Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re: Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:43

Trouwens nog eens effe wat heel anders!
Hoe zijn jullie Rubikinderen op stal ?
Ik mest al mijn paarden iedere dag uit en bij de meesten is het iedere ochtend weer een gigantische volgepoepte ondergewoelde puinhoop.
Mijn 2 Rubiquilkinderen zijn SUPERNETJES!!!Schijten allebei keurig op 1 hoop en vreten hun box niet helemaal leeg.
Dit vind ik toch ook wel een pluspunt en misschien is het toeval.Van hun moeders hebben ze het in ieder geval niet,want die tillen allebei hun staart op waar ze staan(ook als daar per ongeluk hooi of gras ligt Tong uitsteken )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 13:49

hahahhaha

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:51

FlairS schreef:
Ik mest al mijn paarden iedere dag uit en bij de meesten is het iedere ochtend weer een gigantische volgepoepte ondergewoelde puinhoop.
Mijn 2 Rubiquilkinderen zijn SUPERNETJES!!!Schijten allebei keurig op 1 hoop en vreten hun box niet helemaal leeg.
Dit vind ik toch ook wel een pluspunt en misschien is het toeval.Van hun moeders hebben ze het in ieder geval niet,want die tillen allebei hun staart op waar ze staan(ook als daar per ongeluk hooi of gras ligt Tong uitsteken )

Haha! Haha! Haha!

Het proto type van een Leunus van Lieren uitspraak!!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:52

Hee, die van mij is ook heel netjes in de box!
Sterker nog, als ze in de bak loopt, zal ze ook altijd de moeite nemen om naar die ene hoek toe te lopen.

Haar moeder daarentegen Scheve mond
En die Royal Dance van me heeft wat zindelijkheid aangaat ook al geen maniere...
Maar [naam verwijderd]... SUPER!

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:55

Hoi hoi

Mijn rubi jaarling is ook erg netjes op haar stal
ze poept altijd netjes achterin dr stal.
Haar moeder is ook erg netjes scheelt misschien wel.

Groetjes

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:33

Kaja schreef:
FlairS schreef:

Haha! Haha! Haha!

Het proto type van een Leunus van Lieren uitspraak!!!!

Ik ben niet Leunus incognito Clown Echt niet, het is echt zo!en ik heb daar toch wel plezier van.Iedere dag komt dat uitmesten terug en als je dan een paar paarden hebt die lekker schoon zijn op zichzelf is dat wel zo fijn.Ik vind het vreemd dat mensen nooit vragen hoe een paard op stal is als ze een paard gaan kopen Cool
Clown Clown Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:28

Wel die van mij mest ook altijd op dezelfde plaats is op dat gebied dan inderdaad netter in haar box dan haar moeder. haar moeder gooit graag haar hooi bovenop de mest en gaat er dan na een tijdje natuurlijk ook in mesten. De rubiquil haar grootmoeder is dan weer wel een nette merrie in haar box (zelfs met een veulen is ze nog netter dan haar dochter). Wel heeft de rubiquil de onhebbelijk gewoonte overgeërfd om haar box ondersteboven te keren als ze in het weekend wat later dan anders hun voer krijgen. Boos! Radetzky was als veulen ook supernetjes in de box (stond er wel versteld van te kijken dat een hengstveulen zo netjes kon zijn). Hij ging helemaal achteraan in de box gaan mesten. Soms zelfs bovenop die van zijn moeder. Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:09

FlairS schreef:

Ik ben niet Leunus incognito Clown Echt niet, het is echt zo!en ik heb daar toch wel plezier van.Iedere dag komt dat uitmesten terug en als je dan een paar paarden hebt die lekker schoon zijn op zichzelf is dat wel zo fijn.Ik vind het vreemd dat mensen nooit vragen hoe een paard op stal is als ze een paard gaan kopen Cool
Clown Clown Clown

Ik geloof je wel... Knipoog
Alleen ben je, volgens mij, een keer keihard tegen hem aan gelopen.... Ach gut ... vandaar zulke uitspraken.... en deze.....

FlairS schreef:
Ik vind het vreemd dat mensen nooit vragen hoe een paard op stal is als ze een paard gaan kopen Cool

Haha! Haha! Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:41

Oh dat is nog niks joh, die van Barbara zijn nog veel beter, die poepen natuurlijk meteen op de mesthoop he Sigaar

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:48

Nou nou nou Holly. Ik denk niet dat de paarden van Barbara rechtstreeks op de mest hoop poepen. Maar ze zullen het hoogstwaarschijnlijk wel zelf met de kruiwagen wegbrengen Knipoog .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:52

holly schreef:
Oh dat is nog niks joh, die van Barbara zijn nog veel beter, die poepen natuurlijk meteen op de mesthoop he Sigaar

Haha! Haha! Haha! Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:56

Bron: KWPN

De KWPN poep-index wordt in 2005 met stip aangevoerd door Rubiquil.
Hij kwam dit jaar voor het eerst in de lijst en wist meteen de kop te nemen met een index van maar liefst 203.

De kinderen van Rubiquil blijken niet alleen uit te blinken in het poepen op één plaats, maar produceren ook nog eens poep met een duidelijk lagere stikstofuitstoot dan gemiddeld. Dat de geur van de poep van de Rubiquil-nakomelingen daarbij ook nog eens als "niet onplezierig" wordt ervaren is niet verwerkt in deze index.

Voor de details betreffende deze index verwijzen wij u verder naar onze site, waar binnenkort deze index alsmede de gebruikte berekingsmaatstaven zullen worden geplaatst.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:01

CGJ12 schreef:

Hij kwam dit jaar voor het eerst in de lijst en wist meteen de kop te nemen met een index van maar liefst 203.

De kinderen van Rubiquil blijken niet alleen uit te blinken in het poepen op één plaats, maar produceren ook nog eens poep met een duidelijk lagere stikstofuitstoot dan gemiddeld. Dat de geur van de poep van de Rubiquil-nakomelingen daarbij ook nog eens als "niet onplezierig" wordt ervaren is niet verwerkt in deze index.

Voor de details betreffende deze index verwijzen wij u verder naar onze site, waar binnenkort deze index alsmede de gebruikte berekingsmaatstaven zullen worden geplaatst.

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

CGJ het zou je verboden moeten worden je nog op deze site te vertonen!!! Eeuwig en altijd lig ik over de grond te rollen van het lachen!!!

You make my day Haha! !!!!

*(kuch)* Sigaar Kan iemand mij oprapen..??? Bloos
Laatst bijgewerkt door Kaja op 22-04-05 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:01

Haha! Haha! Haha!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:05

CGJ12 schreef:

Whahahahahahahaaaaaaa ik kom nie meer bij hahahaha. Van dit soort posts zeik je toch spontaan in je broek van het lachen!

CGJ voert de gevoel-voor-humor-index aan...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:08

Odie schreef:

CGJ voert de gevoel-voor-humor-index aan...

Altijd hè??

Alleen zien vele zwartkijkers Cool dat nooit!!!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:36

Verdorie, heb ik hem mooi gemist, de fotó...
Kun je hem mailen Odie?

Zaterdag is mijn merrie voor de eerste keer geinsimineerd door Radetzky... Ja
Spannend dus...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:23

Ik heb even een vraagje aan jullie als Rubiquil-fans.
Hoe zijn jullie tot de keuze van Rubiquil gekomen? Wat zijn zijn pluspunten (en eventueel mindere punten)?
We denken erover om volgend jaar een veulen te fokken met een NRPS-merrie en bij een eerste gedachtegang over de vader is Rubiquil ook naar voren gekomen.
Voor mij is het echter de eerste keer dat ik me met het hele fokgebeuren ga bezig houden en ik ben dus niet zo heel erg thuis in het op internet zoeken naar eigenschappen van bepaalde hengsten. Misschien staat het wel al in het topic genoemd, maar 20 pagina's vind ik iets teveel om te lezen Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:10

Hoe ik tot deze keuze gekomen ben?
Foto's kijken, lezen, opzoeken, enz.. Blijft er vanzelf een lijstje over van een aantal hengsten die jouw aanspreken.
Dat vergelijken met de punten die je op hebt geschreven vanuit jou eigen merrie gezien. Wat wil je aanpassen, wat wil je behouden enz...
Lijstje word weer korter.

Ik hield 3 hengsten over. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een KWPN papier, waardoor er 1 hengst overbleef.

Pluspunten van Rubiquil? Tja dat is persoonlijk natuurlijk. Wat zoek je voor je merrie.
Ik zoek een goed karakter.
Ik zoek een vermindering van de te hoge schoft.
Ik zoek geen vermindering van het achterbeen, maar toch ook verbetering van het voorbeen.
Ik zoek een verfraaier van het hoekige van mijn merrie. (met name het hoofd)
Ik zoek een vergroter.
Enz enz...

Ergens in deze 22 pagina;s heeft Nicolle een score formulier geplaatst van Rubi, misschien moet je dat ook eens bekijken, of Rubiquil past bij jou merrie.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:30

Wat ik zoek voor mijn merrie?

- het veulen "moet" groter worden dan de moeder (150)
- makkelijker in te rijden. (was namelijk een hel)
- de werklust mag niet minder worden
- ik zoek een veelzijdig paard, waarmee ik wel goed mee kan komen in de dressuur
- het allerliefste bleef ik bij een schimmel (is de moeder)
- hengst moet eigenlijk NRPS papier hebben (en ik ben meer thuis in het kwpn)
- en de rest ga ik nog eens in alle rust bekijken en over nadenken.

We zijn nu pas met de "eerste gedachte" bezig. Dus nog tijd zat. Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:52

Ik ging voor Rubiquil omdat hij een hele mooie dressuurafstamming heeft en zelf goed heeft gepresteerd. Verder zou Rubiquil massa vererven, en bot + hoogte. Mooie koppies, goed bewegen en voro mj was zeer belangrijk de verbetering in karakter.

Ik heb een iets steviger en iets groter replica van de merrie gekregen. Beestje kan absoluut goed bewegen, maar dat kon haar moeder zeker ook. De galop is wel duidelijk beter geworden.
Het karakter - ach... ze is niet makkelijk Haha! Ze is minder drammerig als haar moeder, ze heeft meer 'geduld', maar is helaas ook intelligenter. Ik weet niet of dat wel zo'n voordeel is.... ben er nog niet over uit.
Voorbeeldje van madammeke: los in de bak kan je haar zo een halster om wippen. Los in de weide kan je met halster niet eens meer in de buurt komen. Ben je dan lekker mee op zo'n moment Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:00

Wat vinden jullie nou de nadelen die Rubiquel doorfokt?

Ik vind:
- Ordinair en plat in het type
- Past goed in het Gelderse model
- Beweging allemaal maar heel gewoontjes
- Karakter is misschien goed, maar er zijn ook hengsten die goede karakters doorfokken die ook verbeteren in het model

Daarnaast heeft Hexagon een paar ruiters die daar werken die alle Rubiquel nakomelingen zo in het Z mogen starten, waarop het lijkt alsof al die paarden zoveel kwaliteit hebben.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:07

Duidelijk nadeel van Rubiquil is dat als je er met een plompe merrie heen gaat, je idd zo'n platte saaie nafok van krijgt.
Ik vind hem dus echt alleen passen bij NRPS-achtige beestjes. Ik had hem dus nooit op een El corona merrie gezet Haha!

Beweging: die van mij liep 2 maanden geleden écht goed, maar nu wat minder (groei in ruglengte waarneembaar).

Ik heb mijn overwegingen meer gebaseerd op het bloed waaruit Rubiquil is gekomen, dan de hengst zelf. Dus dat er bij Hexagon Z-ruiters de nafok in the picture rijden, speelde bij mijn keuze 3 jaar geleden inmiddels niet mee.
Ik moet eerlijk bekennen, ik weet niet of ik nu weer met de hengst zou fokken. Maar ik ben wel tevreden met het resultaat.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:08

Tsja als ze niet genoeg capaciteit hebben zullen ze ze zeker niet in het Z starten.
Ik ben super tevreden over mijn Rubi veulen en over andere die ik heb gezien.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:18

Dees schreef:
Duidelijk nadeel van Rubiquil is dat als je er met een plompe merrie heen gaat, je idd zo'n platte saaie nafok van krijgt.
Ik vind hem dus echt alleen passen bij NRPS-achtige beestjes. Ik had hem dus nooit op een El corona merrie gezet Haha!

Beweging: die van mij liep 2 maanden geleden écht goed, maar nu wat minder (groei in ruglengte waarneembaar).

Ik heb mijn overwegingen meer gebaseerd op het bloed waaruit Rubiquil is gekomen, dan de hengst zelf. Dus dat er bij Hexagon Z-ruiters de nafok in the picture rijden, speelde bij mijn keuze 3 jaar geleden inmiddels niet mee.
Ik moet eerlijk bekennen, ik weet niet of ik nu weer met de hengst zou fokken. Maar ik ben wel tevreden met het resultaat.

hahaha jaja ik hoor je ,ik hoor je Tong uitsteken we zijn al weer terug bij floris hoor en ze word 1e week mei hengstig haha Haha!