Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:14

prachtig veulen Baudy! van harte gefeliciteerd!

open dat het met je merrie allemaal goed komt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:33

carola schreef:
Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.

Spotilas niks? Geen idee of dat t kleurtje is dat je wil en ook geen idee of dat markttechnisch wat is, maar voor eigen gebruik zou ik m nog wel es willen proberen.
Ook geen idee hoe het zit met verzenden van sperma bij deze Hesselhoeij overigens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:55

Bont en spikkels vind ik niet zo, maar een mooie valk of palomino… prachtig hoor.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:52

Zag dat Quaside een leuke zoon heb bij Helgestrand. Maar is Palomino volgens mij.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:18

De verkoop van veulens gaat stroever dan andere jaren. Toch 2 goede veulens, één bovengemiddeld. Wij kunnen helaas ook niet de allerbeste filmpjes maken en zonder goed filmpje komt er niemand kijken, is onze ervaring.

Wat is in jullie ogen het beste platform om veulens te verkopen? FB, Marktplaats, E-Horses ……???

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:18

Phonix schreef:
Zag dat Quaside een leuke zoon heb bij Helgestrand. Maar is Palomino volgens mij.

Zag hem niet op de site

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:43

fokfanaat schreef:
Phonix schreef:

Zag hem niet op de site

Ik ook niet.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:47

Je bedoeld Quelle Couleur, een valk van qaside. Helgstrand heeft hem niet meer, maar ze hebben nog wel diepvries.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:48

Babootje schreef:
carola schreef:
Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.

Spotilas niks? Geen idee of dat t kleurtje is dat je wil en ook geen idee of dat markttechnisch wat is, maar voor eigen gebruik zou ik m nog wel es willen proberen.
Ook geen idee hoe het zit met verzenden van sperma bij deze Hesselhoeij overigens.

Sperma verzenden gaat wel goed. Denk wel dat je een merrie met bloed nodig hebt want hij komt zelf uit een (voor onze begrippen) best zware merrie. Ik wil hem volgend jaar misschien op een Trafalgar merrie gebruiken. Mooie lijnenteelt op Totilas.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:57

Afbeelding
Gevonden, wel wat aan de korte kant

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:09

Die Qaside is al niet zo jong meer toch? Wat heeft hij eigenlijk gebracht? En zelf?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:15

Zelf 6 jaar oud en m1 dressuur volgens horsetekex en 3 nakomelingen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:31

fokfanaat schreef:
Zelf 6 jaar oud en m1 dressuur volgens horsetekex en 3 nakomelingen

Oh dan bedoel ik een andere.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:28

Quelle Couleur is 6 en M1. Zijn vader 12 en ZZL.
Volgens horsetelex.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Hij is inderdaad heel kort op die foto. Op de video lijkt het ok te zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Phonix schreef:
Hij is inderdaad heel kort op die foto. Op de video lijkt het ok te zijn.

Alleen…waar is hij nu…?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Ik vindt die lijn van die kleurhengsten, Quaside, Quasi Gold en Quelle Colour niet echt overtuigen qua verbetering en exterieur. Het enige wat ze dan kunnen toevoegen is een kleurtje, maar denk echt dat het belangrijk is om niet teveel in te leveren qua kwaliteit.

Spotilas vind ik voor een kleurhengst beter qua kwaliteit.

Overigens was ik afgelopen weekend bij de Geldersen en de Edmundo's op een enkele na konden ook niet echt overtuigen qua kwaliteit en beweging. Ben benieuwd of dat beter gaat zijn bij Odin.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

Quelle Couleur is zeer waarschijnlijk via een achter deur verdwenen, in ieder geval niks meer van terug te vinden.

Vind eigenlijk geen enkele hengst met kleur echt iets toevoegen qua exterieur en beweging. Spotilas denk ik nog 1 van de betere inderdaad, maar hou zelf niet van spikkels of bont. :))

Als mijn kwpn merries een goed merrie veulen als opvolger gegeven hebben, wil ik nog wel eens projectje proberen met een pony hengst (of de pony merries met een paarden hengst of allebei). Meeste pony hengsten zijn veel beter dan de kleur paarden hengsten en maak je qua kwaliteit niet zo'n grote stap achteruit.

Ik ben ook benieuwd naar nafok van Odin! Hij zelf lijkt wel leuk. Edmundo zelf heeft mij nooit zo veel gedaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Elisa2 schreef:
Ik vindt die lijn van die kleurhengsten, Quaside, Quasi Gold en Quelle Colour niet echt overtuigen qua verbetering en exterieur. Het enige wat ze dan kunnen toevoegen is een kleurtje, maar denk echt dat het belangrijk is om niet teveel in te leveren qua kwaliteit.

Overigens was ik afgelopen weekend bij de Geldersen en de Edmundo's op een enkele na konden ook niet echt overtuigen qua kwaliteit en beweging. Ben benieuwd of dat beter gaat zijn bij Odin.

Als je bedenkt dat de moederlijn van Quelle Colour helemaal spring gefokt is vind ik hem eigenlijk helemaal niet zo slecht bewegen. Maar inderdaad, bij de meeste fokkers van kleuren is kleur de prioriteit helaas en dan is het bij de dressuurpaarden nog wat erger dan bij de springpaarden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Elisa2 schreef:

Er waren veel veulens van Odin, als je er was, hoe heb je die dan kunnen missen? Of was je er alleen in de middag?

Hij geeft zijn eigen beweging duidelijk door. Dat houdt in: heel veel voorbeen, maar achter zouden ze echt meer door mogen treden en kracht mogen hebben. Het is net of kantelen ze het bekken niet helemaal de juiste kant op. Dit komt echt duidelijk bij Vitens vandaan, die beweegt net zo.
Ze hebben wel mooiere halzen dan de kinderen van Edmundo.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Elisa2 schreef:

Aan de andere kant, niet elke ruiter zoekt een paard met GP of zelfs maar Subtop potentie. Voor de meeste ruiters is een meewerkend karakter het belangrijkste, als het paard potentie heeft voor het ZZL is dat al meer dan veel ruiters zullen bereiken. Als die ruiters meer genieten van het leuke kleurtje dan dat ze het laatste stukje GP talent missen is het toch helemaal prima.

Waarbij ik dus wel onderschrijf "niet teveel inleveren", we moeten geen kromme bokken gaan fokken ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Dat is natuurlijk ook zo, alleen tja.. gevoelsmatig zou ik toch niet zo snel dan voor kleur en weinig kwaliteit gaan.

Ja ik was er alleen s, middags Sophie. Dankjewel, een beetje hetzelfde beeld dus.. dat niet goed kantelen zie ik idd ook bij de Edmundo,s.

Ik zag dat Quaside gefokt is met EV als moedersvader. Voor de dressuur brengt dat inderdaad vaak geen wenselijke beweging.

Quir, jij wilt dan met DuBois pony,s fokken? Ben je dan niet bang voor de maat? Ben het wel eens qua kwaliteit.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

Luca1968 schreef:
De verkoop van veulens gaat stroever dan andere jaren. Toch 2 goede veulens, één bovengemiddeld. Wij kunnen helaas ook niet de allerbeste filmpjes maken en zonder goed filmpje komt er niemand kijken, is onze ervaring.

Wat is in jullie ogen het beste platform om veulens te verkopen? FB, Marktplaats, E-Horses ……???

Wij hebben dit jaar professionele foto's/video laten maken aan huis. Veulens waren binnen 2weken verkocht 1 via sporthorses, andere via 2dehands.
Was veel meer vraag naar door de kwalitatieve foto's dan voorgaande jaren met gsmkwaliteit.

Ons denver veulen is geselecteerd voor Borculo. Wel een beetje met tegenzin :Y) want is een abnormaal veulen.

Ons merrie was met de 6weken controle van Mclaren leeg |o Morgen opnieuw een poging.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Elisa2 schreef:
Dat is natuurlijk ook zo, alleen tja.. gevoelsmatig zou ik toch niet zo snel dan voor kleur en weinig kwaliteit gaan.

Ja ik was er alleen s, middags Sophie. Dankjewel, een beetje hetzelfde beeld dus.. dat niet goed kantelen zie ik idd ook bij de Edmundo,s.

Ik zag dat Quaside gefokt is met EV als moedersvader. Voor de dressuur brengt dat inderdaad vaak geen wenselijke beweging.

Quir, jij wilt dan met DuBois pony,s fokken? Ben je dan niet bang voor de maat? Ben het wel eens qua kwaliteit.

Nee, wordt dan met Duitse pony's en denk dat ik mijn eigen palomino hengst ook een keer probeer. Niet mega spektakel pony, maar wel super correct, heel fijn dier en (vind ik zelf) bloed mooi om te zien. Liep afgelopen weekend bij de 4 jarige 91,5%, hoogste score ooit. :=

En heb ook nog een hele leuke smokey cream jaarling hengst die wel kandidaat is als hij goedgekeurd wordt.

Qua maat zal je wel wat omlaag gaan, maar heb zelf een merries van 170/175, dus verwacht eigenlijk wel gewoon weer in de 160 te komen en generatie verder met weer paarden hengst zeker.

Maar wil eerst goede paarden merrieveulens er uit, goede moederlijnen en zou t zonde vinden om er geen goede merries uit te hebben om weer verder mee te gaan. :D
Dus toekomst, maar lijkt me wel een leuk project.

Wat balen dat de merrie niet meer drachtig is E_D_E
Goede foto's en video's doen inderdaad heel erg veel. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Jammer dat ze leeg was, EDE.

Ik heb echt helemaal niks met die kleurtjes. Buiten dat me de kleur van een paard geen reet interesseert, durven verkopers ze ook nog eens voor een paar duizend meer te koop te zetten, terwijl de kwaliteit vaak minder is dan een gewone bruine.

Ik vind kleinere maat paarden niet erg hoor. Die kastelen die gefokt worden, kan ik met mijn anderhalve meter niet zoveel mee :o