Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 14:16

Allemaal inderdaad gevoelig voor de verdoving, zou het aan het ras liggen dat ze minder kunnen hebben?

Jolmer, goed plan om de shetjes ook te laten doen. Ik wil dit jaar de mini ook laten doen, die is ook nog nooit gedaan, maar weet niet of m’n tandarts die ook doet, even navragen nog!

Inmiddels loopt Rambo in een keer mee de klep op en vandaag voor het eerst de voetjes bijna binnen! :D

Ik neem nu elke keer een emmer met zijn voer mee en dat mag hij dan lekker opsmikkelen in de trailer, blijkt dus goed te werken haha! Zodra hij klaar is met eten en hij zelf weer eruit gaat, laat ik hem altijd nog even op de klep de emmer helemaal uitlikken of vraag ik hem nog een keertje erop en klaar. Hij doet het goed, zo even een paar weken volhouden en dan kan ik langzaam gaan rammelen naast hem met het schot. Alleen alles met veel geduld want bij Rambo ga je vaak zo weer 10 stappen terug :+

Links gisteren, rechts vandaag!
Afbeelding

Pastis

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:00

Yes! Alle paarden heelhuids van de vrachtwagen gekomen. Ze hebben al goed gegeten, en gemest. Drinken is nog wat zoeken. De ene kent de automatische drinkbak al wat beter dan de andere. Ze zijn alle 4 al buiten geweest deze morgen, maar de wind vonden ze maar niks. De dierenarts heeft ze ook gecontroleerd. Ze hadden licht verhoging, wat niet abnormaal is na zo’n lange reis. Ze zijn wel alle 3 heel netjes opgevoed. Het naar buiten gaan ging ook zonder getrippel etc. Binnen zetten ging nog beter, want het weer was echt niet zo hun ding :')

Ons merrie veulen vond ons gisteren avond nog heel eng, maar met wat kroelen begint ze nu de voordelen van ons als personeel wel in te zien :=

Zodra ik wat mooie foto’s heb kunnen schieten plaats ik ze!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Screenshots uit een filmpje. Ik hoop snel mooiere foto’s te kunnen plaatsen.
Voor nu ben ik blij dat ze thuis zijn en we mekaar kunnen leren kennen. Ze hebben mijn hart al gestolen. Heb echt gehuild als een klein kindje toen ze op stal stonden. Ik was zo blij <3

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:00

Wat geweldig, die vier! Nogmaals van harte Pastis, en heel veel plezier met ze!

Ik denk niet dat PRE’s extra gevoelig zijn voor verdoven, want Taruga moest twee van de drie keer juist bijgespoten worden, die breekt erdoorheen.

En ik ben het eens met Eliza; juist wel verdoven voor een tandartsbehandeling. Inderdaad omdat ze er dan beter bij kunnen en het sneller gaat.

Taruga is nu 4 jaar en 9 maanden, en de twee laatste, buitenste snijtanden bovenin zijn nog niet gewisseld. Mijn tandarts heeft er even wat aan gemorreld, maar ze zitten nog muurvast. Volgens mijn tandarts wel aan de late kant.
Overigens begon Taruga ruim voor ze 2 werd al met wisselen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:04

Wow Pastis wat een rijkdom!
Fijn dat ze goed zijn aangekomen en het zo netjes doen!

Trevo wordt hier voor het eerst verdoofd voor de tandarts komende dinsdag dus ik ben benieuwd.
Ik heb met onze andere paarden nooit iets echt afwijkends gemerkt met verdoven.

Tarzan wat fijn dat de trailer steeds beter gaat!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:10

Wat super Tarzan! Dat is dus een fijne manier voor hem!
Steeds stapje verder

Aahh wat een mooie groep zo Pastis!
Gefeliciteerd met je knappe paardjes <3 fijn dat alles goed is gegaan!

Snap dat jullie voor met verdoving gaan, maar ik piep echt wel anders zit ik nu meerdere keren t niet goed is gegaan met die welsh...

Oh wat laat inderdaad zeg met wisselen Dorien.
Ze moeten vanzelf een keer eruit zou je zeggen.

Ookal naar de tandarts dus Nouvel!
Ben benieuwd!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:46

Mooie plaatjes pastis! Fijn dat alles goed gegaan is en ze er zijn

Tarzan fijn dat het laden steeds beter gaat!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 22:03

Prachtige dieren Pastis! Fijn dat de reis goed verlopen is!!

Hier ook niks afwijkends gemerkt van gevoeligheid voor verdoven. Onze tandarts doet ook altijd verdoven, heb ze eens gevraagd waarom en is zodat ze er beter bij kunnen.

Mooie vooruitgang met het laden met Rambo! Super fijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Leuke plaatjes Pastis! Ik kan me voorstellen dat je super blij bent..mooie Lusitano koppies! Die van mij vond het eerste jaar de wind en regen ook echt afschuwelijk. Inmiddels goed ingeburgerd en nu kan het haar niet zoveel meer schelen. Fijn dat ze zo netjes opgevoed zijn en dat ze gelijk een dekentje om hebben gekregen.

Fijne ontwikkeling Tarzan, hopelijk blijft hij die positieve associaties ook houden als hij een keer echt mee moet.

Dat klinkt inderdaad wel als laat Dorien, ze houdt zich duidelijk niet aan het algemene schema haha. Hopelijk krijgt ze in ieder geval geen last van het wisselen.

Wat betreft verdoving snap ik het Jolmer, dat je huiverig bent geworden..maar meestal gaat het gewoon goed.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Lekker van genieten Pastis!

Mijn dames hebben nog steeds een hekel aan regen en wind :+

Gisteren maar even niet opgestapt met de storm :=
Vanmiddag eindelijk weer een rondje maken hoop ik en dit weekend vrij onvoorbereid op wedstrijd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

Ik heb ze gister ook laten staan. Vanmorgen wel gepakt maar Lissy vond nog steeds dat het te hard waaide hoor :=

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Hier ook gisteren laten staan :+
Vandaag 3 van de 4 gelongeerd
Die ene shet kent het niet denk ik, wilde bij de vosbonte even kijken of ze het begreep, maar gelukkig wel!
Ze hebben ineens zo'n wintervacht allemaal he, heerlijk <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Star en de shetters gaan gelukkig wel okee samen! Dus dat eerst opbouwen, mn welshje heeft duidelijk wat meer tijd nodig :')
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Met het werken vind Havanna de wind ook niks, of dat ligt misschien ook aan mij..heb zelf echt zo,n grote hekel aan harde wind. Krijg ze dan ook nooit echt lekker aan het lopen.

Succes Audesta!

Het zijn wel hele leuke pony,s zo bij elkaar Jolmer. Die Shet heeft echt hele grappige korte beentjes.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

@jolmer; echt een hele leuke aanvulling op je bestaande kudde. Vind ze zo schattig die shetties.

@elisa: ja ik hou ook helemaal niet van de wind, en famosa ook niet. Dan doe ik ze zo’n mutsje aan, anders is er echt niets leuk aan. :')

Hier zijn ze vandaag allemaal een hele dag op de weide mogen gaan. Rixoso, de jonge ruin was het er niet mee eens dat de buitenspeeltijd over was. Maar toen hij zag dat de 2 merries wel graag meekwamen gaf hij zijn showtje op en kwam niet zo traag maar wel gestaag mee naar binnen :')
Hij kan bij het eten wel erg zuur zijn, ook als je de stal binnengaat maar als je de deur opendoet staan zijn oortjes weer mooi rechtop. Benieuwd naar wat er nog gaat komen. Best wel spannend allemaal :):)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Wat voor een mutsje is dat? Iets over de oren?

Lekker dat ze de hele dag hebben kunnen buiten spelen! Zou Rixoso een vorm van voernijd of maagzweer kunnen hebben? Ga je Rixoso rijden?