Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:fokfanaat schreef:wat balen zeg Katheen, zo zonde! hopelijk lukt het nog
Phonix gefeliciteerd, was dat van het halve buisje?
Dankjewel iedereen!
Mijne staat bij een professionele fokstal, dus of het halve of hele bus was weet ik niet. Dat was iemand anders hier denk ik. Op de rekening kan ik wel zien dat ze twee busjes heb gehad.
Xritt schreef:Hoi,
Ik ben een trouwe meelezer. Ik heb 3 jaar terug veel aan jullie en dit topic gehad. We hebben nu een 2 jarige van McLaren. Super blij mee.
Mijn vraag past denk ik niet helemaal in het topic. Omdat jullie veel ervaring en kennis hebben. Gooi ik mijn vraag er toch even in.
Als een hengst (3,5 jaar) erg rustig is, totaal geen hengsten gedrag heeft en met rijden (net zadelmak) ook eerder iets lui is. Wat zegt dit over hem? Is dit gewoon zijn karakter? Hij wordt binnenkort geruind. Heeft dit invloed op zijn doen en laten? Ik wil niet dat hij nog rustiger wordt.
Ik heb vroeger veel jonge hengsten gereden. Dit gedrag is voor mij echt nieuw. De hengsten die ik had door de jaren heen waren altijd alert, hadden power en merkte je toch dat ze hengst waren. Ook al had ik er een die rustig was. Het hengsten gedrag kwam altijd wel iets naar voren.
Ze wilde met deze hengst naar de hengstenkeuring. Vanwege zijn rustige voorkomen, doen ze dat nu niet.
Iemand ervaring met een extreem rustige hengst?
loulou schreef:Ik lees vast mee, maar heb nu even een vraag aan de meer ervaren fokkers.
Ik krijg mijn merrie dit jaar niet dragend. De vorige keren was ze altijd in 1 keer drachtig. Ze is ondertussen ook al 21 en de laatste keer was 5 jaar geleden. Maar ze is verder helemaal gezond en heeft tot afgelopen winter op Z2 niveau gelopen.
De baarmoeder is schoon, dat hebben we afgelopen keer laten testen.
Ik heb al een keer een andere hengst geprobeerd voor de zekerheid.
Ze is nu weer hengstig aan het worden, dus volgende week gaan we het nog een keer proberen. Zouden jullie haar dan dicht laten zetten? Of heeft iemand nog andere tips?
loulou schreef:Ik weet dat het beter is om ze ieder jaar drachtig te hebben, maar ik had deze merrie om te rijden. En dan is het niet handig om ieder jaar een veulen te hebben![]()
De vorige keer zat er ook 7 jaar tussen. Nou is ze natuurlijk ook al 21, maar ik wilde heel graag nog 1 x een veulentje van haar.