carola schreef:Interessante discussie. Zelf vind ik een correcte stand van benen en hoeven het belangrijkste, en willen we niet allemaal wat schwung en lekkere beweging? Waar leg je dan de grens en wanneer word het té? Hypermobiel is ook wel een 'moderne' term, dat hoorde je eerder nooit.
En verder ben ik heel eerlijk dat ik ook wel een beetje kijk hoe commercieel een hengst is. Niet 100% hoor, ik dek ook wel eens met een 'outsider', maar ik hou wel van wat jonger bloed. Helemaal omdat ik twee al wat oudere merries heb met wat ouder bloed inmiddels. De hengstveulens wil ik verkopen, dan is het wel makkelijk als dat ook lukt omdat je toch met geliefd bloed fokt en niet met BVA-diepvries-rietjes ofzo van hengsten van 20 jaar geleden. Dat is prima als je puur voor jezelf fokt en het past bij je merrie, maar meestal niet meer zo commercieel als je wilt gaan verkopen.
Over jonge hengsten gesproken: wat vinden jullie van My Blue Hors Santiano? Ik denk er sterk aan om hem te gaan gebruiken dit jaar. More Legends vond ik ook heel gaaf van de M jaargang, maar ik vraag mij af waar hij ter dekking komt (als hij ter dekking komt) en hoe 'commercieel' er met hem omgezet gaat worden.
Het grappige is dat die BVA rietjes wel verkopen als een dolle. En ook nog voor hele nette prijzen.