@kelly: nee, thuis geen hengsten. Zijn we ook niet meteen van plan. Is logistiek gezien toch wel een heel gedoe. En ik hou van de rust thuis. Al is dat met een groep hengstige merries soms ook geen vanzelfsprekendheid
Hier is het vervoer voor onze Portugeesjes geregeld. Maandag worden ze opgehaald, ze zouden donderdag of vrijdag aankomen. Doordat ons veulentje bij op de vrachtwagen staat houden ze een extra stop, wat ik wel heel fijn vind. Ik kijk er echt zo naar uit. Hier thuis ook al alles klaargemaakt. Kunnen ze meteen (als ze overdag thuiskomen), de weide op en beentjes strekken. We hebben het zo geregeld dat ze de huidige merries zien, maar nog niet dichterbij kunnen komen. Ons cremellootje is nu 5 maand drachtig en ik wil echt eerst 100% zeker zijn dat de nieuwe dames gezond zijn en geen virusjes of beestjes meebrengen alvorens ze kunnen neuzen.
Ons veulen in Portugal heeft nu haar halstertje 24/7 aan om te wennen. Was de kleine draak het niet mee eens. Meewandelen doet ze wel, maar die eerste paar meters moet ze toch altijd even cirque de soleil naspelen. Dat belooft voor de transporteur