Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.
Babootje schreef:carola schreef:Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.
Spotilas niks? Geen idee of dat t kleurtje is dat je wil en ook geen idee of dat markttechnisch wat is, maar voor eigen gebruik zou ik m nog wel es willen proberen.
Ook geen idee hoe het zit met verzenden van sperma bij deze Hesselhoeij overigens.
Elisa2 schreef:Ik vindt die lijn van die kleurhengsten, Quaside, Quasi Gold en Quelle Colour niet echt overtuigen qua verbetering en exterieur. Het enige wat ze dan kunnen toevoegen is een kleurtje, maar denk echt dat het belangrijk is om niet teveel in te leveren qua kwaliteit.
Spotilas vind ik voor een kleurhengst beter qua kwaliteit.
Overigens was ik afgelopen weekend bij de Geldersen en de Edmundo's op een enkele na konden ook niet echt overtuigen qua kwaliteit en beweging. Ben benieuwd of dat beter gaat zijn bij Odin.
Elisa2 schreef:Ik vindt die lijn van die kleurhengsten, Quaside, Quasi Gold en Quelle Colour niet echt overtuigen qua verbetering en exterieur. Het enige wat ze dan kunnen toevoegen is een kleurtje, maar denk echt dat het belangrijk is om niet teveel in te leveren qua kwaliteit.
Spotilas vind ik voor een kleurhengst beter qua kwaliteit.
Overigens was ik afgelopen weekend bij de Geldersen en de Edmundo's op een enkele na konden ook niet echt overtuigen qua kwaliteit en beweging. Ben benieuwd of dat beter gaat zijn bij Odin.
Luca1968 schreef:De verkoop van veulens gaat stroever dan andere jaren. Toch 2 goede veulens, één bovengemiddeld. Wij kunnen helaas ook niet de allerbeste filmpjes maken en zonder goed filmpje komt er niemand kijken, is onze ervaring.
Wat is in jullie ogen het beste platform om veulens te verkopen? FB, Marktplaats, E-Horses ……???
Elisa2 schreef:Dat is natuurlijk ook zo, alleen tja.. gevoelsmatig zou ik toch niet zo snel dan voor kleur en weinig kwaliteit gaan.
Ja ik was er alleen s, middags Sophie. Dankjewel, een beetje hetzelfde beeld dus.. dat niet goed kantelen zie ik idd ook bij de Edmundo,s.
Ik zag dat Quaside gefokt is met EV als moedersvader. Voor de dressuur brengt dat inderdaad vaak geen wenselijke beweging.
Quir, jij wilt dan met DuBois pony,s fokken? Ben je dan niet bang voor de maat? Ben het wel eens qua kwaliteit.