Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:46

Gefeliciteerd. Heerlijk nagenieten van deze dag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Nou onze merrie die met een oogontsteking in den ham staat leek eerst vooruit te gaan maar helaas vandaag bericht dat het slechter gaat. Ze heeft een bacterie in het oog die naar binnen lijkt te slaan. Ze kunnen een antibiotica boost er op los laten wat veel geld kost en dan is de schatting 20% dat het oog het haalt.
Of het oog eruit.
We hebben voor het laatste gekozen.
Ze word straks geopereerd.

Zijn er hier ervaringen met een paard met maar 1 oog. Ze is bij ons alleen fokmerrie. En loopt verder niet onder het zadel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

ah bah, baudyh sterkte. Wat ik gehoord en gezien heb met 1 ook is dat ze zich er prima mee redden, helemaal als ze niet ohz zijn.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 59 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Wat ik om me heen gezien heb redden paarden zich prima met 1 oog. En zeker als ze niet onder het zadel is zal je er weinig van merken denk ik. Sterkte, geen leuke dingen dit en weer een hoop kosten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Nou ja het is links. Ze ziet je dan niet als je naast haar loopt. Maar ik verwacht ook dat ze zich wel gaat redden. Alleen met andere paarden in de wei is best spannend zeker omdat ze een veulen heeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

baudyh schreef:
Nou onze merrie die met een oogontsteking in den ham staat leek eerst vooruit te gaan maar helaas vandaag bericht dat het slechter gaat. Ze heeft een bacterie in het oog die naar binnen lijkt te slaan. Ze kunnen een antibiotica boost er op los laten wat veel geld kost en dan is de schatting 20% dat het oog het haalt.
Of het oog eruit.
We hebben voor het laatste gekozen.
Ze word straks geopereerd.

Zijn er hier ervaringen met een paard met maar 1 oog. Ze is bij ons alleen fokmerrie. En loopt verder niet onder het zadel.

Ja, merrie van een vriendin van mij mist haar oog.
Heeft 2 veulens gehad voor die operatie en nu 2 er na.
In het begin bij de eerste na het missende oog deed ze een belletje in de manen van het veulen, zodat ze haar zou horen aan haar blinde kant, maar de merrie weet zelf goed dat ze daar niks ziet en let extra op haar veulen dus belletje niet meer gebruikt.
Het is een fijne moeder en geen enkel verschil tussen de eerste 2 en laatste 2 veulens met hoe ze er mee om gaat.
Merrie heeft tussendoor ook nog subtop gelopen met 1 oog en dat ging ook prima.
Zij mist haar oog ook links trouwens.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Sterkte Baudyh! Ze redden zich gelukkig vaak wel met een oog. Er heeft hier in de kring jaren een pony rond gesprongen. Ging overal over, als ze er maar goed voor gezet werd. Denk dat die ruitertjes daardoor wel goed hebben leren rijden. En BH Zack is ook blind aan een oog. Paarden kunnen zich goed aanpassen.