Suzanne F. schreef:Nee ben verder niet op de hoogte van de Europese fokkerij.
En zoiets trekt ook totaal mijn aandacht niet.
Zo zie je maar weer...leren over romphistorie valt niet mee..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ceasario schreef:Suzanne F. schreef:Wat is dat voor koei?
Als je een beetje op de hoogte bent van de Europese fokkerij.
Dit is het ras zwaar warmbloed (bijna tot geen volbloed xx)..Een groot exportproduct.( Historisch o.a. Oldenburg).
arie53 schreef:Suzanne F. schreef:Nee ben verder niet op de hoogte van de Europese fokkerij.
En zoiets trekt ook totaal mijn aandacht niet.
Ceasario ook niet.
Lusitana schreef:Dan wil je blijkbaar toch liever een halfbloed dan een warmbloed....
Je goedrecht, maar wat heeft het verder te maken met functionaliteit?
ceasario schreef:Suzanne F. schreef:Wat is dat voor koei?
Als je een beetje op de hoogte bent van de Europese fokkerij.
Dit is het ras zwaar warmbloed (bijna tot geen volbloed xx)..Een groot exportproduct.( Historisch o.a. Oldenburg).
arie53 schreef:[Het gaat er niet om wat men mooier vindt maar of de bewegingen in tact en balans worden uitgevoerd. Hier wordt het knietje wel richting de neusgaten gebracht maar met het volle gewicht op een voorbeen is de balans ver zoek. Die onbalans neemt onder het zadel alleen maar toe en blijkt het dure veulen niet meer dan een duurkoop te zijn.
essiesilly schreef:komt er nog een conclusie in dit topic![]()
of blijven de oneindige theorieen en foto s waar ik de vergelijking niet van snap je om de oren vliegen
Dees schreef:Het verhaal over Totilas op de EASP-site zou pas écht betekenis hebben als je het had geschreven toen het dier nog gewoon op landelijke wedstrijden te zien was. Heeft heel lang in het Noorden omgetufd.
Paard is overigens het product van zijn opleiding en geen exterieurtechnisch wonder.
Waarom het een product is van zijn opleiding: welnu, de paarden onder Gal lopen allemaal zo. Paarden die lang niet allemaal in het type van Totilas staan.
ceasario schreef:essiesilly schreef:komt er nog een conclusie in dit topic![]()
of blijven de oneindige theorieen en foto s waar ik de vergelijking niet van snap je om de oren vliegen
Wanneer je denkt in de oliebol te zitten met je fokkerij..Gebruik dan eens een hengst van het zwaarwarmbloed Land Gestüt Moritzburg.
Maar blijf ver weg van de "fake" rommel wat men hier basispaard of ar-shagya noemt.
http://www.saechsische-gestuetsverwaltu ... -warmblut/
Dees schreef:Ik vind dat Totilas een aardige bouw heeft. Niets meer, niets minder. In tegenstelling tot jouw opiniestuk vind zijn bouw simpelweg niet de prestatiebepalende factor. Er lopen genoeg paarden met een gelijke bouw rond die niets presteren. Waar er ook genoeg paarden lopen met een totaal andere bouw die ook tot prestaties komen.
Ik denk dat een dressuurpaard vooral een hele goede opleiding moet hebben, dát is naar mijn mening de prestatiebepalende factor.
Dees schreef:Ik denk dat een dressuurpaard vooral een hele goede opleiding moet hebben, dát is naar mijn mening de prestatiebepalende factor.