Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:47

Dank iedereen voor de felicitaties. Het is nog maar de eerste stap. Maar als je die niet maakt dan kom je er ook niet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:56

misterA schreef:
Dank iedereen voor de felicitaties. Het is nog maar de eerste stap. Maar als je die niet maakt dan kom je er ook niet.

Tegeltjeswijsheid, zeker waar! :D

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:28

:D Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik me heel goed realiseer wat er nog allemaal moet gebeuren. Inmiddels ken ik het klappen van de zweep wel een beetje, maar het is wel uitdagend om mee te doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:54

Blijft een super mooi resultaat al Adrie, van harte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:37

Dit is inderdaad al een felicitatie waard
En mooi voor de moeders!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:54

misterA schreef:

Gefeliciteerd nog! *\o/*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:01

misterA schreef:
:D Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik me heel goed realiseer wat er nog allemaal moet gebeuren. Inmiddels ken ik het klappen van de zweep wel een beetje, maar het is wel uitdagend om mee te doen.

De eerste stap is gemaakt! Lijkt me enorm spannend om af te moeten wachten wat zo'n jury gaat zeggen :=

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:23

denisesilver schreef:
misterA schreef:

De eerste stap is gemaakt! Lijkt me enorm spannend om af te moeten wachten wat zo'n jury gaat zeggen :=

Proefje rijden is makkelijker, whaha

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:25

Gefeliciteerd misterA!

denisesilver schreef:

Lijkt me doodeng! Ik heb het traject een keer doorlopen met een welshje en had toen al het gevoel dat ik er beter op kon gaan zitten :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:30

Moet je nagaan, je zal maar een stoere hengst zijn en weten dat je zaakie ervan afhangt ~~}>

Gefeliciteerd met de prestaties!
Jammer dat het niet met Den Bosch is dit seizoen maar goed, het is wat het is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:31

Super MisterA! Van harte! Natuurlijk kan het nog alle kanten op, maar een goed begin is het halve werk!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:06

MariekeS_ schreef:
Moet je nagaan, je zal maar een stoere hengst zijn en weten dat je zaakie ervan afhangt ~~}>

Gefeliciteerd met de prestaties!
Jammer dat het niet met Den Bosch is dit seizoen maar goed, het is wat het is.

KWPN-tv was prima voor elkaar. Ik denk dat je via het scherm een nog duidelijker beeld kreeg van "het straatje".
Maar niks mooier dan het fysiek mee temaken. Twee dagdelen erbij aanwezig geweest., en een paar groepjes kunnen zien. Er is externe beveiliging en er werd ook echt gehandhaafd.
De sfeer was :(:) een beetje down, zeg maar. Iedereen deed wel zijn stinkende best om er nog wat van te maken, incl. de snackbar eigenaar. Hij was er voor de service, er moest geld bij.

Verrassend vond ik de Just Wimphofjes, luxe, ras, mooie hoofden met een mooi groot oog, wakker en alert, allemaal zwartbruin en zwart, beste harde voeten en droge benen. Lekker bewegen, met souplesse. Niks van De Niro in te bekennen. Laatrijp maar ik hoop dat ze nog wel wat doorgroeien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:40

Ook niet de neerwaartse romprichting? Duidelijk in ieder geval dat hij positief verrast heeft met zijn nafok. :-)

Ik vond via het scherm het straatje wel fijn om te zien inderdaad, kon goed de voeten en bewegingsafloop zien van voor en achter.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:31

vond zeker de JW hengsten opvallend positief eruit springen.
Had dit niet verwacht van hem.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:43

Elisa2 schreef:
Ook niet de neerwaartse romprichting? Duidelijk in ieder geval dat hij positief verrast heeft met zijn nafok. :-)

Ik vond via het scherm het straatje wel fijn om te zien inderdaad, kon goed de voeten en bewegingsafloop zien van voor en achter.

KahluaB schreef:
Ik vond de JW ook opvallend mooi in het front en paarden die niet extreem opwaarts bewogen maar met mooie buiging en balans.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:24

Is de nieuwe hype dat alle paarden een hoge schoft moeten hebben die al een paar centimeter hoger is dan de croupe? En dat paarden is met een normale welving in de bovenlijn met schoft en croupe even hoog ineens als neerwaarts gezien worden?

Doe mij maar dat laatste!

Gefeliciteerd MisterA! Op naar de volgende ronde!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:22

KahluaB schreef:
Elisa2 schreef:

KahluaB schreef:
Ik vond de JW ook opvallend mooi in het front en paarden die niet extreem opwaarts bewogen maar met mooie buiging en balans.

Waren wel wat neerwaarts in de romp inderdaad, maar daar was in de beweging niets van te zien zoals KahluaB zegt. Ik vond ze echt heel erg fijn.

Edit: Met wat MisterA zegt gaat JW zeker op mijn lijstje. Goede benen vind ik een van de belangrijkste dingen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:34

GJ9 schreef:
Is de nieuwe hype dat alle paarden een hoge schoft moeten hebben die al een paar centimeter hoger is dan de croupe? En dat paarden is met een normale welving in de bovenlijn met schoft en croupe even hoog ineens als neerwaarts gezien worden?

Eens..ik vond ze iha niet neerwaarts ,maar in horizontaal evenwicht.
Met de schoft omhoog is de nieuwste term. :=

Het zijn ook nog maar 2.5 jarigen,die zijn zelfs meestal nog overbouwd !

Heb je gisteren de Geldersen gezien GJ9?
Ik vond ze iig weinig uniform en niet 1 complete bij.Kon de jury commentaar wel begrijpen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:28

GJ9 schreef:

Gefeliciteerd MisterA! Op naar de volgende ronde!

Neerwaarts gebouwd zit hem toch niet in de schoft maar in de boeg.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:38

KahluaB schreef:
GJ9 schreef:

Eens..ik vond ze iha niet neerwaarts ,maar in horizontaal evenwicht.
Met de schoft omhoog is de nieuwste term. :=

Het zijn ook nog maar 2.5 jarigen,die zijn zelfs meestal nog overbouwd !

Heb je gisteren de Geldersen gezien GJ9?
Ik vond ze iig weinig uniform en niet 1 complete bij.Kon de jury commentaar wel begrijpen.

Ja.. nog even en een veulen moet al zittend met het gewicht op het achterbeen ter wereld komen uit de baarmoeder. Dan hoef je er niets meer aan te trainen en loopt 'ie al met de schoft omhoog ;-) Even chargerend hoor.

Moest aan dit plaatje denken, zag ik een keer voorbij komen op FB:

Afbeelding
Terwijl de groten onder de dressuurhengsten toch echt een wat klassiekere bouw hebben zonder 'met de schoft omhoog' gebouwd. Bijv. Totilas, Toto, Valegro...

janderegelaa schreef:
Neerwaarts gebouwd zit hem toch niet in de schoft maar in de boeg.

Probeer eens een 'opwaarts gebouwd' paard te tekenen volgens de huidige maatstaven, waarbij de schoft niet hoger is dan de croupe.

KahluaB: ja ik heb ze gezien! Ik kon me ook vinden in de jurering. Uniformiteit is geen selectiecriterium denk ik.. Als dat ook nog moet kunnen we bijna nooit nieuwe hengsten goedkeuren. Al is een ratjetoe weer het andere uiterste. Maar we mogen al blij zijn als er een Gelderse hengst wordt ggk die recht van lijf en leden is, veelzijdig, een makkelijk karakter en passend bij de huidige populatie. Dus ook nog maat/formaat en Gelderse opdruk. Die complete zat er idd helaas niet bij. Ik had gehoopt dat die Elton grootramiger zou zijn, qua afstamming vind ik die mooi.

De Geniaal lijkt me ook geen slecht paard maar de HK kwam echt een jaar te vroeg voor dat dier.

De Imposant vind ik wel leuk, dat is een kleinzoon van mijn merrie en ik zie haar opdruk heel duidelijk terug.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:28

JW is een zoon van een top sportvererver uit een hele goeie stam. Wrm er dan zo veel verrast zijn van z'n nafok snap ik niet.

Is geen paard dat een immens voorbeen heeft maar heeft wel de juiste manier van door het lichaam bewegen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:59

s0173957 schreef:
JW is een zoon van een top sportvererver uit een hele goeie stam. Wrm er dan zo veel verrast zijn van z'n nafok snap ik niet.

Is geen paard dat een immens voorbeen heeft maar heeft wel de juiste manier van door het lichaam bewegen.

In mijn geval was het naar aanleiding van veulenfotos/videos.
Hij is mij dus zeer positief meegevallen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:11

Hetzelfde geldt voor mij inderdaad. Ik zag de souplesse niet zo bij de veulens en veel liepen dan vrij simpeltjes.
Mooi waren ze wel.
Dat ze nu zoveel souplesse en balans ontwikkelen icm een goed fundament is natuurlijk top! Ik werd er in ieder geval ook erg blij van!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:47

Ik heb nog niet alles gezien maar de JW nakomelingen vielen mij ook positief op evenals de kids van Geniaal :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:39

Inderdaad neerwaarts gebouwd zit in de boeg/ romp.

In ieder geval hoe een paard ook gebouwd is, het belangrijkste vind ik dat hij met de schoft omhoog beweegt. En dat vind ik al jaren...;-)

Dus bedankt aan degenen die daar antwoord op hebben gegeven. :-)