Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:00

Wat leuk Iorrr!

Hier ook ‘s ochtend bij sperma bestellen ei afspuiten en dan ‘s avonds insemineren.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:11

Iemand nog een idee voor een jonge hengst met lengte en front(niet te horizontaal) met een ruime gallopade en een fijne mond? Moet niet te veel body hebben. Een rustig relaxt karakter vind ik ook belangrijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:33

In de categorie jong: wat vind je van Newmarket? De chaccoon van Hendrix en Nijhof? Hij spreekt mij het meest aan van deze jaargang en ik ben erg benieuwd naar zijn eerste veulens volgend jaar.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:12

Sita_xx schreef:
Iemand nog een idee voor een jonge hengst met lengte en front(niet te horizontaal) met een ruime gallopade en een fijne mond? Moet niet te veel body hebben. Een rustig relaxt karakter vind ik ook belangrijk.

Als we het toch over Cantona hebben...
Of zoek je meer bewezen?
Nr uno bloed

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:02

Le Quornet

En als het ei niet doorzet? Bijspuiten?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:05

Sita_xx schreef:

Manden I sonderbygaard. Mijn merrie is daarbij. Lengte, fijne galop en heel fijn karakter. Is ondanks zijn grote erg lening onder het zadel. Daarnaast ook een fijne draf. Zangersheide goedgekeurd, kwpn VO moet hij nog lopen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:58

Pantykous schreef:
Iorrr schreef:
Ik heb gister ook een D pony veulen gekocht!
Valk merrie die echt goed loopt en top kan schakelen. We gaan zien: toekomst materiaal voor dochterlief!

Gefeliciteerd! Wat heeft ze nu te rijden?

Een grote C pony
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:59

<3
Cute Iorrr

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:35

Mijn Cantona veulen is echt superleuk, mooi type, goed draven en een supergalop. En er zit een drive in dat dier, daar heb je respect voor, maar dat kan zomaar van de moeder komen want die heeft dat ook. Willen, willen, willen. Veulen heeft wat fijn beenwerk, maar wel super correct. Ze is alleen niet al te groot, dus als je bang bent voor de maat, is het misschien een risico. Maar de kleintjes komen in mijn merrielijn ook wel voor, dus dat hoeft ook niet bij Cantona vandaan te komen.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:48

Fokt cantona een beetje maat? Ben wel erg fan van die hengst. Maar mijn merrie is maar 1.64, en haar moeder was 1.61. Haar 1e nakomeling van Karaldo lijkt wel mooi aan de maat te worden.

Om die reden durf ik new market ook niet aan, moeder daarvan is klein. Over over grootmoeder daarvan is zelfs maar 1m58

Manden vind ik een erg fijne hengst, maar ik heb liever geen schimmel

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:34

Als je op de lijn van larthago terug kijkt (moeder van Cantona) dan vind je daar ook heel veel kleine in de lijn. Zijzelf is natuurlijk wel goot. Maar nakomelingen ook niet super groot volgens mij

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:22

Selene_p schreef:
Als je op de lijn van larthago terug kijkt (moeder van Cantona) dan vind je daar ook heel veel kleine in de lijn. Zijzelf is natuurlijk wel goot. Maar nakomelingen ook niet super groot volgens mij

Nee dus voor deze merrie valt Cantona dan helaas ook af

Ik zat zelf te denken aan mccalister. Maar vind t zelf ook wel leuk om eens bij een wat kleinere hengstenhouder een hengst te proberen die passend zou kunnen zijn. Vorig jaar nog aan love connects nagedacht, maar ben beetje bang dat het dan nog wat meer een buffeltje wordt, merrie is ook al stevig.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:31

Sita_xx schreef:
Selene_p schreef:

Nee dus voor deze merrie valt Cantona dan helaas ook af

Ik zat zelf te denken aan mccalister. Maar vind t zelf ook wel leuk om eens bij een wat kleinere hengstenhouder een hengst te proberen die passend zou kunnen zijn. Vorig jaar nog aan love connects nagedacht, maar ben beetje bang dat het dan nog wat meer een buffeltje wordt, merrie is ook al stevig.

Die van VDL?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:48

Onze Kannan begint ook uit te vouwen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:36

eilander schreef:
Laurentie, hoe gaat het met moeder en kind?

Hier ondertussen nieuws van de kliniek. Merrie is volledig buiten levensgevaar. Ze zeiden zelfs dat ze binnen 3 weken terug gedekt mag worden. Maar dat ga ik niet doen. Ze mag een jaartje rusten en bekomen en volgend jaar zien we wel.

Ik ga bij een andere merrie proberen te spoelen. De eerste keer dat ik het doe, dus ik vind het wel spannend :D

Vrienden van mij verwachten dit jaar een veulen van Codex One.

Ze zien er goed uit Dakario!

afspuiten doen wij afhankelijk van de merrie. Heb eentje die snel gaat, daar doen we het nooit.
Dan eentje die moeilijk drachtig geraakt, die spuiten we altijd af. Als we dat niet doen, dan lukt het vaak niet.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:03

Super nieuws Laurenti!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:58

Zo fijn laurenti

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:17

Toppie Laurenti <3 ..mooi dat je een jaartje overslaat :j
Knapperd Iorr !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:31

Wat een goed nieuws Laurenti!

En mooi veulen Iorrr!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:05

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:31

Ik ga blij zijn als merrie en veulen thuis zijn.
Mijn laatste merrie voor dit seizoen is net gescand, 2 follikels mooi geovuleerd. Volgende zondag 10u spoelen. Spannend :D

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:58

Gefeliciteerd met de pony iorrr! Pony's zijn niet makkelijk te vinden, ik kijk al ff uit voor een heel brave a pony (kinderen zijn 5 en 3) dus vooral een maatje waar ze een beetje op kunnen leren rijden, maar moet echt doodbraaf zijn en geen shet (sorry voor eventuele liefhebbers, ik wil er geen :+ )
Maar ik ga er geen 5000+ voor betalen :o

Laurentii, wat een goed nieuws! +:)+

Ik moet echt heel dringend een hengst gaan kiezen, maar blijf maar twijfelen := Zal pas zeker zijn als het er in zit vrees ik!

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:07

Wat een fijn nieuws laurentii van je merrie en veulen! Lijkt me een goed plan om een jaartje over te slaan. Ik heb geen ervaring met spoelen (uberhaupt nog niet met fokken :')) maar ga je dan beide eitjes spoelen (als ze beide bevrucht zijn) en dan dus in 2 draagmerries stoppen? Of wordt er 1 ei overgezet? Of beide en later nog eentje weggeknepen als ze blijven zitten? :Y)

Hier vanochtend gescand. 2 grote eitjes. Vanavond insemineren en over 16 dagen opnieuw scannen voor tweeling check. Hopen dat ze deze ronde pakt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:45

Kim, normaal worden als er 2 eitjes gespoeld zijn ook 2 draagmerries gebruikt, niet beide in 1 merrie.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:04

Dat klinkt wat positiever Laurentii!