Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
baudyh schreef:Nou onze merrie die met een oogontsteking in den ham staat leek eerst vooruit te gaan maar helaas vandaag bericht dat het slechter gaat. Ze heeft een bacterie in het oog die naar binnen lijkt te slaan. Ze kunnen een antibiotica boost er op los laten wat veel geld kost en dan is de schatting 20% dat het oog het haalt.
Of het oog eruit.
We hebben voor het laatste gekozen.
Ze word straks geopereerd.
Zijn er hier ervaringen met een paard met maar 1 oog. Ze is bij ons alleen fokmerrie. En loopt verder niet onder het zadel.
baudyh schreef:Nou onze merrie die met een oogontsteking in den ham staat leek eerst vooruit te gaan maar helaas vandaag bericht dat het slechter gaat. Ze heeft een bacterie in het oog die naar binnen lijkt te slaan. Ze kunnen een antibiotica boost er op los laten wat veel geld kost en dan is de schatting 20% dat het oog het haalt.
Of het oog eruit.
We hebben voor het laatste gekozen.
Ze word straks geopereerd.
Zijn er hier ervaringen met een paard met maar 1 oog. Ze is bij ons alleen fokmerrie. En loopt verder niet onder het zadel.
baudyh schreef:Nou ja het is links. Ze ziet je dan niet als je naast haar loopt.
). Je kunt ook het paard links laten lopen. Is waarschijnlijk voor de mens lastiger dan voor het paard. Net als rechts opstappen, doet ook bijna niemand. karin1994 schreef:Zou iemand mee mij willen denken over eventuele hengst keuze?
Afgelopen week heeft onze santano x metall merrie een veulen gehad van obsession taonga, wij wouden terugdekken maar helaas is hij naar huis ivm wk.
Heeft iemand een goede suggestie voor een andere hengst die we nog laat kunnen gebruiken?
Mijn gevoel zei proud james maar die is alleen dv beschikbaar en dat durf ik niet.
Nu twijfel ik nog over donier of fanegro
Het veulen lijkt erg goed gelukt. Merrie is al wat ouder en heeft: sport, ster en prok.
Front mag meer opwaarts net zoals de galop. Kan achter goed dragen en heeft een vlug achterbeen. Wel een apart karakter.
[ Afbeelding ]
CrazyCat schreef:Oehlala schreef:Zeker verschillende springhengsten vererven dat en de meeste paarden kunnen daar prima mee omgaan en lopen zelfs nog op het hoogste niveau in de sport.
En daar fokken ze gewoon mee door? Dat vind ik wel heel apart hoor.