Hengstencompetitie 2006/2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Hengstencompetitie 2006/2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:47

Ik ga naar Goes en Den Bosch en ik weet dankzij dit topic al helemaal waar ik op moet letten.

Jammer dat Uptown het niet zo goed lijkt te doen, er staat een leuk veulen van hem op de stal waar ik kom.
Daar staat ook een jaarling van Trento, hoe vinden jullie hem nu lopen?
Heeft ie nog wel eens de neiging om als een tuiger te lopen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:49

Is het niemand opgevallen dat die Santano van achteren (of in de bovenlijn) lang niet goed loopt?
Die is zó ontzettend scheef!
In de grote volte rechtsom zwalkt het linkerachterbeen bij ELKE PAS zo'n 30 cm NAAST de voorbeen afdruk. En echt, tijdens het losrijden deed ie dat werkelijke bij elke pas (is vooral rijtechnisch natuurlijk, minder erfelijk)

De jonge Metall die Kirsten (ja toch?) rondreed viel me ook niet bepaald mee (zacht uitgedrukt). Die heeft "scheppende" achterbenen. Alleen in het proefje begon ie zijn achterknieen en spronggewrichten een beetje te gebruiken. Bij het inrijden liet ie een sleepspoortje achter.

Upperclass kunnen ze per 1 januari beter afkeuren.
Als je dergelijke dieren inschrijft kun je ze in februari in Den Bosch allemaal wel inschrijven. Drol.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:51

Stennisje schreef:
Jammer dat Uptown het niet zo goed lijkt te doen, er staat een leuk veulen van hem op de stal waar ik kom.

Uptown viel me ontzettend tegen.
Totaal geen schoudervrijheid en een hangend onderbeen van voren.
Viel me ronduit tegen.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:52

Upper class voert anders wel interessant bloed. Heeft maat en bot. Voert zeker iets toe! Veulencollectie viel ook zeker niet tegen... Van mij mag hij gewoon ggk blijven.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:52

Ik zie hem op de foto's ook veel achter de loodlijn, of zijn dat momentopnames?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 11:40

Veulenrapport van Uppie was idd zo slecht nog niet maar de hengst zelf kan me ook echt niet bekoren, beetje gewoon simpel dier. Allen qua bloedvoering interessant.

Ben benieuwd hoe Valdez fokt want daar vind ik hetzelfde van, wat een gewoon dier. Hoe komt die in godsnaam aan die punten bij goedkeuring??

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:26

Suzanne F. schreef:
Veulenrapport van Uppie was idd zo slecht nog niet maar de hengst zelf kan me ook echt niet bekoren, beetje gewoon simpel dier. Allen qua bloedvoering interessant.

Ben benieuwd hoe Valdez fokt want daar vind ik hetzelfde van, wat een gewoon dier. Hoe komt die in godsnaam aan die punten bij goedkeuring??

Nou Suzanne dan verschillen we wel van mening hoor ...... Knipoog
Ik ben juist wel van Valdez gecharmeerd (terwijl ik wel van bloedpaarden houd ) Zeker ook mooi bloed ! Zoals je al zei.......
Nu maar hopen dat ie goed fokt ! Pling

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 12:39

Ach maar goed dat meningen zo verschillen he?
Valdez vind ik qua bloed ook mooi ja en is heus een leuk paard maar ik heb er verder geen gevoel bij eigenlijk. Vind hem zo weinig uit de schouder komen, lijkt altijd of hij zich beetje vasthoudt. Achter wel goed en fijn galopperen maar mis er gewoon iets aan, vooral in het draven.. de lossigheid, schwung, knie...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:52

Valdez vind ik ook een heel gaaf dier en ik denk idd (zoals hier boven al eens eerder gezegt) dat dit paard nog wat meer tijd nodig heeft maar dat ie zeker potentie heeft, als sportpaard dan, de nafok is natuurlijk ook altijd even afwachten.

Tja Upperclass... op de een of andere manier heb ik wat met dat paard Lovers Haha!
Ik denk dat het sowieso voor de fokkerij best goed is dat er een keer een wat "gewonere" hengst tussen loopt. Zonder al die opsmuk van voorbenen die voorbij vliegen en driftige karakters... Van zijn nafok was ik erg gecharmeerd. Van Upper zn sportprestaties een stuk minder, maar ik heb eerlijk gezegt ook zo mijn twijels of er wel echt uitgehaald wordt wat erin (zou kunnen) zit(ten)...Blond

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:01

hananya schreef:
Upper-class vond ik echt helemaal niets aan. Volgens mij loopt die nog geen winstpunt in een gewone proef... (weet het wel zeker eigenlijk Knipoog )
Vandaar dat ie M1 regiokampioen werd. Vork

Ik heb 'm nog niet zien lopen in de hengstencompetitie, al zijn de uitslagen niet echt positief. Ik zie toch liever een hengst die dan maar wat 'minder' loopt en er in de 'achterban' wel komt dan eentje die nu helemaal bij elkaar geknepen, gerukt en geplukt wordt om nú het geld te verdienen en over een jaar of 2 afgeschreven is omdat hij het 'geestelijk' niet meer aankon. Bovendien zijn z'n nakomelingen echt niet slecht, dus genetisch is ie iig prima in orde.

Valdez vind ik ipv een stijgende lijn een dalende lijn aanhouden. Voor en rond z'n ggk leuke hengst, maar onder het zadel lijkt het steeds minder te worden.

verder zie ik het in Goes wel en trek ik daar m'n eigen conclusie wel.

missK schreef:
Van Upper zn sportprestaties een stuk minder, maar ik heb eerlijk gezegt ook zo mijn twijels of er wel echt uitgehaald wordt wat erin (zou kunnen) zit(ten)...Blond

Diegene die 'm nu rijdt in de hc reed 'm vorig jaar ook op de hengstenshow en ook daar werd hij heel 'basic' voorgesteld. Hij liep z'n rondjes en dat was het. Of ze er zelf niet meer uit durfde of niet uit kon rijden heb ik eigenlijk niet goed opgelet. Al werd hij onder dezelfde amazone dus wel M1 regiokampioen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:25

"Ach maar goed dat meningen zo verschillen he?"
Zooist maar net ! Knipoog

De hengsten zijn (V jaargang ) nog maar 4 jarigen-nou ja, vandaag officieel 5 jarigen - en we willen allemaal graag spectaculaire, goedpresterende vaderdieren zien . Wow!
Uiteindelijk weetje pas echt over een jaar of 4/5 (eigen prestatie)tot 8/9 Dromen (nafok)wat hun waarde voor de fokkerij is .
Voor mij is de hengstencompetie een mooie etalage Vingers aflikken om wat in "rond te neuzen. (en genieten natuurlijk )

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:01

Sammie schreef:
hananya schreef:
Upper-class vond ik echt helemaal niets aan. Volgens mij loopt die nog geen winstpunt in een gewone proef... (weet het wel zeker eigenlijk Knipoog )
Vandaar dat ie M1 regiokampioen werd. Vork

.

Dat was niet in Drenthe dan... Haha!
Ik heb meerdere "plaatselijke" juryleden gesproken daar en deze waren allemaal niet onder de indruk.
Hij was er bijna geen moment echt door, liet praktisch geen buiging zien en wanneer ik zulke verruimingen zou rijden in een M1 proef krijg ik er hooguit een 5 voor...
Maar misschien dat daar bij goedgekeurde hengsten anders tegenaan gekeken wordt? Cool

Op Wilawander na vond ik UpperClass iig de minste die erbij liep.
Maar wellicht dat het een volgende keer beter is. En het gaat er uiteindelijk om hoe hij fokt...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:23

Beetje laat, maar aangezien ik graag meelees dan vind ik dat ikzelf ook af en toe met de spreekwoordelijke billen bloot moet Haha!
Dus hier wat ik vond van de prestaties van vrijdag de 29ste in Zuidbroek:

Algemeen: opvallend vond ik dat de 4 jarigen als groep kwalitatief imo beter waren dat de 5 en 6 jarigen.
Die paar 6 jarigen die we te zien kregen, was eigenlijk alleen Dreamcatcher de moeite waard.
Tango was bij het losrijden prima koel (liep tegen reclamebord aan en stapte praktisch gewoon ervan weg), in de ring was hij helemaal in de stress gereden. Gereden ja. Wat ontzettend jammer dat die Minderhoud en Gal zo onder druk rijden, ik vind het niet prettig om te zien. Verder is Tango gewoon niet mijn type paard: dat nare gebogen Jazz-achterbeen, korte hals laag aangezet, ondergeschoven voeten. In het lopen ook niet bijzonder, vind ik.
Trento B heeft de hele tijd met zijn staart scheef gelopen en hij liep ook verder niet 'lekker'. Jammer, ik vond hem 3 jaar geleden best een aantrekkelijk dier, maar er is weinig van over.
De presentatie van San Remo was in 1 woord een AANFLUITING. Gut, wat werd die SLECHT gereden door Gal. Eigenlijk is het knap een paard zo te rijden, dat het kompleet uiteen loopt, met onevenredig wapperende voorbenen en achterbenen die gewoon geen moment onder de massa komen... en dan toch een 'vakkundige' jury zo te foppen dat die er voldoendes aan geven. Wat een farce Boos!
Dreamcatcher zonder twijfel de beste van de 6 jarigen. Iemand achter mij zei "prachtig paard, goed voor de sport, maar ik zie er geen vaderdier in". Dan denk ik eigenlijk alleen maar: als hij ze geeft zoals hij zelf is, dan is dat toch prachtig? Wat wil je nog meer fokken dan? We fokken toch voor de sport?

Uphill vind ik geen mooi paard maar hij kan wel lopen. Hengst maakt absoluut wel reclame voor zijn vader. Zaten ook goede voeten onder.
Upperclass vind ik helemaal niets - beest was zo wijd in de borst dat ie echt niet kan scharen in de zijwaartse gangen en erger nog, hij liep finaal op de kop. Nee, die zou me hier op een regionale kringwedstrijd ook niet echt opvallen.
Uptown was overijverig en ligt het aan mij, of loopt ie toontredend?
Undigo is een draak kwa karakter, kwa beweging zie ik hem verder wel graag.
Ungaro en United vond ik gewoon wel 'aardig'. Niets meer, niets minder. Leuke ruinen. United heeft imo te hoge punten gekregen - had geen winnende rit mogen zijn.
Ufo, de Metall x El Corona had mijn aandacht omdat ik dergelijk bloed graag zou willen gebruiken in mijn 'fokkerij'. Beknopt gebouwd dier, wel leuk in beweging. Sabino-factor. Zeker niet de mindere van het groepje.
Dutch Dormello vond ik persoonlijk heel mooi om te zien.

Brengt me tot de 4 jarigen:
Dramatic (wat een vreselijke naam). Mooi gebouwd dier, liep wel erg traag achter en in stap ook wijd. Ongelijke voeten.
Johnson: Gaaf paard, wel heel smal in bouw en ik twijfel over de voeten (die lijken me toch wel erg ondergeschoven). Ben heel benieuwd of het dier ook zou opvallen als het niet zo omhooggetrokken wordt voorgesteld. Karakter viel mij mee, had een draak verwacht.
Valdez is wel heel nauw in de benen, dat is niet zo mooi. Verder lijkt het me wel een fijn paard.
Samba Hit II vind ik niets. Vliegje zonder kracht.
Velazquez heeft een heel snoetig koppie, was gewoon een leuk beestje om te zien. Liep wel aardig, heeft goede voeten en is volgens mij verder wel braaf.
Santano: lekker los in de beweging, royaal paard dat iets wijd kan gaan achter. Exterieurmatig zoals ik ze graag zie. Ik overweeg hem voor mijn merrie, zie er wel wat in.
Valeron maakte op mij een heel popperige indruk, ik vond hem druk en dribbelig, hij staat ook op hele smalle voetjes.
Voice vond ik mooi en hij toonde zich prima ontspannen. Lijkt me wel een fijn paard. Goede voeten. Galop vond ik niet overtuigend kwa kracht, maar goed, het is nog maar 4 jaar oud...
Vivaldo vond ik eveneens mooi in het type, hij mocht ook wat sterker zijn in de beweging. Viel me verder zeker niet tegen.
Citango is helaas behept met zo'n smalle Jazz-kont en is iets plat in het kruis. Had hem een heel stuk mooier verwacht, hij viel me tegen.

Die hengstencompetitie is imo meer een veredelde hengstenshow dan dat er werkelijk iets educatiefs aan ten grondslag ligt. Ik heb me gestoord aan de pro-kwpn beoordelingen.
Voorbeeld: in de klasse M komen er 3 kwpn-ers waarvan 2 zeker met twijfelachtig beenwerk (scheef, ongelijk) maar bij het 4de paard, Sandro's Match (NRPS/Oldenburg) wordt er ineens een opmerking gemaakt over het beenwerk - dier had echt het correctste onderstel van alle 4!
Oja, en Gal reed op een hengst die bij elke overgang kompleet op de voorhand viel en de achterhand omhoog bracht. Dan zegt de jury "keurig gereden overgangen zoals we ze graag zien" Verward
Leuk om die hengsten zo achtereenvolgens te kunnen zien, maar die punten en het commentaar.. laat dat maar Haha!

Ook: het begon om 11 uur 's morgens. Dan komen er een heel stel ruiters niet opdagen want 'zo ver weg en dat is zo vroeg vertrekken'. Tja, andersom staan Noordelingen ook gewoon om 8 uur smorgens met de hengst in Brabant Clown
Kennelijk is het van Brabant naar Groningen veel verder dan van Groningen naar Brabant Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:32

Kan er iemand misschien een link van Upperclass onder het zadel kunnen plaatsen?
Heb hem vast wel ooit gezien (bv vorig tijdens de presentatie in Den Bosch) maar kan hem me zo even niet voor de geest halen!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:34

Dees ;bedankt voor je (bijna (Valdez)? Knipoog )complete verslag ,leuk om te lezen , zonder grote vooroordelen Haha!

San Remo heb ik enkele jaren geleden (als 3 jarige )ook overwogen op mijn merrie te gebruiken ,maar ik heb hem, na hem bij van Uytert te hebben gezien, niet gebruikt,puur om zijn achterbeen gebruik .In Hengelo had ik onderhand wel wat vooruitgang verwacht .............. helaas ....... Verdrietig
(gelukkig fokt ie wel goed !)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:41

VAldez staat er tussen hoor (heb hem iets later nog toegevoegd) Haha!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:53

asjemenou schreef:
Kan er iemand misschien een link van Upperclass onder het zadel kunnen plaatsen?
Heb hem vast wel ooit gezien (bv vorig tijdens de presentatie in Den Bosch) maar kan hem me zo even niet voor de geest halen!

Hier staat hij ook tussen: http://www.stallionweb.nl/Vlietshow.WMV

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:46

Zeg Dees heb je een voeten fobie?? hahaha, verder wel een duidelijk verslag met een mening. OK dan!

Dees schreef:
Santano: lekker los in de beweging, royaal paard dat iets wijd kan gaan achter. Exterieurmatig zoals ik ze graag zie. Ik overweeg hem voor mijn merrie, zie er wel wat in.

Dat was ook de rede dat ik naar z'n afstammelingenonderzoek ben geweest en dat viel mij niet mee: http://www.mijnalbum.nl/Album=ULULYFQV Als paard zelf best mooi.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:01

Dees: helemaal mee eens! OK dan!

Dutch Dormello is inderdaad een erg mooi paard! Mooi van exterieur, mooi koppie, goed gespierd (poportioneel), correcte gangen. Gewoon een mooi, compleet, correct paard. En kwam bovendien erg braaf over, leek ongecompliceerd te rijden. Had van mij hoger mogen eindigen.

Johnson vond ik qua karakter nog niet zo meevallen... Hij bokte er achter een paar keer flink op los, leek af en toe erg chagrijnig (kan ook door de ruiter komen natuurlijk). Ook tijdens de prijsuitreiking vond ik hem veel te gespannen. Oké, het is een jonge hengst, maar dat waren de anderen ook. Santano en Uphill waren tijdens de ereronde toch nog goed te rijden, terwijl Johnson alle kanten op stuiterde.

Valeron was bij het inrijden ook al erg druk en dribbelig... Maar het meisje deed er ook niet veel aan vond ik. Ze bleef de hele tijd maar een beetje stappen. Denk dat hij, als ze hem er gewoon 'doorheen' had gereden, veel beter getoond zou hebben. Helaas kon zij de spanning niet laten afvloeien, jammer, verder is het een leuk beestje! (wel een beetje klein trouwens...)

Tsja, en Gal en HP... Laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken... Hamer Lips are sealed

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:15

@ ART_UMA: Volgens mij heb jij de verkeerde link erbij gezet, want dat is de veulenkeuring van Johnson. Of heb ik de bedoeling niet begrepen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 12:32

Tja het gaat niet altijd om de eigen verschijning of prestatie he maar om de nafok.
Santano vind ik een erg mooie en goede hengst maar de veulens vielen me tegen, zelfde als met Florencio.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:27

karin1985 schreef:
@ ART_UMA: Volgens mij heb jij de verkeerde link erbij gezet, want dat is de veulenkeuring van Johnson. Of heb ik de bedoeling niet begrepen?

Foutje sorry Haha! , hier de Santano veulens http://www.mijnalbum.nl/Album=JCUDRC4X

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:43

Dees schreef:
Beetje laat, maar aangezien ik graag meelees dan vind ik dat ikzelf ook af en toe met de spreekwoordelijke billen bloot moet Haha!
Dus hier wat ik vond van de prestaties van vrijdag de 29ste in Zuidbroek:

Algemeen: opvallend vond ik dat de 4 jarigen als groep kwalitatief imo beter waren dat de 5 en 6 jarigen.
Die paar 6 jarigen die we te zien kregen, was eigenlijk alleen Dreamcatcher de moeite waard.
Tango was bij het losrijden prima koel (liep tegen reclamebord aan en stapte praktisch gewoon ervan weg), in de ring was hij helemaal in de stress gereden. Gereden ja. Wat ontzettend jammer dat die Minderhoud en Gal zo onder druk rijden, ik vind het niet prettig om te zien. Verder is Tango gewoon niet mijn type paard: dat nare gebogen Jazz-achterbeen, korte hals laag aangezet, ondergeschoven voeten. In het lopen ook niet bijzonder, vind ik.
Trento B heeft de hele tijd met zijn staart scheef gelopen en hij liep ook verder niet 'lekker'. Jammer, ik vond hem 3 jaar geleden best een aantrekkelijk dier, maar er is weinig van over.
De presentatie van San Remo was in 1 woord een AANFLUITING. Gut, wat werd die SLECHT gereden door Gal. Eigenlijk is het knap een paard zo te rijden, dat het kompleet uiteen loopt, met onevenredig wapperende voorbenen en achterbenen die gewoon geen moment onder de massa komen... en dan toch een 'vakkundige' jury zo te foppen dat die er voldoendes aan geven. Wat een farce Boos!
Dreamcatcher zonder twijfel de beste van de 6 jarigen. Iemand achter mij zei "prachtig paard, goed voor de sport, maar ik zie er geen vaderdier in". Dan denk ik eigenlijk alleen maar: als hij ze geeft zoals hij zelf is, dan is dat toch prachtig? Wat wil je nog meer fokken dan? We fokken toch voor de sport?

Uphill vind ik geen mooi paard maar hij kan wel lopen. Hengst maakt absoluut wel reclame voor zijn vader. Zaten ook goede voeten onder.
Upperclass vind ik helemaal niets - beest was zo wijd in de borst dat ie echt niet kan scharen in de zijwaartse gangen en erger nog, hij liep finaal op de kop. Nee, die zou me hier op een regionale kringwedstrijd ook niet echt opvallen.
Uptown was overijverig en ligt het aan mij, of loopt ie toontredend?
Undigo is een draak kwa karakter, kwa beweging zie ik hem verder wel graag.
Ungaro en United vond ik gewoon wel 'aardig'. Niets meer, niets minder. Leuke ruinen. United heeft imo te hoge punten gekregen - had geen winnende rit mogen zijn.
Ufo, de Metall x El Corona had mijn aandacht omdat ik dergelijk bloed graag zou willen gebruiken in mijn 'fokkerij'. Beknopt gebouwd dier, wel leuk in beweging. Sabino-factor. Zeker niet de mindere van het groepje.
Dutch Dormello vond ik persoonlijk heel mooi om te zien.

Brengt me tot de 4 jarigen:
Dramatic (wat een vreselijke naam). Mooi gebouwd dier, liep wel erg traag achter en in stap ook wijd. Ongelijke voeten.
Johnson: Gaaf paard, wel heel smal in bouw en ik twijfel over de voeten (die lijken me toch wel erg ondergeschoven). Ben heel benieuwd of het dier ook zou opvallen als het niet zo omhooggetrokken wordt voorgesteld. Karakter viel mij mee, had een draak verwacht.
Valdez is wel heel nauw in de benen, dat is niet zo mooi. Verder lijkt het me wel een fijn paard.
Samba Hit II vind ik niets. Vliegje zonder kracht.
Velazquez heeft een heel snoetig koppie, was gewoon een leuk beestje om te zien. Liep wel aardig, heeft goede voeten en is volgens mij verder wel braaf.
Valeron maakte op mij een heel popperige indruk, ik vond hem druk en dribbelig, hij staat ook op hele smalle voetjes.
Voice vond ik mooi en hij toonde zich prima ontspannen. Lijkt me wel een fijn paard. Goede voeten. Galop vond ik niet overtuigend kwa kracht, maar goed, het is nog maar 4 jaar oud...
Vivaldo vond ik eveneens mooi in het type, hij mocht ook wat sterker zijn in de beweging. Viel me verder zeker niet tegen.
Citango is helaas behept met zo'n smalle Jazz-kont en is iets plat in het kruis. Had hem een heel stuk mooier verwacht, hij viel me tegen.

Die hengstencompetitie is imo meer een veredelde hengstenshow dan dat er werkelijk iets educatiefs aan ten grondslag ligt. Ik heb me gestoord aan de pro-kwpn beoordelingen.
Voorbeeld: in de klasse M komen er 3 kwpn-ers waarvan 2 zeker met twijfelachtig beenwerk (scheef, ongelijk) maar bij het 4de paard, Sandro's Match (NRPS/Oldenburg) wordt er ineens een opmerking gemaakt over het beenwerk - dier had echt het correctste onderstel van alle 4!
Oja, en Gal reed op een hengst die bij elke overgang kompleet op de voorhand viel en de achterhand omhoog bracht. Dan zegt de jury "keurig gereden overgangen zoals we ze graag zien" Verward
Leuk om die hengsten zo achtereenvolgens te kunnen zien, maar die punten en het commentaar.. laat dat maar Haha!

Ook: het begon om 11 uur 's morgens. Dan komen er een heel stel ruiters niet opdagen want 'zo ver weg en dat is zo vroeg vertrekken'. Tja, andersom staan Noordelingen ook gewoon om 8 uur smorgens met de hengst in Brabant Clown
Kennelijk is het van Brabant naar Groningen veel verder dan van Groningen naar Brabant Knipoog

ls je dit rapport aan een gemiddelde handelaar stuurt, komt hij niet eens kijken want dan zit er amper handelswaarde in. Je moet dan wel in sprookjes geloven als je met dit soort hengsten goede, kwalitatieve en bruikbare dressuurpaarden zou kunnen fokken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:51

ART_UMA schreef:
karin1985 schreef:

Foutje sorry Haha! , hier de Santano veulens http://www.mijnalbum.nl/Album=JCUDRC4X

Wordt nu niet echt blij als ik de foto's van deze veulens zie

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:50

en dan ben je nog mild .............. Scheve mond Lips are sealed

"Tja het gaat niet altijd om de eigen verschijning of prestatie he maar om de nafok " ......;weer zijn we het met elkaar eens Suzanne Knipoog