En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:34

Samsam schreef:
Nou en die 40 euro per maand is zo op aan startgeld,

Die verdien je toch zeker wel terug met prijzengeld.

ceasario

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:40

Aimee schreef:
Natuurlijk investeer je die bedragen liever in een goed en fijn paard, maar dat maakt 10.000 euro nog niet tot een bedrag dat jan en allemaal zo op hun rekening hebben staan om in één keer te kunnen investeren en dus is dat geen schijtbedrag.

Daarom wordt ook meer dan de helft gefinancierd !!!
Vandaar een verzekerings eis van keuring van oren tot staart

Het paard past ons wel...... Maar we krijgen de financiering niet rond (toetsing BKR....)

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:43

Viennanova schreef:
Als ik jullie bedragen neer moest leggen, hing ik mijn rijlaarzen aan de wilgen...350 euro voor stalling, mijn god....

Tjongejonge dan zou ik een andere hobby zoeken, een hobby mag wat kosten, maar als ik dit lees zou mij dat echt te gek worden.... Hoeveel kun je per jaar wel niet besparen? Ik betwijfel het of ik het er voor over zou hebben....

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:44

ceasario schreef:

"Plantenkwekers" o.i.d.

Colombiaans bakpoeder

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:55

Wouter24 schreef:
ceasario schreef:

"Plantenkwekers" o.i.d.

Colombiaans bakpoeder

Home van .................
http://www.matrixx.nl/

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:04

6000 euro per jaar... dan mag je nogal Betaal hier 165 (écht all in, hoef er niks aan te doen, behalve borstelen en rijden later) in de wintermaanden en 60 euro in de zomer, dag en nacht buiten... Dus dat is nog geen 1500 euro per jaar. Hoefsmid 20 euro per 8 weken + veeartskosten en wormenkuurtjes, maar dan kom ik never nooit niet aan die 6000 euro.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:12

CGJ12 schreef:
suepergirl schreef:
nee die kost 25 euro per uur. (en is overigens prix st george amazone)

zwart......... natuurlijk .......

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:14

ceasario schreef:
Samsam schreef:
Nou en die 40 euro per maand is zo op aan startgeld,

Die verdien je toch zeker wel terug met prijzengeld.

hahahahahahaha

zelf dat heb je niet eens in de buurt, wij moeten het echt met muffe bekertjes doen.
€340 voor stalling bij mij in de buurt is een normale prijs verder op staan ze zelfs voor 400 (ook een 5 sterren manege) zonder weidegang met wachtlijsten.
Verder heb ik ook nog elke week les a €60.
Reken maar uit.
Je moet gewoon gelukkig zijn dat het bij jullie zo goed koop is.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:20

En waarom woonde je daar ook alweer????

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:46

Gitta1977 schreef:
6000 euro per jaar... dan mag je nogal Betaal hier 165 (écht all in, hoef er niks aan te doen, behalve borstelen en rijden later) in de wintermaanden en 60 euro in de zomer, dag en nacht buiten... Dus dat is nog geen 1500 euro per jaar. Hoefsmid 20 euro per 8 weken + veeartskosten en wormenkuurtjes, maar dan kom ik never nooit niet aan die 6000 euro.

Tja, je kan ook bij een boertje op het hoge land je paard het hele jaar in de wei gooien, dat is nog goedkoper. Jij vergelijkt appels met peren...
Stalling is in het noorden inderdaad goedkoper dan in het westen, maar ook hier moet je betalen je voor een box op een manege met goede faciliteiten.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:52

Ik kan me een manege in het noorden herinneren die vroegah toch zeker 500 gulden vroeg voor een stalling. (zonder weidegang en zonder voldoende mogelijkheden om je paard te rijden ivm de vele manegelessen) Er was in ieder geval genoeg kouwe kak te vinden daar Daar werden overigens wel 3jarige paarden (zelfs E-pony's) voor 16.000 gulden gekocht. Men weet vaak ook niet beter. Zolang de manegeeigenaar maar zijn toneelstukje goed opvoerde was iedereen wel tevreden. En dan vooral de manegeeigenaar zelf

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:18

Is dat de hele handel niet - een stukje paard en een heeeeeeleboel Illusie?

Een goed paard hoeft echt geen 10.000 euro te kosten, als je tenminste kijkt in hoeken waar geen 'showverlichting' op staat.

Zo ken ik iemand die verhandelt Friese ruinen met ballen. Koopt ze op voor normaal geld, rijdt ze aan, gooit er zo'n barokken shabrakje met goudkleurige franjes op, halster met Friese vlag erop, frontriem met Friese vlag, wat bandagetjes om de sokken....
Nou geloof me, dat is gouden handel. Hele volksstammen die niet door die toeters en bellen heen kunnen kijken en die gewone Fries daaronder kunnen zien staan.

Paardenhandel is als een rookgordijn. Als je erdoorheen kunt zien, is geen enkel paard zijn vraagprijs waard. Als je erin gelooft, weet je dat een paard met een vraagprijs onder de 10.000 euro nooit een goede kan zijn.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:22

*Het is maar net wat de gek ervoor geeft*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:03

Ja en er lopen genoeg gekken rond hoor! Vooral de buitenlanders.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:16

Suzanne F. schreef:

Is je Grib al verkocht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:23

MissHIS schreef:
Suzanne F. schreef:

Is je Grib al verkocht?

Dat heeft een andere reden, niet de financiele, daar hebben de mensen blijkbaar echt geen problemen mee.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:39

suepergirl schreef:
Zolang de manegeeigenaar maar zijn toneelstukje goed opvoerde was iedereen wel tevreden. En dan vooral de manegeeigenaar zelf

Klant:

Hoe leg ik mijn been goed aan, ik heb van die bovenbenen die me denk ik in de weg zitten.

Kom hier zegt de manege-eigenaar
Hij neemt haar voet, neemt het been op, brengt die gestrekt naar achteren en drukt de voet opnieuw in de beugel.
En de klant zit.

Klant: Goh dat zit prettig, ik zit nu veel meer !!

Volgende dag komen er tijdens het spitsuur een 10-tal meer om het been op de juiste plek te leggen.

Kortom, diensten voor handeling en vooral aandacht dienen betaald te worden.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:47

Poeh poeh, 6000 € per jaar, dat is niet niks. Naast een huis/kids/etc. moet je dan toch aardige inkomsten hebben.
1 staat er thuis, 1 in pension en lessen doe ik niet veel op het moment. Maar dan nog!
Hier in het zeeuwse is het toch stukken goedkoper en never nooit niet zou ik zulke bedragen voor een stal betalen. Dan liever bij een boer met buitenbak :-D zonder solarium, sauna etc.
Moet er ook bij zeggen dat ik niet alles uitreken en het lessen stop je niet alleen in je paard maar ook in jezelf.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:55

Even verderop hierzo: pension met volledige verzorging, inclusief onderhoudsvoer, wasplaats met solarium, ruime boxen, dikke laag stro, dagelijks weidegang... 150 euro per maand incl btw.
Klap onder zo'n paard elke keer rondom ijzers (80 euro per keer) en neem eens wat extra les van de LT-amazone even verderop (25 euro per uur).... dat is dan even zien, in totaal een 3.500 euro per jaar.
Startgeld - 10/14 euro per start (wat echt belachelijk is trouwens, maar dat is een ander topic), 4 starts in de maand... Zeg een 1.000 euro per jaar.
Dus voor 4.500 euro doe je het echt ruig hier in mijn omgeving.

Maar goed: alleen de Hema is niet duurder in de grote steden
Nog een voordeel: de weersvoorspelling wordt ook altijd gedaan midden-Nederland, dat scheelt natuurlijk ook

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:13

Samsam schreef:
Je moet niet vergeten dat je zo al 6000 euro per jaar aan een paard kwijt bent, en dan nog zonder dat hij echt wat mankeert.

Dat is niet zo mooi, ik heb er 6 1/4 staan, ik mag wel een baantje gaan zoeken... of een goede sponsor Rabobanks.....
Maar goed ik woon in het Noorden en dat scheelt weer in de portemonnee

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:44

suepergirl schreef:
En waarom woonde je daar ook alweer????

Das me thuis, haha.
In het platteland ga ik een soort van dood.Dan maar liever arm, haha
Mensen met paarden hebben hemel op aarde...maar komen ze te sterven valt er niks te erven.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:46

Dees schreef:

Zo ken ik iemand die verhandelt Friese ruinen met ballen.

haha dan ben je wel knap, mag hij idd wel wat voor vragen

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:49

chantal1 schreef:
Dan liever bij een boer met buitenbak

Die moet je dan wel in de buurt zitten

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:50

KarinvdM schreef:

Tja, je kan ook bij een boertje op het hoge land je paard het hele jaar in de wei gooien, dat is nog goedkoper. Jij vergelijkt appels met peren...
Stalling is in het noorden inderdaad goedkoper dan in het westen, maar ook hier moet je betalen je voor een box op een manege met goede faciliteiten.

Die van mij staat nu in de opfok, 50 euro per maand en van de winter komt ze weer naar stal waar ik overigens de beschikking heb over een binnenbak (20x40) en een buitenbak (20x60), voldoende uitrijmogelijkheden buiten en een betere verzorging voor mijn paard kan ik me echt niet wensen. Eigenaar van de stal geeft dressuurles en rijdt zelf LT en eens per week geeft de vader van Jur Vrieling er springles dus ook wat dat betreft zou ik daar eerst goed uit de voeten kunnen... Dit alles 10 minuten fietsen van huis, wat wil een mens nog meer!
Dus dit valt niet echt in de categorie appels met peren vergelijken naar mijn mening.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:05

Denk je niet dat het hele leven hier een stuk duurder is, wat denk je van gemeente heffingen, vergunningen, grondprijzen en woningen.
Een aannemer uit groningen komt hier niet klussen hoor.
Ook die zijn duurder.
Hier koop je een rijtjes huis voor 350.000 € met een postzegel van een tuin èn erfpacht...kassa!