Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:20

Kan ik de lijst ergens vinden? Komt er eentje uit Voriose (Gribaldi X Balzflug)?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:26

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:33

Dank je wel! Is niet voor geweest zie ik. Ze had een Everdale uit deze jaargang.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:48

Elisa2 schreef:
https://www.kwpn.nl/kwpn-paard/selectie ... iging-2020

Heeft iemand de For Ferrero's gezien, en er een mening over?

Was er niet kapot van. Denk dat hij vooral veredeld. Qua beeld vond ik de vos het mooist, de eerste. Die twee die door zijn, liepen echt wel mooi met de schoft omhoog. Maar goed, aan mij als leek heb je denk ik qua mening niet veel. :+

Mij vielen deze week de Painted Blacks en verassend genoeg de Ferdinands op. Ik had cat. 357, 379, 312 en 389 opgeschreven. 357 lag eruit, heb niet meegekregen met welke reden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:09

denisesilver schreef:
Elisa2 schreef:

Was er niet kapot van. Denk dat hij vooral veredeld. Qua beeld vond ik de vos het mooist, de eerste. Die twee die door zijn, liepen echt wel mooi met de schoft omhoog. Maar goed, aan mij als leek heb je denk ik qua mening niet veel. :+

Mij vielen deze week de Painted Blacks en verassend genoeg de Ferdinands op. Ik had cat. 357, 379, 312 en 389 opgeschreven. 357 lag eruit, heb niet meegekregen met welke reden.

Er zijn 3 For Ferrero's door van de 5.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:14

Iemand een idee waarom 349, de Diamond Hit x Ribiquil niet genomen is?

3 GP merries na mekaar... hij mist wat jeugd en mocht wat moderner zijn misschien, maar zo'n hengst zou ik altijd , zeker in dit stadium, het voordeel van de twijfel geven.

Ok, ff teruggekeken, op z'n stap.
Hmm... neem die toch gewoon een stap verder me en kijk dat nog eens een 2de keer...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:28

janderegelaa schreef:
denisesilver schreef:

Oh dan heb ik er een gemist. Hij heeft het goed gedaan, maar het zijn niet mijn type paarden.

Hoe vond jij ze?

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:40

s0173957 schreef:
Iemand een idee waarom 349, de Diamond Hit x Ribiquil niet genomen is?

3 GP merries na mekaar... hij mist wat jeugd en mocht wat moderner zijn misschien, maar zo'n hengst zou ik altijd , zeker in dit stadium, het voordeel van de twijfel geven.

Ok, ff teruggekeken, op z'n stap.
Hmm... neem die toch gewoon een stap verder me en kijk dat nog eens een 2de keer...

onvoorstelbaar!! 3 gp merries op rij... vaderskant via Diamond hit, Don Schufro en donnerhall, moedersvader via rubiquil en rubinstein en dan nog matador.. dit word vast ook wel weer een gp paard. was het zeker weten alleen op stap en niet op fundament??

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:47

Rutten zei op stap.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:26

s0173957 schreef:
Rutten zei op stap.

Hij zei zelfs dat ze hadden afgesproken dat deze keuring de stap een extra aandachtspunt was. En dan kunnen ze scoren.

Maar met de versoepeling in de registers (VB, A of B) voor hengsten van andere stamboeken denk ik dat ze zichzelf alleen maar in de vingers snijden door wel zo streng te blijven selecteren in je eigen stamboek terwijl via de achterdeur de veulens toch wel geregistreerd worden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:35

Als dat nu een hengst is uir een flutlijn, ok... maar zo'n hengst moet je imo altijd meenemen naar Den Bosch, tenzij hij echt geen kloten kan lopen... en dat kan deze zeker wel!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:44

denisesilver schreef:
janderegelaa schreef:

Oh dan heb ik er een gemist. Hij heeft het goed gedaan, maar het zijn niet mijn type paarden.

Hoe vond jij ze?

Ik heb alleen die vos gezien en daarvan had ik het niet erg gevonden als ze hem hadden laten staan.

Maar het is wel zijn eerste jaargang en in het kader van de bloedspreiding en kijken hoe ze ontwikkelen snap ik wel dat ze ruim van hem aangewezen hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:59

janderegelaa schreef:
denisesilver schreef:

Hoe vond jij ze?

Ik heb alleen die vos gezien en daarvan had ik het niet erg gevonden als ze hem hadden laten staan.

Maar het is wel zijn eerste jaargang en in het kader van de bloedspreiding en kijken hoe ze ontwikkelen snap ik wel dat ze ruim van hem aangewezen hebben.

Was die vos door? Vond die in de beweging niet overtuigen. Voor bloedspreiding is het inderdaad wel goed. Hoe vond je de rest? Welke (vader)dieren vond je eruit springen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:37

Ik heb niet gekeken.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:59

s0173957 schreef:
Als dat nu een hengst is uir een flutlijn, ok... maar zo'n hengst moet je imo altijd meenemen naar Den Bosch, tenzij hij echt geen kloten kan lopen... en dat kan deze zeker wel!

Helaas geen Den Bosch dit jaar, maar Ermelo

Het is idd jammer dat ze die hengst niet nog een kans geven,
Ze zijn zo jong, en dan is dit toch een hele gebeurtenis

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:06

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. In principe hoeven ze anders ook niet mee te doen aan de eerste bezichtiging, dan kunnen ze op basis van afstamming meteen wel door.

Beoordeling op wat je ziet. Niet op afstamming of fokker/eigenaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:44

denisesilver schreef:
Elisa2 schreef:

Dankjewel, hier heb ik zeker wel wat aan!

Hm ik zag een van de Totilassen ook niet al te best stappen, vind het apart dat ze de stap dan kennelijk niet overal als criteria meenemen. Zeker als er zo'n goede bloedlijn achter zit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:45

Suzanne F. schreef:
Dank je wel! Is niet voor geweest zie ik. Ze had een Everdale uit deze jaargang.

Graag gedaan, is de Everdale door verwezen?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:31

Vulina schreef:
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. In principe hoeven ze anders ook niet mee te doen aan de eerste bezichtiging, dan kunnen ze op basis van afstamming meteen wel door.

100% akkoord.
Maar een jonge hengst in zo'n omgeving direct afstraffen op z'n stap, dat vind ik wat te streng.
Als die in de 2de bezichtiging nog altijd niet goed genoeg stapt zwier hem er dan uit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:09

s0173957 schreef:
Vulina schreef:

100% akkoord.
Maar een jonge hengst in zo'n omgeving direct afstraffen op z'n stap, dat vind ik wat te streng.
Als die in de 2de bezichtiging nog altijd niet goed genoeg stapt zwier hem er dan uit.

Precies, is ook goed voor het predicaat van de moeder.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:40

Elisa2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Die van Suzanne is niet voor geweest. De Everdale die meedeed is door! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:07

Elisa2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Hij is niet voor geweest zag ik. Zag hem er niet bij staan in de lijst. Geen idee waarom niet. Zal eens navragen. Jaargangen hierna heeft ze merrietjes gehad zag ik dus voorlopig even geen HK.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:53

Bucephalus schreef:
Hartelijk gefeliciteerd met het halen van de 2e ronde! Altijd weer een opsteker en mooi voor de moeders! Ik zal duimen voor de volgende fase!

Ik ben zeer benieuwd hoe ver de 356 gaat komen, Nadal, de Dreamboy x Lord Leatherdale, hij komt uit dezelfde moeder als onze merrie.

Ik vind de moederlijn van Nadal mooi passen op mijn merrie hopen dat hij door alle rondes komt.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:18

splenius schreef:
Bucephalus schreef:
Hartelijk gefeliciteerd met het halen van de 2e ronde! Altijd weer een opsteker en mooi voor de moeders! Ik zal duimen voor de volgende fase!

Ik ben zeer benieuwd hoe ver de 356 gaat komen, Nadal, de Dreamboy x Lord Leatherdale, hij komt uit dezelfde moeder als onze merrie.

Ik vind de moederlijn van Nadal mooi passen op mijn merrie hopen dat hij door alle rondes komt.
Ja, zou mooi zijn, het is een erg goed lijntje en ik ken de merries die erachter zitten. Erg fijne karakters.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:50

Ze zijn dit jaar best kritisch met aanwijzen.
Van For Romance is er niet 1 van de 10 aangewezen,de tendens was duidelijk dat ze meer opwaarts moesten bewegen.
De Guardian S x Florencio was een fijne!