Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:28

Mooie foto´s ook Kathleen! Zeker zelf gemaakt?! Ik vind vooral de galopfoto erg mooi. Heb je ook nog sportplannen met haar?

2022 was inderdaad mijn hengstenjaar. Maar eigenlijk heb ik vaak wel veel hengsten hoor, in 2024 had ik maar 1 merrie en dit jaar 2 merries (van de 7). Maar goed, maakt het als veulen wel wat makkelijker selecteren....

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 17:32

Dankje, Carola! Nee, ik heb ze niet zelf gemaakt, er was een fotograaf dus ik heb zowaar eens foto’s gekocht :D . Haar galop is ook haar beste gang. We gaan Ruby nu klaarmaken voor de Ibop. Ze is super fijn onder het zadel, heerlijke houding en fijn mondje. Het is nog wat groen, dus eerst wat kilometers maken voor we haar voorstellen.
Hou je alle merries dit jaar? Al wat van de hengsten verkocht?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 17:36

Ja, de twee merrieveulens blijven, een Fiji en een Sarai, beiden uit mijn Uphill merrie. De hengstjes gaan naar veilingen, ééntje is al wel zo goed als verkocht.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:04

Dat is fijn. Hopelijk dat de hengstveulens op de veiling een beetje geld opbrengen!

Wij hebben de Pitch Perfect hengst ook verkocht. Erg blij mee, want wat ik om me heen hoor is het drama met verkoop. Hij gaat ook naar een leuke amazone. Vic groeit ook echt mooi uit. Sterk gebouwd met genoeg lengte, super knap hoofd. Ook erg fijn lopen, galoppeert met name heel fijn. Ben benieuwd naar wat de toekomst brengt.

Vanochtend de veulens en merries even heerlijk onder de douche gehad en ze staan nu even op stal. Straks mogen ze weer naar buiten. We hebben behoorlijk veel dazen dit jaar en de merries bleven maar lopen, dus met de heetste uren staan ze nu onder de ventilator binnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:07

Weet iemand hoe dit kan?

https://www.instagram.com/p/DLVj0TRI3oy ... F2ZTVsNA==

Het is een soort bonte, niet echt maar wel bijzonder getekend, maar met 2 bruine ouders.
Moeder schijnt vaker dit soort getekende veulens te geven. Heel apart. Dit is geen ‘echt bont’ dan neem ik aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:36

Dat is sabino denk ik?

Gefeliciteerd Kathleen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:36

Suzanne F. schreef:
Weet iemand hoe dit kan?

https://www.instagram.com/p/DLVj0TRI3oy ... F2ZTVsNA==

Het is een soort bonte, niet echt maar wel bijzonder getekend, maar met 2 bruine ouders.
Moeder schijnt vaker dit soort getekende veulens te geven. Heel apart. Dit is geen ‘echt bont’ dan neem ik aan.

Dat noem je loud sabino. Er is ook een keer zo'n Negro op de keuring geweest van Emmy de Jeu.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:15

Wat grappig. Dus een effen merrie kan dit als drager doorgeven? Waar komt het vandaan?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:37

Dat is Sabino gen, zit in enkele oudere gelderse lijnen die in combinaties nu weer tot uiting komt. Bij de springers zie je het op dit moment best een hoop, For Pleasure, Emerald en Heartbreaker zijn enkele van die dragers.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:18

Het valt wel lekker op met al dat wit! :D

Mijn veulens zijn allebei verkocht… vind het altijd moeilijk want hecht me er toch een beetje aan, maar ben heel blij dat ze fantastische nieuwe baasjes hebben gevonden.
Mijn oudste merrie is intussen weer drachtig en wil het volgende veulentje eigenlijk wel aanhouden, moet maar even kijken hoe het loopt en wat er uit rolt :Y)

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:15

Dat sabino gen zouden al onze merries mogen hebben, ben fan :D

Hier de 3de merrie drachtig gescand, van Mclaren deze keer.

De succession is verkocht, de proud james is in onderhandeling.
1 is geopereerd, bedoeling was van te verkopen. Maar met zijn operatie gaat die moeten blijven voorlopig.
2 blijven sowieso en andere is gevraagd voor een veiling. Daar twijfelen we nog over. Ze mag eventueel wel verkocht worden, maar niet voor de veilingbedragen van de laatste jaren :=

En ons laatste veulen kan elk moment geboren worden :=

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:55

EDE: gefeliciteerd met je dracht en met de verkopen van je veulen(s)!
Balen dat er eentje geopereerd moest worden, wat had ie? Zo ben ik ook wel eens met een veulen blijven zitten, dan heb je helaas geen keuze en moet je hem wel zelf opfokken.
Wat is het laatste veulen dat je verwacht?

Libera; gefeliciteerd! Hoe is de markt nu in amerika? Kun je ze daar goed verkopen?

Sabino kleur is niet helemaal mijn smaak, maar ik weet wel dat er ook veel mensen echt gek van zijn en dat die aparte veulens wel goed verkopen vaak.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:59

gefeliciteerd met de verkopen, vind dat altijd het miste leuke van fokken!

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:13

carola schreef:
EDE: gefeliciteerd met je dracht en met de verkopen van je veulen(s)!
Balen dat er eentje geopereerd moest worden, wat had ie? Zo ben ik ook wel eens met een veulen blijven zitten, dan heb je helaas geen keuze en moet je hem wel zelf opfokken.
Wat is het laatste veulen dat je
verwacht

Urianto uit een vitalis/F. Romancier merrie

Had een paar dagen diarree, wij dachten van de veulenbronst. Was s ochtends in ene keer goed mis. Had blijkbaar een hele dikke stro prop in zijn dunne darm.
Dat kregen zijn darmen op 10dagen oud natuurlijk nog niet verwerkt :roll:
We zijn nu een 3weken verder en nu doet die het gelukkig wel goed.

Duur veulen, dat wel :Y)

fokfanaat schreef:
gefeliciteerd met de verkopen, vind dat altijd het miste leuke van fokken!

Het is sowieso een rare markt/tijd. Voor ons is het nu gemakkelijker om bv een veulen te verkopen dan een 4jarige.
Meer vraag naar de veulens, dan naar de oudere

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:10

carola schreef:
Libera; gefeliciteerd! Hoe is de markt nu in amerika? Kun je ze daar goed verkopen?

Dank je. Had wat geruchten gehoord dat de markt momenteel niet zo heel goed is maar heb daar zelf eigenlijk weinig van gemerkt! Merrietje heb ik niet eens te koop aangeboden en was met 1 week verkocht voor de vraagprijs, hengstje heb ik een paar keer op FB gezet en had gelijk meerdere mensen die wilden komen kijken en de eerste heeft ‘m gelijk gekocht.
Als ik op bijv dreamhorse.com vergelijk heb ik ze ook echt niet voor te weinig verkocht.

Ondertussen ook al de vraag gehad of veulentje van volgend jaar ook te koop is

EDE ook gefeliciteerd! Operatie is minder fijn, gelukkig alles goed gegaan!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:56

Hier is ons Elastic veulen geboren gisteren. Heel blij mee. Een mooie hengst met een super karakter. Weer een crossbreed waar ik heel tevreden over ben. Een blijvertje ook. Helaas moeders aan de nageboorte blijven staan dus die vergt nog wat spoelingen.
Maar hij doet het super, stond vlug, dronk meteen en is heel aanhankelijk en blij.
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 05:51

Gefeliciteerd! Leuk beestje!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 05:57

EDE oh jee wat naar. Gelukkig is hij wel aan de beterende hand.

Libera: gefeliciteerd met de verkoop! De markt is inderdaad heel moeilijk op het moment. Tenzij je bijvoorbeeld een hele mooie en bovendien hele brave vierjarige hebt. Die willen volgens mij altijd wel.

Zsazsa gefeliciteerd!! Wat een knap veulen! Hij heeft dezelfde aftekening op het hoofd als ons merrieveulen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:47

ZsaZsa, wat bedoel je met een crossbreed?
PRE-merrie?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:16

Zsazsa; gefeliciteerd!

EDE; wat een rot operatie zeg! Echt balen, maar fijn dat het nu goed gaat. Een paar jaar terug heb ik eens een veulen laten opereren aan een bokvoetje (peesje door halen). Eigenlijk een kleine ingreep met een prima prognose (je zag er later ook niets meer aan), maar je bent wel meteen verplicht om zo'n veulen op te fokken tot ie 3 jaar oud is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:42

heel mooi Zsazsa!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:35

s0173957 schreef:
ZsaZsa, wat bedoel je met een crossbreed?
PRE-merrie?

Ja uit een PRE merrie. Nu is deze merrie niet heel spaans. Beetje een langgelijnde merrie met een fijn hoofd, dus niet helemaal in het Spaans model. Maar ze vererft ze erg chique met een Kwpn hengst erop. Of in dit geval een Duitse. De Topgun was ook heel chique.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:50

Hier eindelijk goed nieuws na het verliezen van het veulen. Merrie is drachtig van McLaren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:46

Phonix schreef:
Hier eindelijk goed nieuws na het verliezen van het veulen. Merrie is drachtig van McLaren.

Gefeliciteerd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:06

Fijn Phonix, hopelijk blijft dit wel goed gaan.

Gefeliciteerd Zsa Zsa! ik zie steeds meer crossbreeds in de internationale dressuur, volgens mij zijn het wel geslaagde combinaties.

En verder gefeliciteerd met de drachten en verkoop.