afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:40

Saartje1 schreef:
..Bedankt alanta,al ben ik toch erg blij dat haar de lange reis bespaard is gebleven!

Opstellen voor de jury: max. 1 minuut. Twee rondjes in draf met moeders aan het touwtje ook 1 minuut. Rondstappen ongeveer 1,5 minuten.. Knipoog en dan exit.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:54

Positief lijkende veulens op de fotos van de Uptown-nafokbeoordeling.
Nog even zien hoe dat allemaal uitgroeit...
Hoe leek de maat?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:09

Dees schreef:
Hoe leek de maat?

Volgens mij goed. De oudere veulens waren goed aan de maat en de jongere.. tsja.. moeilijk te beoordelen, maar zo te zien zaten er geen kleintjes bij en daar heb ik speciaal opgelet.. Gold ook voor Vivaldo overigens. De moeders van de Uptown's vond ik beter dan die van de Vivaldo's over het algemeen genomen. Ik vond de combi Uptown met Jazz en Krack C minder, maar die met Havidoff, Amethist, Wolfgang, Houston, Aktion, Freiherr, Flemmingh weer heel goed gelukt.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:48

Citaat:
Opstellen voor de jury: max. 1 minuut. Twee rondjes in draf met moeders aan het touwtje ook 1 minuut. Rondstappen ongeveer 1,5 minuten.. en dan exit.

En dan krijg je helemaal niks te horen over de bevindingen van de jury!! Jammer dat het KWPN daar zo geheimzinnig over doet. Je ziet later (ook pas als het gepubliceerd wordt in In de Strengen) alleen de algemene rapportage over de hengst. En je weet dan niet of de jury je veulen daar goed in vond passen of juist niet.
Je bent verplilcht mee te werken en met je veulen op te komen draven. Ik zou het dan fijn vinden iets meer te horen over het veulen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:03

voyou schreef:
Je bent verplilcht mee te werken en met je veulen op te komen draven. Ik zou het dan fijn vinden iets meer te horen over het veulen.

Verplicht? Want anders?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:13

Dees schreef:
Hoe leek de maat?

In het algemeen flink ontwikkeld worden Pearden. Knipoog
Hij verkleint niet tenzij je hem koppelt aan Ferrobloed. Inteelt/lijnenteelt als het aanslaat heeft vaak een verkleinende werking. Haha!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:48

Bucephalus schreef:
Dees schreef:
Hoe leek de maat?

Volgens mij goed. De oudere veulens waren goed aan de maat en de jongere.. tsja.. moeilijk te beoordelen, maar zo te zien zaten er geen kleintjes bij en daar heb ik speciaal opgelet.. Gold ook voor Vivaldo overigens. De moeders van de Uptown's vond ik beter dan die van de Vivaldo's over het algemeen genomen. Ik vond de combi Uptown met Jazz en Krack C minder, maar die met Havidoff, Amethist, Wolfgang, Houston, Aktion, Freiherr, Flemmingh weer heel goed gelukt.

Hee, jij bent dus ook bij de vivaldo's geweest? hoe waren de veulens?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:50

Ik ben benieuwd naar Vivaldi.

FemLeila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:53

Ik ben gisteren ook naar Uptown geweest, mijn paardje liep ook mee en staat ook op de foto gemaakt een paar pagina's hiervoor. Alle veulens liepen heel lichtvoetig, hadden er allemaal een mooie nek opzitten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:20

Geweldig off-topic, zie ik daar bij de Uptown-veulens toch het halfbroertje van mijn Mistral-merrie lopen met hun gezamenlijke ZortinxNocturn-mams! Leuk!

Iemand op de afstammelingenkeuring van Voice geweest en de VoicexBeachBoyxPion gezien? Erg benieuwd naar dit veulen!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:04

marcolemar schreef:
Hee, jij bent dus ook bij de vivaldo's geweest? hoe waren de veulens?

Nou, ik vond ook dat een beste collectie. De veulens waren wel wat zwaarder in type, maar ook aansprekend. Veel expressie in de hoofdjes, mooie halzen. Hier en daar een weke rug, soms behoorlijk wat wit, maar dan ook weer niet. Vivaldo verbetert in ieder geval duidelijk. De moeders wisselden in kwaliteit. Uit 1 merrie, zeer ouderwets type: lees platte korte croupe, lange rug, kwam een zeer aansprekend veulen.

Overigens moet ik aantekenen dat het Uptown-veulen uit de Krack-moeder blijkbaar heel ernstig ziek was geweest, tenminste, dat hoorde ik naast me vertellen. Dat zal ook wel verklaren dat het nog wat iel was. Men had blijkbaar ernstig overwogen om het te laten inslapen. Gelukkig dat het niet was gebeurd.. Dat kan dus een verklaring zijn.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:06

FemLeila schreef:
Ik ben gisteren ook naar Uptown geweest, mijn paardje liep ook mee en staat ook op de foto gemaakt een paar pagina's hiervoor. Alle veulens liepen heel lichtvoetig, hadden er allemaal een mooie nek opzitten.

Vertel.. welk nummer? Pling

FemLeila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:38

Mijn paardje was nummer 7 (Wolfgang x Marlon).

Inderdaad het veulen uit de Crack-moeder is inderdaad heel erg ziek geweest. De eigenaar heeft op het punt gestaan het veulen in te laten slapen. Hij heeft hem zelfs voor EUR 50 willen verkopen, maar omdat de kans dat ze het niet zou halen zo klein was, durfde die mensen dat niet. En als je ziet hoe dat ze het nu doet. Ik vond het veulen overigens niet één van de beste. Ik vond de eerste en de laatste heel goed.

Ik weet niet wat anderen van de veulens vonden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:18

Ik vond de nr. 4 mijn smaak:
nl. Uptown-Vincent-Purioso. toonde galop en liep met takt het spoor.
Positief de ... Uptown-Notaris- Lt.Generaal.,, Uptown-Farrington-Freiherr,,
Bij de laatste ben ik aangelopen dus zal wel weinig indruk op me gemaakt hebben. Haha!
Terwijl nr.2 is 1( nl 1 was niet aanwezig uit de Biotop) uit de Amethist een schomelig beestje was met wat achter de massa lopend.

Uit de Krack c = een speedy-beestje Haha! die geen galop liet zien.

nr. 7 viel op als een van de betere.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:25

Dit is een foto van die uit de Krack moeder:
Afbeelding

Ze hebben allemaal een sprekend front/koppie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die van mij is die uit de Jazz. Ze was volgens mij erg moe van de reis want ze liet zich niet half zo zien als ze normaal thuis loopt. Ze was ook de jongste en dan is het verschil met de veulens uit april/ mei toch wel groot. 2 a 3 maanden doet veel op die leeftijd..

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:04

Ja dat maakt idd veel uit op die leeftijd.
Ze hebben idd allemaal mooi koppie ,en idd zo'nreis gaat ze meestal niet in de koude kleren zitten zeker als ze zo jong zijn.

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:08

Samsam schreef:
Ik ben benieuwd naar Vivaldi.

Ik heb al een paar Vivaldi veulens gezien bij van Uytert.
Wij hebben ons veulentje zaterdag al gebracht. Ik kan helaas niet kijken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:18

en wat vond je ervan?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:44

van de kwpn site:
Vandaag heeft de springcommissie nakomelingen van vier springhengsten beoordeeld.

Vincenzo (Numero Uno x Ekstein)
Wisselende collectie ruim voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die meer uitstraling zouden moeten hebben. In beweging zou het achterbeen resoluter moeten ondertreden en zouden de veulens meer ruimte en souplesse moeten hebben.

Salvatore (Cavalier x Leandro)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die ruim voldoende in het rechthoekmodel staan. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, voldoende souplesse maar blijven hoog in het kruis.

Lucky Boy (Lavall II x Calypso I)
Collectie uniforme goed ontwikkelde zeer rijtypische veulens die goed in het rechthoekmodel staan en veel uitstraling hebben. In beweging hebben de veulens een goede houding, veel souplesse en kunnen goed schakelen.

Unesco (Karandasj x Caretino)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die ruim voldoende in het rechthoekmodel staan. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte. Het actief buigende achterbeen wordt goed ondergebracht maar zou krachtiger moeten zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:19

De Uptown x Krack ziet er nog niet zo slecht uit voor een veulen dat zo ziek is geweest. Zo'n veulen kan je pas echt goed beoordelen als het drie jaar is. Veulens lopen als ze ziek zijn geweest altijd ergens een achterstand op.
Het lijkt zo op de foto wel een hele mooie collectie van Uptown.
Ben inderdaad ook benieuwd naar de collectie van Vivaldi.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:23

Heeft Lucky Boy eigenlijk wel veel gedekt? Want hij heeft echt interessant bloed. Van Lavall II komen mooie paarden en Calypso en Marlon xx geven een flinke scheut beweging mee.
Hmm op paardenfokken is te zien dat hij voor veel stamboeken is gekeurd maar niet voor Holstein?

FemLeila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:23

Het veulen van uptown x vincent x purioso dat dinsdag getoont is bij de afstammelingenkeuring staat nu op marktplaats.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:07

nina62 schreef:
van de kwpn site:
Vandaag heeft de springcommissie nakomelingen van vier springhengsten beoordeeld.

Vincenzo (Numero Uno x Ekstein)
Wisselende collectie ruim voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die meer uitstraling zouden moeten hebben. In beweging zou het achterbeen resoluter moeten ondertreden en zouden de veulens meer ruimte en souplesse moeten hebben.

Salvatore (Cavalier x Leandro)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die ruim voldoende in het rechthoekmodel staan. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, voldoende souplesse maar blijven hoog in het kruis.

Lucky Boy (Lavall II x Calypso I)
Collectie uniforme goed ontwikkelde zeer rijtypische veulens die goed in het rechthoekmodel staan en veel uitstraling hebben. In beweging hebben de veulens een goede houding, veel souplesse en kunnen goed schakelen.

Unesco (Karandasj x Caretino)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde voldoende rijtypische veulens die ruim voldoende in het rechthoekmodel staan. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte. Het actief buigende achterbeen wordt goed ondergebracht maar zou krachtiger moeten zijn.

Dat Laatste veulen bij Unesco was toch van jou?

Dat was imo een van de beste. Merrie leek ook een best paard.

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:19

Samsam schreef:
en wat vond je ervan?

Zo op stal mooie veulens, wel redelijke zware veulens.
Terwijl die van ons heel luxe en hoogbenig is. Ga je wel bij Vivaldi kijken?
Mijn moeder gaat wel kijken, ik moet helaas naar school Huilen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:12

zware veulens, das verassend!

waarschijnlijk wel, iig wel bij johnson maandag