Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

nieky1993 schreef:
Abdannielle hoe is het inmiddels bij jou? Is je merrie al bevallen?

Martina67 leuke merrie heb je. Spannend de laatste loodjes.

Butengewuen Jackson heeft met een week oud de uitloop erbij gekregen. Dus nu hebben ze een stal van 8x4 met een uitloop van 10x40. Dus inprincipe kunnen ze 24/7 buiten. Het jongste wat ik ooit een veulen 24//7 heb buiten gezet was met 5 dagen oud. Dat ging prima maar het weer was toen wel al heel goed.

Annash Carlijn heeft haast :=

Pomski dr uier groeit zo te zien wel goed.

Shadowstar ik ben ook wel benieuwd naar je veulentje. Welke kleur heeft de hengst?

Balko wat een goed nieuws *\o/* . Nu maar lekker genieten van je dame

Saul die stal is echt wel ruim genoeg hoor. De gewone stallen zijn hier 4x4, de stallen voor de echte grote tinkers en trekpaarden zijn 8x4.

Kendra ze is idd echt groot. Dit was nummer 8, nog 5 te gaan :D

Luna2006 natuurlijk mag je altijd spammen :D . Mooi dametje is meau. Ga je haar houden?

Mer1980 de vader is homozygoot zwart (E/E) dus er kan nooit een vos uitkomen. Zilverbay lijkt vaak wat op een vos. Maar vooral de kleur van de manen en staart tonen duidelijk zilver.

Carika Kunt wellicht kijken of je de merrie met haar kont in een hoek zet en dan het veulen "vast" zet tussen muur en merrie. Dan kun je ze iniedergeval vast pakken en dan kont van het veulen in de hoek zetten en halster omdoen.

Paint_lover wat is ze knap gewassen :D zijn er nog vorderingen bij frosty?

Cyrina Er moeten nog 5 merries bevallen. 2 in april en 3 eind mei.

Mirjamalvaro je dames zien er mooi rond en gezond uit :j

De grote dame heeft de naam Lenthe gekregen. Ze was 1.05m bij geboorte := . Ze is ook al meteen verkocht. Het gaat dit jaar super vlot kwa verkoop. 5 van de 8 zijn verkocht. Heb nog een wacht lijst zelfs voor veulens die 1.50m worden of groter :+ . Het is wel echt een heel goed gelukt veulen. Heel tevreden over deze combinatie.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze heeft een heel klein beetje blauw in haar oog <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En we waken verder want Adora heeft doorheen de dag haar ph naar beneden gegooid :+ . Vannacht 6.8, vanmorgen 6.5 en vanmiddag 6.2. Melk is wit troebel.Als ze voor middernacht bevalt dan is ze op exact hetzelfde aantal dagen bevallen als vorig jaar. Dus we gaan voor nog een slapeloze nacht :O . Gelukkig is het daarna even rustig deze week gok ik. Luna maakt nog geen vaart.
[ Afbeelding ]

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Lyona - Tara - 349 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 342 dagen
Pomski - Hasta - 338 dagen
Lonniejj - Rosa - 338 dagen
abddanielle - LC a step dancing - 333 dagen
Nieky1993 - Luna - 332 dagen
Nieky1993 - Adora - 332 dagen
abddanielle - Daan’s Black Magic - 331 dagen
Balko - Stip - 331 dagen
Cyrina - Galina - 330 dagen
Lyona - Fenja - 328 dagen
Ciara_lady - Nylke - 321 dagen
Shadowstar - Brött - 320 dagen
Janinevv - Pippa - 316 dagen

Dank je wel trouwens voor je compliment aan mijn merrie.
N's Zendy (afgekort) ook Zendy II genoemd is vernoemd naar haar grootmoeder, wordt 7 komende maand en gaat voor haar 2e veulen.
Helaas vannacht nog niets.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

gefeliciteerd Nieky! wat een knapperd!

abddanielle : hopelijk houdt ze je niet lang meer in spanning!

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

Alweer gefeliciteerd Nieky.

Roos is nu duidelijk begonnen met uier. Vandaag 300 dagen.
Afbeelding

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Gefeliciteerd nieky! Wat een mooie weer!

Abddanielle, ghehe die staat op knappen!

Saul, lijkt mij groot genoeg. Hier boxen 3,5x4 voor een flinke friesch.
Dankzij de tips nu ook maar begonnen met oppotten, dacht eerst alles mpet dr uit ivm bacteriën :+

Balkon, ahh eindelijk uit de dangerzone. Wat fijn!

Hier vandaag ook wat uiers op de foto gezet. De pony valt mij nog mee met dr bijna 300 dagen.
Afbeelding

Truud lijkt echt mooi terug te slinken. Uier is nu ook weer gelijk. Morgen weer controle van de veearts.
Afbeelding

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Leuk weer een aantal veulentjes in aantocht! *\o/*

Hier gaat de kleine man erg goed! Een knappe voshengst met bles en 4 x witte benen. Papa heeft copy page gedaan, lijkt wel!
Zijn rechteroog is een stuk blauwer dan zijn linkeroog. Ben heel benieuwd of deze blauw blijft of dat het alsnog wegtrekt.
Mijn zoontje mocht zijn naam bedenken en na lang twijfelen tussen Lucky en Cody is het Cody geworden!
Cody is een echte knuffelkont aan het worden! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Argh! Ik krijg nu toch ook wel de veulenkriebels hoor met al die mooie foto's <3

Ach ja, nog maar even geduldig wachten....

Frosty lag vanmorgen in de paddock, normaal staat ze dan op als ze me hoort of aan ziet komen.... nu dus niet! Ze ging zelfs gestrekt liggen :oo dus ikdacht: uhm, jaja dame maar dit is iets wat ik niet zo goed vertrouw. Vulva losser dan los, zat een bloeddruppel onderin, uier weer voller dan gisteravond dus hop! Omhoog en mee naar stal jij!

Op stal haar temp en ph gemeten (37.3 & ph ongeveer hetzelfde als gister) maar ze was wel net wat anders.... even aangekeken (maat van mij was nog even langs gekomen omdat hij tich nog een keer mn brede land hippo graag wilde zien) terwijl we in de zon op t terras een kopje koffie gedronken hebben.

Geen raar gedrag ofzo dus hup terug naar buiten. Ik naar huis maar ja, er is geen toezicht bij ons op de paddock dua ja.... een maiden merrie hebben staan en dan op het laatst geen toezicht is ook niet echt geruststellend.

Uiteindelijk ben ik toch rond half 3 maar terug naar stal gereden en heb haar binnen gezet. Staleigenaresse appje gestuurd dat ze wss wel vaker eerder binnen zal staan en dat was helemaal prima.

Geeft me wel wat meer rust, op stal hangt mn camera dus dan kan ik dr vanuit huis gewoon in de gaten houden.

Uier gisteravond & vanmorgen....
Afbeelding

Spenen beginnen naar buiten te wijzen...
Afbeelding

Zo lag mevrouw toen ik de paddock op gelopen kwam
Afbeelding

shadowstar

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:46

Wat een schatje Jaydee!

Paint_lover, spannend, ben benieuwd met je maiden