Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:52

Eens, dat zou ik nog een keer proberen. En goed bevruchtende hengst gebruiken natuurlijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:59

Ik heb Denver hier ook gebruikt en in 1 X drachtig.
Inderdaad een oudere merrie een paar jaar niet dekken en dan weer is niet gunstig.
Zou contact opnemen met v. Uytert en haar daar neerzetten zodat ze haar met vers en onverdund sperma kunnen insimineren.
Lukt het niet dan helaas gewoon stoppen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:05

Ik heb ook een Sorento gehad jaren geleden. Ook snel weer afscheid van genomen, karakter was veel te scherp, heet en onbetrouwbaar.

Een oudere merrie die eenmaal een jaar / paar jaar gust is.... die vallen niet mee om weer drachtig te krijgen. Spoelen, oxytocine, dichtzetten, vers en onverdund sperma: dat zijn allemaal opties om te proberen, maar zeker niet makkelijk om drachtig te krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:46

c_alsemgeest schreef:
Weet dat bij v Uytert ook de mogelijkheid is om de merrie daar te zetten en de hele inseminatie te doen met vers en zonder verdunning.

Ook zonder de merrie daar te zetten is dat mogelijk. :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:24

Mijn merrie vanochtend opnieuw gescant en kan morgen weer geïnsemineerd worden. Zojuist contact gehad met van de Uytert en morgen rijd ik daar naar toe en gaan we onverdund proberen.
Dan overleg ik meteen met de dierenarts daar over dichtzetten.
Bedankt voor het meedenken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:30

vaak kan diegene die insemineert ook wel voelen of de merrie "Los" is en dichtzetten baat kan brengen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:51

Succes Loulou

Aangezien de veulen prijzen dit jaar erg moeizaam zijn. Wij hebben ons Denver veulen verkocht. Gaat naar België.
Gisteren kijkers gehad voor de McLaren. Maar als dat hem niet word is er een andere die hem graag wil. Dus dat gaat ook wel lukken en dan nog 1 hengstveulen te gaan.

Maar omdat het nu wat lastig gaat hebben wij een veulen gekocht gisteren. Een Merrieveulen uit een super mooie lijn. Moeder is echt bewezen. Zelf Z geklasseerd en elite, ibop, prestatie,preferent en prok. Er komen 5 elite merries en een ggk hengst uit.
Eentje voor de toekomst.
Nu hopen dat ze gezond groot word.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:53

gefeliciteerd met de verkoop en aankoop, klinkt super! ben benieuwd.

dacht dat zo'n bijzonder kleurtje juist het makkelijkst, verkoopt, maar die is nog beschikbaar?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:57

Het is echt heel apart. Wij hebben een winkel aan huis en echt iedereen zegt oh leuk een valk. Hij krijgt echt veel aandacht maar daar blijft het bij.

We moeten ff een goed filmpje maken en hopelijk wil het dan. Maar zijn moeder staat met een flinke oogontsteking en is niet zo goed te pas dus het laat nog ff op zich wachten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:43

Heeft die valk een onbekendere vader? En gefeliciteerd Baudy, wat is de afstamming van het veulen?

Succes morgen Loulou! Hopelijk pakt het.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:45

Superleuk Baudy! Gefeliciteerd met de verkopen en de aankoop. Lekker bezig! Ik ben benieuwd naar je nieuwe merrie veulen.

Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:47

Nou idd Carola, ik zou het ook wel willen, maar het is lastig.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 15:14

Mijn Sorento (Soliste) is braaf, is een heel goed en correct dressuurpaard en fokt goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:21

carola schreef:
Superleuk Baudy! Gefeliciteerd met de verkopen en de aankoop. Lekker bezig! Ik ben benieuwd naar je nieuwe merrie veulen.

Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om eens een kleurtje te fokken, mijn eerste pony was vroeger palomino en dat blijf ik een mooie kleur vinden. Alleen er zijn gewoon géén goede gekleurde hengsten in Nederland (tenminste, qua lopen niet naar mijn maatstaven) en ik heb wel echt goede merries staan. Dus ik wil niet achteruit fokken. Maar ik ben wel gek van die Qaside die in Duitsland staat. Helaas verzenden ze dat sperma niet naar Nederland, anders had ik het wel eens willen proberen.

Quaside heeft PSSM als ik het goed begrijp, in ieder geval. Ik zag dat Nathalie Smeets er mee heeft gefokt en de palomino kleur in de fokkerij probeert te brengen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:33

carola schreef:
Ik heb ook een Sorento gehad jaren geleden. Ook snel weer afscheid van genomen, karakter was veel te scherp, heet en onbetrouwbaar.

Hoor/lees dat hier idd wel vaker terug, herken het ook wel. De mijne is dominant/scherp. Maar als je hem eenmaal voor je hebt gewonnen een heel fijn paard, maar zeker niet mijn makkelijkste ooit :D

Dacht eigenlijk dat het vooral van de jazz x zuidhoorn kant kwam, maar Sorento kon het dus ook best geven :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:17

Komt vast een koper voor het valkje. Een goede foto en filmpje doet vaak wonderen.

Ik heb mijn Palomino's verkocht. Mijn valkje, is enkel voor goed geld beschikbaar. Maar hou hem liefste zelf aan.

Afgelopen vrijdag hadden we thuiskeuring van het NRPS. Mijn drie jarige Palomino merrie werd ster. En mijn valkje uitgenodigd voor de nationale. Kan echt fijn bewegen. White Dream GF x Rosareina AM (Formidable x Houston) Afbeelding
De 3 jarige had ik niet helemaal verwacht. Ongetraind, lijkt enorm haar moeder v Jazz. Maar ik denk idd een fijn werkbaar paard. Dat vond de jury in iedergeval ook
Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:24

Wat leuk Annet! Gefeliciteerd!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:48

Tof, van harte gefeliciteerd!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:20

carola schreef:

Daarom heb ik Johnson op mijn merrie. Die mag je best lenen volgend jaar hoor ;)

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:11

Ons Merrieveulen is een
Succession uit Whoopy Goldberg een San remo X jazz merrie. Een oude merrie al. Maar met een indrukwekkend aantal goede nakomelingen.

Het is een bruin Merrieveulen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:31

Zo gaat alles lekker en zo weer niet.
De moeder van de valk staat op de kliniek. Hij is natuurlijk ook mee. Ze heeft een oogontsteking. Zelf al een paar dagen aan het martelen om er druppels en zalf in te krijgen. Wat gewoon echt niet meer lukt. Ze heeft pijn dus hop naar de kliniek. Ze krijgt een soort drain in haar oog zodat ze vaak kunnen druppelen , zelfs s’nachts.
Het is nog onduidelijk of het oog het gaat redden.

Geduld dus

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 23:02

Hè bah baudyh hopelijk loopt het goed af met het oog.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 23:04

Jeetje wat rot, hopelijk loopt het goed af.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 23:34

O jee, sterkte Baudy!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:10

Nogmaals gefeliciteerd Annet! Hoop je Valkje bij de nationale irl te bewonderen.

Baudy, klinkt als een mooi stammetje van je nieuwe merrieveulen maar balen van de merrie die nu in de kliniek staat. Hopelijk kunnen ze het oog behouden!