Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Duijfje schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje (stil) mee, gezien wij ergens in de toekomst ook willen gaan fokken en het geen kwijt kan om meningen van anderen te horen.
Nu heb ik een vraag en gezien er hier fokkers zitten hoop ik dat jullie daar antwoord op kunnen geven.
Ik heb dit jaar wat rietjes gekocht en die moet ik ergens gaan ophalen. Dus heb ik een vat nodig met (?) stikstof. Kan iemand hier mij misschien vertellen hoe dit gaat? Ik heb al een beetje gegoocheld maar daar werd ik niet perse wijzer van.
Het staat dus nu nog elders op locatie in een stikstof vat.
Mag ook per pb
Duijfje schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje (stil) mee, gezien wij ergens in de toekomst ook willen gaan fokken en het geen kwijt kan om meningen van anderen te horen.
Nu heb ik een vraag en gezien er hier fokkers zitten hoop ik dat jullie daar antwoord op kunnen geven.
Ik heb dit jaar wat rietjes gekocht en die moet ik ergens gaan ophalen. Dus heb ik een vat nodig met (?) stikstof. Kan iemand hier mij misschien vertellen hoe dit gaat? Ik heb al een beetje gegoocheld maar daar werd ik niet perse wijzer van.
Het staat dus nu nog elders op locatie in een stikstof vat.
Mag ook per pb
Imaginaerum schreef:Stille meelezer hier. Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik vind het interessant om hengstenkeuringen te volgen en nu is er bij de Westfalers een hengst goedgekeurd die in de bloedlijn twee hengsten combineert die mij los van elkaar erg aanspreken.
Deze net goedgekeurde hengst vind ik ook een erg mooi dier, maar als ik hem in beweging zie, dan zit me iets toch niet helemaal lekker en ik vraag me af wat dat precies is.
Het gaat om deze hengst: https://www.youtube.com/watch?v=rmoKHFjRES4 Glamourdale x Millennium
Wat vinden jullie ervan? Op 1:03 staat hij op stand en vind ik hem niet neerwaarts gebouwd, maar ik vind hem in de beweging wel een neerwaartse romprichting hebben, klopt dat? Of is hij gewoon (nog?) overbouwd? Of is de rug gezonken? De schoft iets onderontwikkeld?
Ik ben benieuwd hoe kundigere mensen hiernaar kijken, misschien zie ik wel spoken.
Umeo schreef:Iemand Westfalen gevolgd? Of Oldenburg? Heel benieuwd naar een verslagje
Elisa2 schreef:Veel Trento's hebben gezondheidsproblemen, Tuschinksy gaf/ geeft ze gecompliceerd.
Turbo Magic was ook moeilijk op de bok te krijgen.
Meestal is er wel iets waardoor fokkers de hengsten laten staan, en het selecteert zichzelf op die manier op een natuurlijke wijze.
Soms worden hengsten in eens weer populair als hun nakomelingen opvallend gaan presteren.
Elisa2 schreef:Gezonken middenstuk, korte rug en bol op de lendenen...hengst lijkt ook overbouwd. Het kan zijn dat dit nog wel wat bij gaat trekken. Over de benen beweegt hij zeker niet slecht vind ik.