Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alanta schreef:Wat heeft de Ibop voor nut als het geen stermerrie is???
germie schreef:Voor een fokmerrie is het wel fijn als je een aanlegtest gereden hebt. Ook al is je merrie geen ster, het kan wel een superfokmerrie zijn. Ik ken zo een paar voorbeelden. Welke hengst je er ook op zet, altijd een eerste premie veulen.
Verder vind ik een ibop op zich niet zo belangrijk, maar het is wel het middel om te laten zien dat er ook nog paarden zijn die beide kunnen.
En een merrie kan later altijd nog ster worden. Een jong nog slungelig paard kan een jaar later of 3 jaar later wel veel beter zijn. En dan is een ibop ook weer een meevaller met het keurschap op het oog.
Suzanne F. schreef:Meestal zijn die jury´s toch van de oude garde. Volgens mij is Marian Dorresteyn nog de jongste.
Deed Karin van Tilborg (Retera) nou ook al dat soort dingen?
Ben idd benieuwd wat later de lichting moet worden, misschien Frenk Jespers die gaat keuren? Of een andere trainer zoals Van der Schaft etc?
zo zien ze teminste alles was de dressuur of het springen aan gaat op zo´n keuring. 

Ibalia schreef:Ik heb ook nog even gekeken naar de PAVOpaarden. Ik schrok van het niveau. 4-jarigen die op z-niveau lopen. Als ze als 6-jarigen maar niet kapotgereden zijn.

Ibalia schreef:Trouwens CGJ12, weet je zeker dat de paarden op de foto niet dezelfde is![]()
Ze lijken echt wel opelkaar.