Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Mooie foto´s ook Kathleen! Zeker zelf gemaakt?! Ik vind vooral de galopfoto erg mooi. Heb je ook nog sportplannen met haar?

2022 was inderdaad mijn hengstenjaar. Maar eigenlijk heb ik vaak wel veel hengsten hoor, in 2024 had ik maar 1 merrie en dit jaar 2 merries (van de 7). Maar goed, maakt het als veulen wel wat makkelijker selecteren....

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Dankje, Carola! Nee, ik heb ze niet zelf gemaakt, er was een fotograaf dus ik heb zowaar eens foto’s gekocht :D . Haar galop is ook haar beste gang. We gaan Ruby nu klaarmaken voor de Ibop. Ze is super fijn onder het zadel, heerlijke houding en fijn mondje. Het is nog wat groen, dus eerst wat kilometers maken voor we haar voorstellen.
Hou je alle merries dit jaar? Al wat van de hengsten verkocht?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Ja, de twee merrieveulens blijven, een Fiji en een Sarai, beiden uit mijn Uphill merrie. De hengstjes gaan naar veilingen, ééntje is al wel zo goed als verkocht.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Dat is fijn. Hopelijk dat de hengstveulens op de veiling een beetje geld opbrengen!

Wij hebben de Pitch Perfect hengst ook verkocht. Erg blij mee, want wat ik om me heen hoor is het drama met verkoop. Hij gaat ook naar een leuke amazone. Vic groeit ook echt mooi uit. Sterk gebouwd met genoeg lengte, super knap hoofd. Ook erg fijn lopen, galoppeert met name heel fijn. Ben benieuwd naar wat de toekomst brengt.

Vanochtend de veulens en merries even heerlijk onder de douche gehad en ze staan nu even op stal. Straks mogen ze weer naar buiten. We hebben behoorlijk veel dazen dit jaar en de merries bleven maar lopen, dus met de heetste uren staan ze nu onder de ventilator binnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Weet iemand hoe dit kan?

https://www.instagram.com/p/DLVj0TRI3oy ... F2ZTVsNA==

Het is een soort bonte, niet echt maar wel bijzonder getekend, maar met 2 bruine ouders.
Moeder schijnt vaker dit soort getekende veulens te geven. Heel apart. Dit is geen ‘echt bont’ dan neem ik aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Dat is sabino denk ik?

Gefeliciteerd Kathleen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Suzanne F. schreef:
Weet iemand hoe dit kan?

https://www.instagram.com/p/DLVj0TRI3oy ... F2ZTVsNA==

Het is een soort bonte, niet echt maar wel bijzonder getekend, maar met 2 bruine ouders.
Moeder schijnt vaker dit soort getekende veulens te geven. Heel apart. Dit is geen ‘echt bont’ dan neem ik aan.

Dat noem je loud sabino. Er is ook een keer zo'n Negro op de keuring geweest van Emmy de Jeu.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Wat grappig. Dus een effen merrie kan dit als drager doorgeven? Waar komt het vandaan?