Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:33

ceasario"]
[quote="Desiree"][quote="ceasario schreef:
[Ik wil en met mij meerdere personen ,dat mensen horen dat de paardenwereld en zijn historie verder reikt dan het regionale Nederland.
[/quote]
Dat is heel mooi van je. Maar daarvoor zit je een tikkeltje op het verkeerde forum, waar de meesten al blij zijn als ze 1x in hun leven al de gelegenheid hebben om een veulentje te fokken, wat hoogst waarschijnlijk hoewel met de beste bedoelingen gefokt, maar gewoon middelmatig zal zijn.

Dan zal er een ander forum opgestart dienen te worden. Haha!
[/quote]
whatever. Een forum dat slechts beschikbaar is voor die 4 personen die er wel verstand van hebben en de mogelijkheden, of een forum voor het gros, dat graag meepraat en evt. een veulen willen fokken als ze de kans daartoe zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:33

joostvangestel"]
[quote="Lovely schreef:
Sjuimpje heeft geen bevrijdingsfront nodig hoor, die kan haar eigen boontjes wel doppen. Pipo niet, die heeft echo's nodig om haar punten te steunen en zelfs onder woorden te brengen. Die geven hun mening en dan zie je dat Pipo denkt " verrek dat zal mijn mening dan ook wel zijn". Dat ze jaloers is op Sjuim lijkt mij evident, dat was trouwens al wat langer bekend bij de incrowd.
Nu ken ik Sjuim vrij aardig, maar ik zou eerlijk gezegd niet met haar willen ruilen hoor, yuk, ze heeft zo lang als bokt bestaat nogal wat bezoeken aan het ziekenhuis gebracht die ik liever oversla. Verder zou ik niet zoveel zin hebben om nagenoeg in mijn eentje een stal te runnen, ookal staan er maar 5 of 6 paarden.
Geen afgunst bij mij hoor, terwijl mijn ouders nog niet eens een trailer achter de auto willen koppelen en ik ook nooit een eigen ponnie heb gehad *huil*.
En over neerbuigend en arrogant gesproken, ik denk dat er meer bokkers zijn die zo overkomen, Pipo kan er zelf ook wat van.

Lovely, ik denk dat je wat zaken mist. Je stelt deze zaken als feiten, terwijl ik heel sterk het gevoel heb dat dit jouw observaties zijn. Hier hebben we het al eerder over gehad. Persoonlijk ben ik het namelijk absoluut niet eens met je observatie.
[/quote]
En welke "observatie" bedoelt Joost precies??? Om maar even DUIDELIJK te blijven en niet zo te INSINUEREN.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:38

Na het grootste deel gelezen te hebben, waag ik het toch maar een reactie te plaatsen. Er moeten ook maar eens buitenstaanders reageren en een onbekende bokker. Ik ben onbekend, te zien aan de weinige posts.
Ik plaats niet, omdat ik veel lees en probeer te leren. Ik ben nl. enorm geinteresseerd in de fokkerij. Het is dan ook jammer dat er zoveel onderlinge ruzie is tussen bekende bokkers. En ik ga nu persoonlijk worden, omdat dat in dit topic mag. Ik erger me al een tijd aan Sarabande, die vaak nogal kinderachtig reageert (ja sorry zo komt het over) dat vond ik niet zo erg tot ik in het profiel las dat sarabande een volwassen vrouw is. Toch moet ik zeggen dat ik veel van sarabande geleerd heb, met goed lezen kwam ik achter een hoop dingen. Anna42 is idd irritant door lange ingewikkelde posts, maar ook daar zitten interessante stukken tussen. En van ceasario en cgj snap ik niets, dus dat laat ik maar links liggen. Ceasario zegt dat je zelf een conclusie moet vormen, maar dat zou een stuk makkelijker zijn als hij normale zinnen maakt. Ik vind het jammer dat Jan_VT minder post, want die vond ik vaak wel boeiend. En dan blijft MissHiss over en die vind ik nou vaak een duidelijke verhaal plaatsen, haar topics zijn vaak informatief.
Als onbekende bokker is het dus wel mogelijk om te leren op FA, het kost alleen heel veel decodeerwerk en tussen de regels doorlezen en kennis moeten hebben van bekende bokkers.
Al met al vind ik het verder een interessant forum en hoop ik dat de bekende bokkers kunnen leven met mijn kritiek.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:43

sarabande"]
Dat bedoel ik nu ceasario, het KWPN is het grootste stamboek ter wereld. De meeste mensen die paarden fokken hier fokken een KWPN paard, die maken geen reclame voor een stamboek maar willen trots kunnen zijn op hun eigen fokkerij.
Overigens wordt er evenredig veel meer voor piepkleine stamboekjes reclame gemaakt.
De verhouding is soms wat zoek.
[/quote]

[quote="ceasario schreef:
Nu dat is dan duidelijk.
Als dit een FA KWPN forum moet zijn dan is het zo.
Dan zou er ook nog een FA forum voor algemeen kunnen komen.
Om te laten zien dat de Wereld groter is dan KWPN.

En daarmee is een groot probleem opgelost.

Soort FA-KWPN-A-reg-B-reg. Knipoog

Hier gaan we helaas ook echt in de fout. FA is niet alleen voor warmbloedpaarden. Als ik me niet vergis is dit zelfs op initiatief van Welsh Pony fokkers opgericht zijn. Jawel, van die beestjes met veel ponyuitstraling, waar dat ik wel eens gehoord heb van warmbloedpaarden fokkers dat ze zouden willen dat ze zo konden bewegen Knipoog

Ik ben pertinent tegen het opzetten van meerdere FA fora, dat maakt alles onoverzichtelijker. Het fokken van paarden kent vele overeenkomsten en verschillen. Persoonlijk zie ik KWPN, Holstein, Trakehner, BWP als één pot nat. De kleine stamboeken doen meer aan PR misschien dan de grote. Dat geeft dan ook gelijk aan wat ze zijn. Daarbij moeten we ook de rol van de kleintjes niet geheel uitvlakken.

Ik denk niet dat sarabande bedoelt dat er geen kritiek mag zijn op grote stamboeken. Ik kan me wel voorstellen dat er een probleem is als de enige stellingen uit de hoek van de critici komen. Maar goed, dat gaat over "Moral Majority". De zwijgende meerderheid is hier inderdaad niet best vertegenwoordigd. Sarabande zie ik wat dat betreft als een individu binnen die meerderheid, die niet het blad voor de mond houdt. Dat wil overigens niet zeggen dat sarabande namens de meerderheid spreekt, ook sarabande is een individu, net als alle andere fokkers op dit forum.

Het KWPN zelf komt niet op dit forum om officiele standpunten namens het stamboek te geven, daar hebben ze een eigen site voor.

Maar goed, bottom line: Geen enkel ras of stamboek kan dit forum claimen. FA wordt dus ook niet opgesplitst

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:46

Het gaat wel openhartig hier, maar misschien wat harder dan Bart in gedachten had?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:46

Lovely schreef:
En welke "observatie" bedoelt Joost precies??? Om maar even DUIDELIJK te blijven en niet zo te INSINUEREN.

Je stelt het feit dat Pipo een hulpeloos wezen is, dat geen beslissingen voor zichzelf kan nemen. Althans, zo komt het op me over. Geen insinuaties dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:49

joostvangestel schreef:
Het KWPN zelf komt niet op dit forum om officiele standpunten namens het stamboek te geven, daar hebben ze een eigen site voor.

"Het" KWPN bestaat niet, het KWPN wordt gevormd door de leden en ook die hebben weer heel erg veel verschillende meningen, op menig vergadering gaat het er minstens zo verhit aan toe als op FA Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:51

joostvangestel"]
[quote="Lovely schreef:

Je stelt het feit dat Pipo een hulpeloos wezen is, dat geen beslissingen voor zichzelf kan nemen. Althans, zo komt het op me over. Geen insinuaties dus
[/quote]
Jouw observatie Knipoog.

Geeft niet hoor Joost, ik begrijp het wel hoor Lachen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:52

Ik heb het telkens bewust over de KWPN fokkers, over het KWPN zelf als organisatie praten vind ik op een site als F&A niet zo boeiend.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:54

Lovely: je vergeet iets.. Namelijk om te zeggen hoe je het bedoelt. Anders zie ik dit als een botte post die je onder de mat probeert te schuiven met het "begrijpen" van mij..

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:54

Lovely"]
[quote="joostvangestel"][quote="Lovely schreef:

[/quote]
Jouw observatie Knipoog.

Geeft niet hoor Joost, ik begrijp het wel hoor Lachen.
[/quote]

Lees dan je eigen tekst nog eens door en geef aan wat er verkeerd geïnterpreteerd wordt? Er zijn namelijk al verschillende posts geweest in reactie op dat bericht, dus er wordt blijkbaar een boel verkeerd opgevat. Misschien kun je het ons nog iets beter uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:01

joostvangestel schreef:
Lovely: je vergeet iets.. Namelijk om te zeggen hoe je het bedoelt. Anders zie ik dit als een botte post die je onder de mat probeert te schuiven met het "begrijpen" van mij..

Nu begrijp ik je weer niet Joost .

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:03

Lovely"]
[quote="joostvangestel schreef:

[/quote]

Wat begreep je eerst dan wel Verward Dat begreep ik namelijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:04

Ik begreep wel wat Joost zijn observatie was, dat snap ik wel .

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:05

Lovely, ik vind het eerlijk gezegd ook te ver gaan.
Er zijn ook nog eens andere tijden geweest.
Laat Sjuimpje en Pipo het zelf uitzoeken. Wat je nu doet verbeterd er absoluut niet aan in mijn opinie.
En noem mij dan maar een echo, ik kan er absoluut niet mee zitten.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:08

Lovely schreef:
Ik begreep wel wat Joost zijn observatie was, dat snap ik wel .

wat was die observatie dan in jouw optiek?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:09

Lovely"]
[/quote]

[quote="Lovely schreef:
Sjuimpje heeft geen bevrijdingsfront nodig hoor, die kan haar eigen boontjes wel doppen. Pipo niet, die heeft echo's nodig om haar punten te steunen en zelfs onder woorden te brengen. Die geven hun mening en dan zie je dat Pipo denkt " verrek dat zal mijn mening dan ook wel zijn". Dat ze jaloers is op Sjuim lijkt mij evident, dat was trouwens al wat langer bekend bij de incrowd.
Nu ken ik Sjuim vrij aardig, maar ik zou eerlijk gezegd niet met haar willen ruilen hoor, yuk, ze heeft zo lang als bokt bestaat nogal wat bezoeken aan het ziekenhuis gebracht die ik liever oversla. Verder zou ik niet zoveel zin hebben om nagenoeg in mijn eentje een stal te runnen, ookal staan er maar 5 of 6 paarden.
Geen afgunst bij mij hoor, terwijl mijn ouders nog niet eens een trailer achter de auto willen koppelen en ik ook nooit een eigen ponnie heb gehad *huil*.
En over neerbuigend en arrogant gesproken, ik denk dat er meer bokkers zijn die zo overkomen, Pipo kan er zelf ook wat van.

Dit is het dus: hier staat óf chinees óf je zit een andere bokker zwart te maken Verward Ik begrijp hier in ieder geval niks van. Tenzij je zojuist stelde dat mijn observatie juist was. Denk wel, ik denk dat een deel van het doel van dit topic is om een post als het bovenstaande buiten dit topic te voorkomen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:10

Sall schreef:
Maar betekend dit, dat je hier niet meer actief zult zijn, Chantal?

Nee. Ik heb er wel over nagedacht om eerlijk te zijn.
Voorlopig blijf ik hier nog.
Met mijn post bedoelde ik eigenlijk om er mee te stoppen naar een oplossing te zoeken. Inmiddels heb ik een pb gehad en is het in zoverre opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:11

Sprintje: dit was Joost zijn observatie:
Citaat:
Je stelt het feit dat Pipo een hulpeloos wezen is, dat geen beslissingen voor zichzelf kan nemen. Althans, zo komt het op me over.

Herkenbaar als zodanig aan de laatste zin.

Chantal1, ik beheers me al zo erg Lachen. Ik keur de aanpak van Pipo af, dat moge duidelijk zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:12

Lovely schreef:
Ik keur de aanpak van Pipo af, dat moge duidelijk zijn.

Waarom had je het dan niet bij deze woorden kunnen laten? DAt was toch meer dan voldoende geweest?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:17

Lovely schreef:
Chantal1, ik beheers me al zo erg Lachen. Ik keur de aanpak van Pipo af, dat moge duidelijk zijn.

Volgens mij is Pipo op dit moment de enige die zich beheerst Haha!

En als je de aanpak van Pipo afkeurt in deze, dan zou ik toch iets subtieler proberen te formuleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:18

Whoah Joost, je schijnt kennelijk de indruk te hebben dat ik een bokker zwart wil maken. Ik trek even aan de leidsels hier hoor, want: dat is dus het risico als je je uitspreekt over dingen die je dwars zitten over een andere bokker EN je wilt je niet verschuilen achter allerlei vaagheden/ insinuaties.
Ik keur de manier van doen van Pipo nogal af en daar ben ik dus heel duidelijk over nu. Met als hoofdreden om me te uiten omdat het me dwars zit. Dat kan als zwartmakerij opgevat worden. Dat is het in dit geval niet omdat het niet mijn opzet is om iemand zwart te maken. Het is dan een bij-effect, afhankelijk van interpretatie. Maar goed, dat ben je nu eenmaal niet altijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:21

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Ik keur de aanpak van Pipo af, dat moge duidelijk zijn.

Waarom had je het dan niet bij deze woorden kunnen laten? DAt was toch meer dan voldoende geweest?
[/quote]
Had gekund, maar dat is wat vaag en prikkelt dan weer de fantasie van mensen en voor je het weet ontstaat er een heel verhaal wat niks meer met de waarheid (mijne dan) te maken heeft. Dat is zeker niet de bedoeling, daarom spreek ik dus uit wat ik vind. Daar begon dit topic ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:23

Sprintje"]
[quote="Lovely schreef:

Volgens mij is Pipo op dit moment de enige die zich beheerst Haha!
[/quote]

Dat denk ik niet hoor . Maar goed, dat is iets tussen Pipo en mij Boos! .

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:30

Praten jij en Pipo dit probleem in ieder geval lekker in dit topic uit of via pb of wat dan ook, want blijkbaar zit je een boel dwars!