Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
baudyh schreef:Vind het lastig muronia omdat ik denk dat je het het beste leert als je er zelf voor staat.
Ik vind dat er vaak te snel ingegrepen word. Dus juist misschien uitleggen wat er niet moet gebeuren. Klinkt misschien raar maar ik denk dat veel problemen daar ook al mee te maken hebben.
Cioccolato schreef:Het zal toch een eenzijdig artikel worden als je de mening van 1 iemand vraagt. Dat er meerdere wegen naar Rome gaan is ook algemeen bekend en zou ik ook benadrukken.
Wij helpen altijd de merrie in haar weeën waar een ander ze maar de gang laat gaan.
Anderzijds laten wij merrie en veulen, wanneer goed levendig, gerust even samen uitzoeken met drinken en speen zoeken waar een ander zweert bij gelijk er een fles in stoppen. Waar ik bij beide gevallen goede en geen goede antistoffen heb gehoord, gezien, meegemaakt. Dus welke is dan goed? Ken ze die een fles hebben gehad gelijk en alsnog geen goede antistoffen. Veulens die er even over deden voor de eerste biest en juist goede antistoffen. Conclusie om altijd antistoffen te testen?
De 1 gooit dag 1 een halster op, gewoon pakken en doen. De ander doet er weken over tot dat veulen zelf de neus erin stopt. En wederom van beide manieren verschillende uitkomsten die goed koken of minder fijn gaan. Dit is wel na de bevalling maar even een voorbeeld
Dus waar wil je je op richten? De dingen die fout kunnen gaan of de algemene bevalling? Of alles..
Oh ik zou ook benadrukken dat waken een goed idee is.
Knolselder schreef:Muronia: een beschrijving van de verkeerde liggingen met plaatjes en hoe daarbij handelen. Een beentje halen is namelijk meestal zelf wel mogelijk, maar je moet weten hoe bijvoorbeeld.
Verder kan red bag ook nooit genoeg aandacht krijgen.