Haha geduld is ook niet mijn sterkste kant kom ik achter, maar wel heel leuk dat ik kan en mag meegenieten van jouw ponys en veulens! Succes met de volgende
En Illusion zit er nog tussen met 317 maar die doet nog helemaal niks met uier
sumic
Geplaatst: 18-04-25 21:11
er is er nog nooit eentje blijven zitten... maar pfff wachten duurt lang
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-25 21:05
We hebben weer een bevalling achter de rug… maar vraag niet wat voor een…
Lavita is vanmorgen zonder enige voortekenen begonnen aan haar bevalling. Ik zit nog op de camera te kijken en ze staat rustig in “haar hoekje” wat ze altijd doet… een paar minuten later belt mijn man in paniek op, die (godzijdank!) toevallig op stal liep; “Lavita.. redbag!!” Dus ik schreeuw “open maken open maken!!”
Dat is gelukt en hij heeft het veulen er uit maar ik zie op de camera dat hij het op zijn kop moet slingeren om er leven in te krijgen… uiteindelijk lukt het!! Helemaal opgelucht… maar dat was helaas van korte duur…
Lavita had veel pijn, ze bleef liggen, daardoor kon het veulen niet drinken en bovendien heeft het veulen hyperflexie waardoor het amper op zijn benen kon staan… alsof dat nog niet genoeg was, bleef Lavita ook nog aan de nageboorte staan…
We zijn flink in de weer geweest met ze. Uiteindelijk kwam de nageboorte af maar toen bloedde ze weer heel erg… nu lijkt het goed te gaan, het is nog even afwachten of dat zo blijft… het veulen staat inmiddels beter en kan goed drinken. Bij Lavita moeten we nog wel hopen dat die ellendige nageboorte niet voor ontstekingen gaat zorgen…
We verwelkomen in ieder geval een prachtig, palomino splash hengstveulen met een blauw oogje
Danielleeee_
Geplaatst: 19-04-25 21:08
Wat een prachtig veulen maar wat een schrik zal dat geweest zijn zeg voor jullie. Hopelijk blijft het met allebei goed gaan.
Gefeliciteerd met dit mooie mannetje en lavita heel veel beterschap! Ik duim dat er nu lekker uitgerust mag worden zonder narigheid. Knap dat jullie zo snel gehandeld hebben. Goed gedaan!
jolandje
Geplaatst: 19-04-25 22:26
jeetje zeg , wat een narigheid , gelukkig nooit een red, bag meegemaakt , maar wat goed dat jullie het zo goed gedaan hebben, gefeliciteerd met dit knappe ventje , hopelijk blijft het goed gaan nu
Heftig Linda. Ik hoop dat moeder en zoon gezond blijven.
Konstantine
Geplaatst: 20-04-25 09:06
Ach jeetje, wat moet dat schrikken zijn geweest. Geweldig gehandeld door je man, je moet het ook maar kunnen op zo'n stressvol moment! Ik hoop dat zowel mama als de kleine er niets aan over houden.
stal_HD
Geplaatst: 20-04-25 10:04
Hopelijk moeders oke. En dat nu de horror wegblijft. Hoor er redelijk veel op het moment en de piek moet nog komen.... Gefeliciteerd. Ik duim mee dat er geen ontsteking achterna komt.
Kabayo, er is nog geen onderzoek naar gedaan maar het komt bij kleintjes wel vaker voor inderdaad. En volgens mij bij een bepaald ras (friezen dacht ik??) ook wat vaker…