Anna42 schreef: ...........Nog merkwaardiger is dat je in al je proza de huidige invloed van Amurath c.s. categorisch ontkent en verwijst naar voorgaande generaties die, in jouw enge optiek, genetisch geen rol meer spelen. Als je echter een onnozel zinnetje leest, hang je daar vervolgens (nu spelen generaties terug geen rol meer) een telgang probleem, zo die daar al is, van het KWPN aan op....................
Ik bestrijd hoogstens met eigen argumenten.
Ik heb alleen getracht om de ROEM van Amurath wat te relativeren.
Is dat nu zo moelijk?
Geen paard is perfect (en da's natuurlijk ook weer subjectief, dat weet ik) en daarom probeer ik het te relativeren!
Ook Amurath had fouten. Dat moet wel.
Het is alleen jammer dat je steeds alle positieve punten roemt, maar alle minder goede punten systematisch ontkent / ontkracht.
Dat vind ik ook de kracht van een goede hengsteneigenaar. Die moet durven zeggen dat hengst X (in zijn eigendom) op enkele punten minder goed vererft.
Iemand die zijn eigen paarden super vindt en er geen fouten aan kan / wil ontdekken is mijnsziens erg bekrompen bezig.
De paarden die ik op stal heb horen bij het bovensegment van het KWPN, maar het is voor mij erg simpel en ook niet moeilijk om alle slechte punten zo op te sommen........
Fouten erkennen is geen zwakte.........
Toe Anna .......jij kunt het ook........