Sjuimpje schreef:Ik kan ook wel genoeg negatieve dingen bedenken over het deze manier van voorstellen maar ik vind dat er ook wel een positief kantje aan zit. Het karakter laat zich zo goed beoordelen.
Of juist niet...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weule schreef:een slimme laat zich niet dwingen als hij er klaar voor is..??

Elisa2 schreef:Ik vind het een belediging,zulke jonge beestjes moet een nette fundering gelegd worden.Bovendien vind ik dat er best soms iets meer gevraagd mag worden maar dan wel door een goede ruiter die weet wat ie doet.En dat is dit gewoon absoluut niet..
En dat is wel de doelstelling janderegelaa schreef:Gewoon net als bij het NRPS de eigen ruiter erop, dan kan de eigenaar ook niet klagen als een testruiter het paard vernaggelt.
Elisa2 schreef:Onzin,de meeste paarden die afslaan worden overvraagd of geforceerd,mentaal en/of fysiek.Mischien word het eerste steentje daarvan al gelegd in het verrichtingsonderzoek met zo'n slager erop..
Elisa2 schreef:.Arme beest loopt goedmoedig en braaf zijn ding.
Even ontopic: ik vind de Johnson wel een ontzettend aansprekende hengst!
ceasario schreef:Elisa2 schreef:.Arme beest loopt goedmoedig en braaf zijn ding.
Even ontopic: ik vind de Johnson wel een ontzettend aansprekende hengst!
Het is voor mij daarom de aansprekenste hengst van de films..
Ik kijk naar het paard en de ruiter zal mij geen zorg zijn.
Daarom jammer dat er geen beelden zijn van andere hengsten waarbij zulke tussendoor geintjes worden uitgehaald..
Het geeft voor mij een zeer grote meerwaarde over de hengst.
Sjuimpje schreef:Elisa2 schreef:Onzin,de meeste paarden die afslaan worden overvraagd of geforceerd,mentaal en/of fysiek.Mischien word het eerste steentje daarvan al gelegd in het verrichtingsonderzoek met zo'n slager erop..
JIJ vind dat onzin, als een dier mentaal of fysiek het gevraagde werk wat benodigt is voor de topsport niet aankan hoort hij niet in de KWPN fokkerij thuis en hoe kunnen wij nu beoordelen of een dier wordt overvraagt? Ik sta niet dagelijks langs de bakrand om de trainingen te observeren en probeer dus op concours/verrichtingsonderzoek etc met een open blik te kijken ipv Epona minded, het is zo makkelijk om de mensen die daar rijden af te schieten maar zie ze maar eens te vinden. Er zijn er maar weinigen die zich daar aan wagen, dat Patrick vd Meer er niet meer aan meewerkt is heus niet omdat het KWPN hem bedankt heeft. Dat Gert er nog steeds voor gevraagd wordt zal te maken hebben met het feit dat het KWPN meerwaarde ziet in zijn manier van testen, nogmaals, het is wel tèsten hè? We weten al dat die dieren bovengemiddeld kunnen lopen anders stonden ze daar nu niet.
Jan ik vind dat ook een slecht idee, we zouden aan de hand van de eigenaren nu al een lijst kunnen maken welke ruiters dan die paarden zouden voorstellen, wat Sarabande al zegt, het beeld is dan alles behalve onafhankelijk.
Vala schreef:Kennelijk is het KWPN er tevreden mee en zullen de klachten van de eigenaars wel meevallen als het zo erg is?