Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:35

T is een Mondriaan dus we houden t maar bij dressuur Knipoog

Wij moeten morgen ook naar Tolbert toe Lachen

Zit er over na te denken om in januari met mijn Democraat te gaan rijden.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:40

Kheb post gehad van het Kwpn, en daarbij de startijden voor 4 december!!! Wij moeten vrij vroeg, maar er staat niet bij vermeld dat ze drachtig is... jammer ga toch nog eventjes bellen morgen met het Kwpn.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:36

Mmmm, dan zal ik vanmiddag wel de post krijgen denk ik...
Of heb jij toevalig al gezien hoelaat wij moeten??

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:57

Ja zal ff voor je kijken, Je zit in de groep van 12.00, met startnummer 15. Samen met een Jazz/lancet en een OO7/kingston. Kan dus mooi bij jullie kijken, ik heb nl nummer 10. Zie je dan, heb er zin in!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:20

Oke, bedankt!!
Nou ik ben ook echt heel erg benieuwd...
Tot dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:29

Ik heb net Didam gehad, 79 punten, hoogste van iedereen en dus dik keur!! Ze liep ook super Haha!

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:49

Nimmedor schreef:
Ik heb net Didam gehad, 79 punten, hoogste van iedereen en dus dik keur!! Ze liep ook super Haha!

Gefeliciteerd Nimmedor!
En Littleroosie???

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:12

Nimmedor, gefeliciteerd! Keur met zulke punten, super!
Trudydejong, gewoon ontspannen rijden en de goede kanten van je paard laten zien, dan komt het vast wel goed!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:46

Hier dan mijn verslag Knipoog

Zoals vele me al hadden gewaarschuwd om met een zadelmakke 7 jarige aan te komen zetten, zo is t dus zeg maar ook gegaan Knipoog

Ik was halverwege de proef toen ze vroegen of ik naar de ze toe wilde komen, dus ik dacht, we hebben de verkeerde proef ofzo.
Maar de jury vond haar linksachter niet helemaal fijn, ook vonden ze haar te onrustig in het hoofd en niet goed in balans. Ze verweten het er meer op dat ze meer doorgereden moet worden dan dat ze kreupel is of iets die richting. Ze raadde ons aan om in januari weer te komen, en dat gaan we dus ook doen Lachen

Jammer dat t zo ging, maar liever zo dan dat ze slechte punten had gekregen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:23

Even ter herhaling, voor degene die het over het hoofd hebben gezien, quote ik mijn vorige post even. Reacties zijn tot nu, gezien dit topic van 22p, erg mager.. Lachen

Sammie schreef:
Vanuit de nieuwsredactie willen we graag een nieuwsbericht maken met de vermelding daarin welke boktmerries de IBOP in november (van 2 nov tot 30 nov) hebben gelopen en wat het resultaat hiervan was. Loopt je merrie in een andere maand de IBOP, dan graag (nog) geen e-mail sturen.

Mocht je het leuk vinden dat jullie merries vermeldt worden in het komende nieuwstopic, dan nodigen we je graag uit om een pbtje naar mij te sturen. Mocht je één of meerdere paarden van een ander hebben gereden, overleg dan eerst met de eigenaar of deze het goed vindt dat zijn/haar merrie wordt vermeldt. Mochten jullie allebei op Bokt zitten, bespreek dan wie het pbtje stuurt. Dit ivm dubbele meldingen.

Graag het pb’tje sturen met de volgende gegevens.
Als onderwerp graag: Ibop November – naam merrie(s)

• Naam en leeftijd van de merrie + evt. afstamming (max. 3 generaties zonder moedernamen, korte melding van de stam mag)
• Haar score en eventueel haar nieuwe predika(a)t(en)
• Vertel in 4 tot 6 zinnen iets over het verloop van de ibop of iets over de merrie. Hierbij kun je aan denken aan: Was de merrie gespannen, was ze ondanks de korte trainingsperiode toch goed bij de les. Had ze de hoogste dagscore/groepsscore. Deed ze mee aan de NMK. Voldeed ze aan de verwachtingen Enz. enz..
• Heb je de merrie zelf gereden of niet.
• Vriendelijk verzoek om (nog) GEEN foto’s mee te sturen.

Van deze gegevens wordt een samenvatting gemaakt. Stuur alleen een pbtje als de merrie al de IBOP heeft gelopen, topic wordt begin december gemaakt dus als ze de IBOP op 30 november loopt kun je 1/2 december ook nog een pbtje sturen.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:06

Sammie schreef:
Even ter herhaling, voor degene die het over het hoofd hebben gezien, quote ik mijn vorige post even. Reacties zijn tot nu, gezien dit topic van 22p, erg mager.. Lachen

Ik wil wel maar mag nog niet Haha! Ga pas in december naar de ibop

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:32

Gefeliciteerd met de binnengehaalde keur-predikaten, super!

Klopt het dat je bij een spring IBOP 75 punten minimaal moet halen? Die van mij is nu ster, maar niet voorlopig keur.. als zij die 75 punten zou halen, dan is ze meteen keur?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:06

Als ze niet voorl. keur is verklaard dan zal ze geen keur worden. Je kunt dan wel opnieuw naar de keuring om haar (voorl.)keur te krijgen.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:46

Helaas Sammie, had graag mee gedaan, maar ook wij gaan pas 4 december!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:16

Wat ik ook nog niet helemaal begrijp is het volgende:

Op de startlijst staat dat wij om 12 uur moeten. Maar dan begin je dus als eerste met 3 paarden in de ring, en dan daarna pas het proefje alleen?
KLopt dat, of is het andersom??

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:33

Het is andersom. Als jij tweede bent van jouw groepje moet je zeg maar ong. 5 minuten na de starttijd rijden omdat nr. 1 dan dus voor jou zijn proef moet rijden. Daarna rijdt de rest de proef, waarna iedereen samen de ring weer in komt.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:36

Oke bedankt!
Het is mij duidelijk!!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:56

Sammie schreef:
Als ze niet voorl. keur is verklaard dan zal ze geen keur worden. Je kunt dan wel opnieuw naar de keuring om haar (voorl.)keur te krijgen.

Oke, dan zou ze dus eerst naar de CK moeten, om voorlopig keur te worden en dan kan ze het jaar daarn pas naar IBOP?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:57

adnil35 schreef:
Ik kan je alleen op het laatste antwoord geven: ze heeft geen voorlopig keur te zijn om de IBOP mee te mogen lopen.

En dan klopt dit dus niet? Ik heb haar nu wel opgegeven voor 15 jan, daar heb ik nu dus niets te zoeken? Clown

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:58

Volgens mij kan je ook nu de IBOP lopen, heeft ze de 75 punten of meer, heb je er nu nog niet zo heel veel aan.
Ga je er dan mee naar de keuring en maken ze haar Voorlopig keur, dan heeft ze de IBOP al gehaald en is ze dus keur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:54

marije1987 schreef:
adnil35 schreef:
Ik kan je alleen op het laatste antwoord geven: ze heeft geen voorlopig keur te zijn om de IBOP mee te mogen lopen.

En dan klopt dit dus niet? Ik heb haar nu wel opgegeven voor 15 jan, daar heb ik nu dus niets te zoeken? Clown

Nee die opmerking klopt wel. Ja Elke merrie mag IBOP lopen, daarvoor hoeven ze niet ster, keur of stamboek merrie te zijn. Sommige merries (bijv. reg a.) lopen eerst een IBOP om daarna (met voldoende punten) naar de keuring te gaan. Om van een stermerrie een keurmerrie te maken, moeten de merrie éérst voorlopig keur verklaard zijn. Bij een voldoende IBOP wordt dit dus gelijk keur. Een stermerrie die níet voorlopig keur is verklaard, kan wel de IBOP lopen maar om zo'n merrie keur te krijgen zul je opnieuw naar de keuring moeten om haar voorl. keur te krijgen (en dan is ze gelijk op de keuring keur).

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:01

Sommige merries (bijv. reg a.) lopen eerst een IBOP om daarna (met voldoende punten) naar de keuring te gaan.
Ik heb dus een merrie die nog in reg a staat en die gaat naar de ibop. Kan ze daar dan ster worden?? ( als ze voldoende punten heeft natuurlijk!) of moet ik daarvoor weer naar de keuring?
Ik weet wel dat ze na de ibop nog voor stamboek opname gaat...
hmmmmm het wordt me allemaal niet Bloos meer duidelijk.... Huilen Huilen

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:35

mylo schreef:
Sommige merries (bijv. reg a.) lopen eerst een IBOP om daarna (met voldoende punten) naar de keuring te gaan.
Ik heb dus een merrie die nog in reg a staat en die gaat naar de ibop. Kan ze daar dan ster worden?? ( als ze voldoende punten heeft natuurlijk!) of moet ik daarvoor weer naar de keuring?
Ik weet wel dat ze na de ibop nog voor stamboek opname gaat...
hmmmmm het wordt me allemaal niet Bloos meer duidelijk.... Huilen Huilen

Na een geslaagde ibop-proef kan je de merrie in het stamboek op laten nemen, als ze ook
aan de andere voorwaarden heeft voldaan, waaraan haar vader niet heeft voldaan.
Dat kan per hengst verschillen.
Dus er kan nog een prok en/of cornage onderzoek nodig zijn.
Na de ibop kan ze dus ook direct ster worden met minimaal 70 pnt. voor exterieur.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:02

oke dank je! deze merrie is al prok gekeurd dus nu de ibop! spannend! ik moet vrijdag in wormerveer!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:31

Onze merrie moet dinsdag om 14.10 uur in Hoek van Holland. Volgens mijn instructrice gaat ze erg goed Haha! Begin wel een beetje nerveus te worden Bloos