Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
denisesilver schreef:Elisa2 schreef:Nou je ziet heel duidelijk verschil in de hengsten, imo is het belangrijk dat ze met de schoft omhoog bewegen. Degene die dat niet doen gaan terecht niet door, dat zijn leuke sportpaarden, maar daar ga je de merriestapel niet mee verbeteren. In de fokkerij kun je niet kritisch genoeg zijn.
Overigens niet veel soeps vandaag...
Ik vond de Toto's wel redelijk, maar allemaal zo kort in het lijf hè. Verder maar heel sporadisch eens gekeken.
verstijnen schreef:Wat vind jij een goede piaffe dan? Laat eens zien aan de hand van een foto/video.
Citaat:Volgens jou zijn er nu meerdere en betere dan vroeger.
JeanneV schreef:Salinero, Valegro, Totilas, Msj Freestyle, Undercover, Weihegold.
Marjolein schreef:Ik ben trouwens wel blij met al het filmmateriaal van tegenwoordig. Jammer dat het beperkt blijft bij de hengsten. In de database zou ik van veel merries ook wel hun filmpje van de keuring/ibop/eptm willen zien. Ook om terug te kijken hoe ze nu liepen als jongpaard.
Ik ben er nog helemaal niet uit wat ik wil kwa hengsten keuze. Gelukkig hoef ik pas in mei te beslissen. Ik neig naar Bordeaux zelf, omdat dat gewoon mooi aansluit bij mijn merrie en haar moederlijn. Maar aan de andere kant is dat niet heel commercieel. Ik zoek gewoon verder, dat is toch ook wel de charme van het hele fokken.
MariekeS_ schreef:Marjolein schreef:Ik ben trouwens wel blij met al het filmmateriaal van tegenwoordig. Jammer dat het beperkt blijft bij de hengsten. In de database zou ik van veel merries ook wel hun filmpje van de keuring/ibop/eptm willen zien. Ook om terug te kijken hoe ze nu liepen als jongpaard.
Ik ben er nog helemaal niet uit wat ik wil kwa hengsten keuze. Gelukkig hoef ik pas in mei te beslissen. Ik neig naar Bordeaux zelf, omdat dat gewoon mooi aansluit bij mijn merrie en haar moederlijn. Maar aan de andere kant is dat niet heel commercieel. Ik zoek gewoon verder, dat is toch ook wel de charme van het hele fokken.
Ik zag toevallig vandaag dat er van dit jaar wel gefilmde merriekeuringen zijn. Had er even een snelle blik op geworpen, geen idee hoeveel beeldmateriaal er werkelijk is.
s0173957 schreef:Onze JW x San Amour jaarling is ook echt geen verkeerde!
Scoort 9/15 doorverwezen, niet slecht!
Hengst komt gewoon ook uit een topstam en uit een topvader...
KahluaB schreef:Proficiat MisterA ! 2 vd 2 is een mooie score!
Hij had er wel zin in!
Ik vond de JW ook opvallend mooi in het front en paarden die niet extreem opwaarts bewogen maar met mooie buiging en balans.