Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cjb schreef:Dus van al die vivaldi's die door de eerste keuring zijn gekomen (12 of 13 stuks als ik me niet vergis)
Is er in deze fase nog 1 die kans maakt op goedkeuring.
Waar is dat fout gegaan met al die hengsten?
Of is de eerste bezichteging misbruikt als reclamestunt voor het nieuwe dekseizoen?
misterA schreef:Twee hengsten in dezelfde test uit één moeder, met een knappe cijferlijst, heel bijzonder en uit een heel bijzondere merrie.
Bizonder succes voor de fam. Jansen uit Joppe, die al eerder Wynton goedgekeurd kregen![]()
![]()
misterA schreef:Vandaag Vivaldi-dag.
En ze hebben het helemaal waargemaakt.
Er hadden er net zo goed nog een paar meer naar den Bosch gekund.
Heel jeugdig, zeer veel souplesse, oplettend, goed ontwikkeld, mooie aansprekende paarden met mooie hoofden,
Een plezier om naar te kijken.
En om toch kritisch te blijven, galop kwam niet altijd uit de verf en het achterbeengebruik is goed, maar zeker niet meer dan dat.
Een paar heel aansprekende hengsten 662, 654, ook 661 en 656 vielen positief op maar waren al wat té af.
misterA schreef:Ook de Valdez x Ferro viel op. Eigenlijk één van de weinigen met een zeer goede galop en ondertredend achterbeen.
De Tuschinski's staan en lopen wat op de voorhand. Twee aansprekende hengsten naar de tweede bez.
Ook een paar goede Vic's, vooral nr.650, Vic x Osmium. Ze hebben een sterker achterbeen dan de zoons van zn driekwart broer en jaargenoot.
sarabande schreef:Ik vind dat geen fijne manier van iemand op zijn vroegere woorden pakken.
Er posten steeds minder mensen hier met een onderbouwde mening en degenen die daar de moeite nog voor nemen worden dan even zo behandeld, erg jammer.
MissHIS schreef:Bij de merries is er ook geen sprake van selectie, alleen van waardering dmv predikaten. Fokker beslist zelf of hij met z'n ongezonde merrie gaat fokken.
ceasario schreef:misterA schreef:Vandaag Vivaldi-dag.
En ze hebben het helemaal waargemaakt.
Er hadden er net zo goed nog een paar meer naar den Bosch gekund.
Heel jeugdig, zeer veel souplesse, oplettend, goed ontwikkeld, mooie aansprekende paarden met mooie hoofden,
Een plezier om naar te kijken.
En om toch kritisch te blijven, galop kwam niet altijd uit de verf en het achterbeengebruik is goed, maar zeker niet meer dan dat.
Een paar heel aansprekende hengsten 662, 654, ook 661 en 656 vielen positief op maar waren al wat té af.misterA schreef:Ook de Valdez x Ferro viel op. Eigenlijk één van de weinigen met een zeer goede galop en ondertredend achterbeen.
De Tuschinski's staan en lopen wat op de voorhand. Twee aansprekende hengsten naar de tweede bez.
Ook een paar goede Vic's, vooral nr.650, Vic x Osmium. Ze hebben een sterker achterbeen dan de zoons van zn driekwart broer en jaargenoot.
Het is altijd interessant om terug te lezen.
[F-AM] KWPN hengstenkeuring 2009/2010
ceasario schreef:sarabande schreef:Ik vind dat geen fijne manier van iemand op zijn vroegere woorden pakken.
Er posten steeds minder mensen hier met een onderbouwde mening en degenen die daar de moeite nog voor nemen worden dan even zo behandeld, erg jammer.
Dit is natuurlijk onzin..
Het gelijk ligt bij degene die waar neemt.
MissHIS schreef:Wat wil je nou zeggen?
misterA schreef:Maar ik blijf erbij dat het tijdperk Vivaldi nog niet is afgesloten, het begint nog maar net.
misterA schreef:Ik denk dat het voor meer mensen wel leuk is om eens terug te kijken van wat ze in een eerder stadium vonden.
Is niks mis mee. Daar leer je ook weer wat van. En heus niet schokkend om daar mee te worden geconfronteerd.
ceasario schreef:MargreetB schreef:[Ik vat het daarom maar in positieve zin op: de kritische opmerkingen in de door jouw ingevoegde quotes van MisterA (over galop en achterbeengebruik) zijn nu, in het verrichtingsonderzoek, toch behoorlijk uitgekomen.
Jij vat het..ik ben bezig met het kijken naar paarden en aan "mensen" heb ik geen boodschap
Citaat:Die Übereinstimmung
zwischen den Eindrücken im
Freilaufen und unter dem Sattel
war lediglich 40 Prozent.
Citaat:Es gibt keine genügend
hohe Trefferquote für Bewegungen
unter dem Sattel, wenn ich
nur das Freilaufen bewerte. Das
gilt übrigens genauso für die
Springpferde, denn Freispringen
und Sprünge unterm Sattel sind
auch zweierlei Paar Schuhe. Nur
dass junge Springhengste, die
erfahrungsgemäß im ersten Jahr
weniger stark benutzt werden,
nicht einem solch starken Druck
ausgesetzt sind wie die dreijährigen
Dressurhengste. Da gehen einige
bei den Hengstvorführungen ja
schon wie ausgebildete Grand Prix-Hengste.