Mirjamalvaro ooo herkenbaar! Ik ben ook zenuwachtig voor morgen! Mooie merrie, wat voor kleur is dat? Of is het een schimmel?
Luna2006 ah vandaar. Dat is ook zo. Duim dat het gelukt is! Scannen op ei is bij die kleintjes vaak ook niet echt te doen of wel?
Butengeweun wel grappig dat we precies gelijk zitten. Scheelt jou weer rekenen haha. Kan je bij deze vertellen dat ze 25 februari veilig zijn haha Fijn dat het vervoer nu wel goed ging! Hopelijk gaat die angst wat over, lijkt mij best onpraktisch. Duimen dat ze mooi drachtig is
Crazyfunky hopelijk kan je deze week beginnen
Mer1980 gefeliciteerd! Die is wel bont (zegt mijn gevoel )
Carika ja hoor, na kloppend hartje kan het wel. Hier is de gastmerrie op dag 25 volgens mij verhuisd helemaal naar Normandië. En die had ook een kloppend hartje op haar nieuwe locatie afgelopen maandag. Niks aan de hand
Pff ik ben enorm zenuwachtig voor morgen. De eigenaar van de hengst (bokker Faline) is vannacht overleden en het zou een fantastisch cadeau zijn ter nagedachtenis van haar… En daarnaast kan ik uiteraard begrijpen (mocht ze wel leeg zijn) dat de familie momenteel niet bezig zijn met de paarden. Dan zou de hengst namelijk weer naar de dierenarts moeten om te springen. En eigenlijk, wil ik dat ook niet aan de familie vragen nu
Lonniejj, wat een fopmerrie! Haha! Maargoed dat je hebt gescand.
Kabayo, oh wat heftig zeg. Ik “ken” haar wel van vroeger met al die champagne pony’s. Sterkte! En nog meer hopen inderdaad dat ze drachtig is om verschillende redenen.
Kabayo ik ga extra duimen voor de dracht! Wat een heftige gebeurtenis zeg. Veel te jong ook...
Knolselder
Geplaatst: 13-05-25 20:31
Je kan wel op ei scannen bij de kleintjes. Maar omdat ze zo klein zijn is scannen toch net ingrijpender. Daarom scan ik ook zo min mogelijk.
Hier was Wiske weer hengstig, gedekt en vandaag sloeg ze af. Ook Belle was hebgstig maar die heeft maar 1 dag duidelijk getoond en is dan gedekt. Wellicht omdat ze veulen aan de voet heeft.
Ik merk dat ik er zelf niet zo bij ben dit jaar. Denk ik na 2 dagen dat ik de merrie vergeten dekken ben bij eigen merries ook minder mee bezig dan gastmerries. Komt omdat het nu allemaal deadlines voor eindopdrachten zijn en weer examenperiode voor de deur. In combinatie met slaaptekort met een merrie die maar niet bevalt.
@kabayo,ow jeetje zeg heb dat helemaal niet meegekregen. "Ken" faline idd wel via haar bokt topics. Hopelijk is ze drachtig.
Ik ben er met de kop niet helemaal bij,onze kat is al een paar dagen vermist. Ben hem al dagen aan het zoeken en elke dag heb ik weer hele verdrietige dochters en dat breekt mijn hart. Mijn emoties zijn al all over the place wegens een vermoedelijke burnout. Kan echt om alles huilen.
Gelukkig wel goed nieuws gehad,pepper is vandaag drachtig gescand. Ze krijgt een vol broertje/zusje van een veulen wat in 2018 geboren was.
Nu even kijken wat we doen,het kost aardig wat om ze beiden te laten staan en wil er ook niet maar 1 ophalen Kan ook de 3 jarige meenemen en thuis scannen op hoop van zegen dat we niet weer terug hoeven
nieky1993
Geplaatst: 13-05-25 21:32
Lonniejj yesss is ze stiekem toch hengstig en kun je insemineren
Wonders wat leuk dat je dochter het veulen van Poppy krijgt. Ik snap helemaal dat ze al op hete kolen zit
Elinora Aah wat sneu dat je de kat kwijt bent Hopelijk is hij snel terecht. Gefeliciteerd met de dracht van Pepper lastig dilemma idd. Is het ver rijden?
Am_horse Jessie en Blue waren de eerste dames van de jonge hengsten. Maar Jessie had een beetje een vreemde cyclus en Blue heeft vocht dus beide beetje pech. Met santos hebben we er nu 4 op het wachtbankje (incl Jessie terug) en voor Cooper 3 op het wachtbankje en Blue wordt nog gedekt.
Carika ik zou idd verhuizen na de hartslag scan.
Mer1980 Gefeliciteerd met de dracht
Janinevv Wij hebben 1 merrie gehad die na het scannen verworpen heeft. Maar die was doodsbang van de veearts en een hoop stress gehad erdoor. Dus kan wel daardoor komen. Als je merrie rustig is, is dat niet echt aan de orde . Wellicht een swab nemen en eventueel kijken of ze dicht gezet moet?
Butengewuen Fijn dat Odessa terug heelhuids thuis is. Hopelijk heeft het gepakt en hoeft ze niet terug.
Luna2006 spannend of het dus gepakt heeft met Kato. Leuke kleurtjes kun je krijgen met Moon.
Mirjamalvaro spannend met chablis. Hopelijk goed nieuws morgen.
Kabayo jeetje wat heftig voor de familie en jou ook . Snap helemaal dat je extra zenuwachtig bent. Hopelijk is Zilver netjes drachtig.
Knolselder ik herken het wel van het vergeetactige. Ik noteer alles, anders vergat ik ook de helft in de drukte
suffie
Geplaatst: 13-05-25 21:33
Ook ik wil als stille meelezer toch even reageren op het bericht van Kabayo. Had wel meegekregen dat Faline erg ziek was, niet dat het zo erg was. Ook Poetser (Christy) is veel te jong vandaag overleden. Wat een narigheid.... Duimen dat Zilver drachtig is van een speciaal gouden veulentje.
Ik zag het bericht laatst voorbij komen van feline in coma. Ik was helemaal in shock ik wist niet dat ze ziek was. Ze heeft nog wel een paar champies toch? Heel hard duimen dat silver drachtig is!
Ik ken Faline niet maar heftig hoor. Hoop op goed nieuws Kabayo
Hier vandaag Phirola scannen op dracht en Ivo op hartslag. Spannend weer.
mirjamalvaro
Geplaatst: 14-05-25 09:40
Succes baudyh.
Chablis is waarschijnlijk drachtig maar ze willen haar na dag 24 nog een keer zien om te bevestigen. Dus blijft nog even spannend. Het hopelijk vruchtje:
Kabayo
Geplaatst: 14-05-25 10:12
Mirjamalvaro gefeliciteerd! Ziet er toch wel drachtig uit. Waaraan twijfelen ze? Ik vind urena prachtig!
Baudyh spannend ! Hopelijk drachtig en kloppend haha!
Amhorses als het goed is nog 3 of 4 champagnes. Ze heeft net een paar dagen voor haar opname nog een verkocht naar Duitsland omdat het qua gezondheid niet meer lukte helaas
Eilinora oh nee! Nog niet terug? Wat sneu ook voor je kinderen. Hopelijk toch snel terug. Rustig aan Ik zou beide pony’s lekker thuis halen. Of is het een hele lange rit?
Knolselder ah klinkt logisch. Het is inderdaad allemaal wel klein. Haha pff heb het met je te doen. Om jezelf niet te ontlasten, hengst er gewoon bij laten? Of is het niet je eigen?
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik hoop straks op goed nieuws. Dierenarts is er vanmiddag pas, dus nog even spannend
Pomski
Geplaatst: 14-05-25 10:21
Gisteren is Dolly gedekt door Brian. (Trinityhouse Perfect Storm). Dolly heeft in 2023 ook een veulen gehad. Zij is een ontzettende goede en lieve moeder. Ik weet zeker dat ik haar er ook een plezier mee doe. Haar vorige veulen Applejack (van 2023 dus) is echt een buffel. Heel blij met haar. Dolly lijkt groot te fokken. (In 2023 had ik nog 2 welshmerries drachtig van dezelfde hengst als Dolly ook drachtig van was. Dolly is de kleinste maar kreeg met stip het grootste veulen.) Morgen gaan we weer kijken of ze gedekt wil worden.
Met fjord Hasta ben ik er nog steeds niet uit. De hengst die ik op het oog had staat 2 uur verderop en dat zie ik stiekem niet zitten. Ik ben geen echte fokker, ik vind het gewoon echt heel leuk om het allemaal mee te maken en ik gok dat ook deze veulens dan gewoon zullen blijven. Ik twijfel nog even lekker verder!
Maribor
Geplaatst: 14-05-25 10:21
Oh Ellinira, wat erg van de kat. Ik hoop dat hij weer snel thuiskomt of gevonden wordt. Wij hadden een oude kat die kennelijk in de buurt altijd aankwam ergens voor eten. Toen dachten die mensen dat het een zwerver was en hebben hem naar het asiel gebracht...gelukkig via asiel kunnen achterhalen. Ik duim voor je.
Kabayo: he wat spannend. Hopelijk gaat het lukken. Ik las het berichtje net. Ik kende haar niet, maar triest wanneer iemand zo jong is. Begrijpelijk dat je nu niet fam wil storen. Anderzijds, misschien geeft het ook weer afleiding, als het nodig is en er wat tijd tussen zit. Hopelijk gaat het gewoon nu lukken.
Mirjamalvaro:spannend! Ja dan is het wel echt
Baudy: succes en hoop dat het is gelukt!
Knolselder: soms is het allemaal ook wel veel. En vooral examen en dan paarden die tijd opslokken.
Ah ik kan gewoon niet op allemaal reageren. Hoe doen jullie dat met zon klein telefoon schermpje dat aldoor kleiner lijkt te worden :-D Maar meelezen is ook leuk!
Kabayo twijfel tussen vrucht of cyste Ze heeft een aantal cystes en 1 konden ze niet terug vinden, die moest ook ongeveer op die plek zitten. Maar ze wist geloof ik vrijwel zeker dat het vruchtje is. Ze was ook niet hengstig.
Mirjamalvaro. Dat ziet er wel echt uit als een vrucht. Misschien zit de cycte ertegenaan of achter? Nog even spannend dus.
Eilinora. Hopelijk is de kat snel terecht. Samen ophalen is misschien voor de stres ook beter. Ik merk hier altijd als we de paarden uit elkaar halen dat dit echt nog wel een dingetje soms is.
Lonniej. Perfect getimed
Kabayo. Heel hard duimen! Heel heftig allemaal. Ik wist niet dat ze zo ziek was. Ineens snel gegaan.
Dankjewel dames,ik ben er echt kapot van. De buurt is gek op hem en weten wie hij is en waar hij woont. Hij kent de wijde omgeving ook en is een goede jager dus ben bang dat we hem niet meer terug gaan krijgen.
@kabayo het is 1.5 uur rijden. Deze week ophalen gaat zowiezo niet lukken vanwege werk en weekend dienst. Volgende week maar even kijken.
Pomski leuke merrie! Zag haar op Facebook voorbij komen ook.
Onze kat is ook eens 5-7 dagen weg geweest en was opeens weer terug.
Kabayo
Geplaatst: 14-05-25 14:35
Mirjamalvaro ahh okee. Hopelijk heeft ze gelijk wbt vruchtje
Eilinora oh ja das nog wel een stukje rijden. Snap dat je het in 1x wil doen. Ik zou dan even laten staan denk ik
Wauw… Zilver is gewoon drachtig Alsof Faline het zo wou… Een heel bijzonder kleintje in de maak Edit Ohja, Minthe had mooi kloppend hartje haha, even helemaal vergeten. Dus die is eerst klaar
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 14-05-25 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt