig bij Simone.
Het zag eruit alsof ze wilde afspringen toen ze de ererondje moesten doen en hij begon te staken.
Begon hij bij de ereronde ookal te staken?
Dat strakke aantrekken is me niet zo opgevallen Maniac. Maar kan best dat je gelijk hebt. Zag soms ook wel hele getrixte paarden. Kon zowel het losrijden als de proeven zien dus dat geeft veel informatie.
Kaja schreef:s0173957 schreef:Renate doet haar best maar ze is geen topruiter è... zal ze ook nooit worden.
Als je niks zinnigs kunt zeggen, zeg dan maar helemaal niets!
s0173957 schreef:Nog iets dat mijn stelling bewijst: een topruiter is (op normale paarden qua karakter) niet bang.
En zoals ik het kan inschatten zijn en blijven het normale paarden qua karakter (qua sportkwaliteit zijn ze natuurlijk ver bovengemiddeld), anders moeten we er ook niet mee dekken.
s0173957 schreef:Maar Anky reed die dan ook gewoon niet omdat ze wist dat zij er dan niet alles uit kon rijden. Renate probeert dat wél en dat is mijn inziens niet optimaal voor de paarden.
Maar kom, we gaan Renate nu toch niet op dezelfde hoogte zetten als een Emmelie Scholtens, Lottie Fry, Kirsten Brouwer, HP Minderhoud, ... niet qua GP maar ook niet qua jonge paarden.