Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:29

Umeo schreef:
Ik heb nog niet alles gezien maar de JW nakomelingen vielen mij ook positief op evenals de kids van Geniaal :j

Ik heb een 4 jarige Geniaal
Echt een fantastisch paard,
In omgang, met rijden, hij is altijd blij altijd lief heel vaak ondeugend, op een te leuke manier, een clown, een boefje
Werkt ongelofelijk hard en graag, doet er altijd een schepje bovenop
En is mega knap

Onwijs jammer dat hij nu ruin is.
Hij zou zeker wat makkelijkere karakter mee kunnen geven

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:42

Heb je een foto?

ullaatje

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:08

Whaha,
Ik heb een wel wat van mij mobiel geen top kwaliteit
Maar ik krijg hier nooit iets geplaatst

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:11

Afbeelding

Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:12

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:45

Zo dan, die gaat fijn ullaatje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:13

Leuk dier!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:03

Hoii, ik kom zomaar heel brutaal binnenvallen, ik hoop dat dat oké is.
Mijn Engels volbloed wordt continue aangezien voor een kwpn'er, en dan wel van de lijn van ferro. Jullie weten vast welke hengst er dan wordt bedoeld.. Ik ben op zoek naar een foto of beeld want ik ben inmiddels heel nieuwsgierig :P. Ik heb gegoogled maar kom vooral afstamming van.. Tegen. Maar ik wil nu net het origineel vinden natuurlijk :d

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:16

Sinatra zoek eens op 'Olympic Ferro' en dan zal je toch wel gewoon foto's van Ferro himself moeten kunnen vinden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:35

Ok.. Is het die met heel dunne bles? Want in dat geval hebben mensen echt een hele hoop fantasie hahaah. Hij heeft ook een staart en twee oren, maar verder..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:48

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:16

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:37

ullaatje schreef:
Umeo schreef:
Ik heb nog niet alles gezien maar de JW nakomelingen vielen mij ook positief op evenals de kids van Geniaal :j

Ik heb een 4 jarige Geniaal
Echt een fantastisch paard,
In omgang, met rijden, hij is altijd blij altijd lief heel vaak ondeugend, op een te leuke manier, een clown, een boefje
Werkt ongelofelijk hard en graag, doet er altijd een schepje bovenop
En is mega knap

Onwijs jammer dat hij nu ruin is.
Hij zou zeker wat makkelijkere karakter mee kunnen geven

Mooi paard om te zien!
Ik hoop dat er een fijne jonge Geniaal tussen zit, die lijkt op zijn pa uit een fijne moederlijn wordt goedgekeurd. Die Andreas begint mij flink tegen te staan zo langzamerhand met zijn acties. Zonde van zo’n beste hengst.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:45

Ik denk dat Andreas er juist voor zorgt dat veel verkopers/fokkers/hengstenhouders blij worden ;-). Hier in Nederland zijn maar weinig "voldoende " liefhebbers die niet voor het geld zouden gaan. De bedragen die hij geeft zullen maar weinig mensen nee tegen zeggen. En hij zorgt er wel voor dat je een keer wat over houdt aan een paard in plaats van dat het alleen maar geld kost.

Hem valt niks kwalijk te nemen, dan is eerder het systeem in Nederland krom dat wij alles weg laten kopen :-)

(maar ik snap je wel, hij koopt alle gave paarden op )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:54

Andreas doet gewoon aan handel. Die ruimte is er en er zijn ook mensen die daardoor veel kunnen verdienen aan hun paard. Hoewel ik de weerstand wel begrijp, want er 'verdwijnen' zo wel hengsten van het toneel die de Nederlandse fokker ook graag wil kunnen gebruiken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:47

Misschien hier al eens besproken, is niet persé dressuur fokkerij, maar we hebben 1 januari de Brexit. Ik zit in de FT commissie van het NRPS en ik krijg nu opeens aanmeldingen van AES gekeurde hengsten om deze ggk te krijgen voor het NRPS omdat de AES vanaf 1 januari 2021 geen EU erkend stamboek meer is. Hebben jullie hier al over nagedacht? Of al iets over gehoord? Ik ben nu ook al even op zoek naar de gevolgen en hoe deze te interpreteren, maar nog niet veel over gevonden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:01

Mer1980 schreef:
Misschien hier al eens besproken, is niet persé dressuur fokkerij, maar we hebben 1 januari de Brexit. Ik zit in de FT commissie van het NRPS en ik krijg nu opeens aanmeldingen van AES gekeurde hengsten om deze ggk te krijgen voor het NRPS omdat de AES vanaf 1 januari 2021 geen EU erkend stamboek meer is. Hebben jullie hier al over nagedacht? Of al iets over gehoord? Ik ben nu ook al even op zoek naar de gevolgen en hoe deze te interpreteren, maar nog niet veel over gevonden.

Ik denk dat het meevalt want bijvoorbeeld het KWPN erkend alle stamboeken die lid zijn van de WBFSH. Dus voor het AES veulen maakt dat geen verschil. TomTom dekt trouwens ook op een Australische goedkeuring.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:28

Ik denk op zich ook dat het wel mee valt maar ik vind het dan wel vreemd dat wij opeens zoveel aanmeldingen krijgen met die reden. Ik probeer er iets over te vinden, heb het AES zelf maar een berichtje gestuurd hoe het zit na de Brexit.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:02

Lante schreef:
Mooi paard om te zien!
Ik hoop dat er een fijne jonge Geniaal tussen zit, die lijkt op zijn pa uit een fijne moederlijn wordt goedgekeurd. Die Andreas begint mij flink tegen te staan zo langzamerhand met zijn acties. Zonde van zo’n beste hengst.

Dan had je er jaarlijks 15 merries mee moeten dekken!! Denk je dat joop Geniaal had verkocht als hij elk jaar een paar 100 merries had gedekt?

By the way... ik weet niet of Andreas wel zo blij is met Geniaal. Laten ruinen (waarom???) en nog steeds niet verkocht?? Zijn zoon is er ook nooit mee de ring in gereden.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:18

Dressuurpaardenfokkerij is iets bijzonders. Het is maar een heel enkele hengst gegeven die na de eerste 3/4 jaar nog interesse krijgt van de fokkers. Dat heeft vaak weinig met kwaliteit te maken, niet van de hengst zelf en ook niet van zijn nakomelingen die dan voor het eerst onder het zadel komen. Geniaal is daar een voorbeeld van. Gewoon een fijne hengst met veel fijne nakomelingen. Veel fokkers zouden er veel beter mee weg komen dan de enorme veeldekkers van de laatste 2 jaar. Die nog niks hebben bewezen, hoogstens dat ze zeker niet alle verwachtingen gaan waarmaken. Met Geniaal verdwijnen zoveel bewezen hengsten waar nauwelijks belangstelling voor is. Die bij goed gericht gebruik zeker goede nakomelingen geven. Er zijn niet veel zoons van Vivaldi meer beschikbaar in NL. Van Geniaal zijn dit jaar nog ruim 40 veulens geregistreerd, dus hij bracht zijn kostje nog wel op. Maar ik snap wel dat hij is verkocht. Afweging van belangen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:11

Dat begrijp ik ook, maar ik vind het zonde want ik vond het een van de fijnere Vivaldi zonen en heb er al meerdere fijne nakomelingen van gezien. Goed geschreven misterA, het is inderdaad precies zoals het werkt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:31

misterA schreef:
Er zijn niet veel zoons van Vivaldi meer beschikbaar in NL.

Bwaa... Cennin, Dream Boy, Desperado, Expression, Jersey en dan vergeet ik er mss nog een paar, samen met nog wat kleinzonen zoals Ibiza...

Da's toch nie niks.

Dat dan een Eye Catcher en Geniaal verkocht zijn... nu toch niet zo enorm.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:46

De twee D's hebben zich inmiddels wel bewezen. De twee verkochte hengsten eveneens. Maar die twee hebben net een wat andere bloedopbouw waardoor ze wat breder inzetbaar waren.
En inderdaad, er zijn en komen nog meerdere kleinzoons. Dus Vivaldi zien we over 25 jaar zeker nog volop terug in veel pedigrees, gelukkig wel.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:34

misterA schreef:
De twee D's hebben zich inmiddels wel bewezen. De twee verkochte hengsten eveneens. Maar die twee hebben net een wat andere bloedopbouw waardoor ze wat breder inzetbaar waren.
En inderdaad, er zijn en komen nog meerdere kleinzoons. Dus Vivaldi zien we over 25 jaar zeker nog volop terug in veel pedigrees, gelukkig wel.

Persoonlijk houdt ik heel erg van Vivaldi bloed, dus ik hoop dat we het nog lang terug zien idd.

Geniaal is niet lastig ofzo, voor ik wilde dekken met hem, heb ik de amazone van toen gevraagd naar hem.
Zei heeft mijn merrie ook weleens gereden en mij geholpen.
Ik vroeg haar eerlijk te zijn.
Haar woorden waren,

Hij is altijd van goed gehumeurd elke dag hetzelfde en zijn doet altijd zijn best.
Niet lastig oid.

En dat herken ik 100% in Lex

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:31

Tja.... of je de amazones altijd moet geloven.... Wiens brood men eet.. diens woord men spreekt... Zelfs bij super lastige of moeilijk te rijden hengsten ga je dat niet horen...