Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

Phonix schreef:
Weet dat het moeilijk is om te beantwoorden.

Maar een vriendin hebt een mooie merrie van Bordeaux, 6 jaar oud die net is afgekeurd voor de sport door SI problemen(niet aangeboren). Ze wil haar daarom aanbieden als fokmerrie.

Is een heel fijne merrie in omgang, krachtig actherbeen en braaf onder het zadel. Heb genoeg souplesse in haar lichaam.

Wat zou je voor zoiets kunnen vragen?

Heeft de merrie predikaten?
Hoe is de lijn verder? En hoe is de merrie qua bouw en beweging?

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:08

SI speelt ook een rol bij dracht dus ik zou terughoudend zijn daarmee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:15

Suzanne F. schreef:
SI speelt ook een rol bij dracht dus ik zou terughoudend zijn daarmee.

Dat ook idd, kan best een complicerende factor zijn.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Phonix; zonder predicaten of heel interessante moederlijn is ze als fokmerrie in mijn ogen nagenoeg niks waard. Jullie eigen mening dat ze leuk kan lopen, knap is of heel lief is doet er dan niet toe, want dat is nooit op de stamboekkeuring door een professional bevestigd.
Zéker niet nu aan het einde van het seizoen, in maart of april had je een stuk meer kans gehad om haar te verkopen. Eventueel als draagmerrie, maar tja, daar is nu ook niemand meer naar op zoek. En wie gaat er nu een guste merrie kopen om pas in april 2026 ofzo iets mee te kunnen doen? Dan heb je haar nog driekwart jaar op stal staan 'voor niks'.
Ik denk dat het een beetje is wat de gek ervoor geeft, maar het is niet heel veel meer dan slachtprijs.

Als de merrie wél predicaten heeft en een interessante moederlijn, dan word het verhaal heel anders. Afhankelijk van de punten op de stamboekkeuring en haar moederlijn kan het flink oplopen. Is het bijvoorbeeld een elite merrie met minimaal 80/80 punten op de keuring en uit een leuk moederlijntje met veel sport, dan kun je wel richting de 8 of 10 duizend gaan denken.

Dus, ik zou zeggen tussen de 1000 en 10.000 euro op basis van deze informatie. Dus daar schiet je nog niet heel erg veel mee op vrees ik.

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:32

Interessant om jullie opinie te lezen.

Ik moet even vragen wat er zit aan de andere kant, maar tot zo ver ik kan herinneren was het wel een interessante afstamming.

Ze heb helaas geen predikaten, het was de bedoeling dat ze IBOP zou doen, maar dat is niet van gekomen. Ze beweegt wel boven gemiddeld met een goede gallop en is vrij chic gebouwd. Ik ben niet de juiste om technische informatie over de bouw te geven.

Maar zo te zien is het meer interessant dat ze er zelf me fokt, als dat zou kunnen zoals jullie zegt.