Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Die tijd begreep ik ook niet, had verwacht dat het pas om half 5 weer zou beginnen ofzo.
misterA schreef:Elisa2 schreef:Die tijd begreep ik ook niet, had verwacht dat het pas om half 5 weer zou beginnen ofzo.
In Groningen, Zuidbroek was het altijd in de middag. En er was heel veel belangstelling. Was nog 10 euro toegang zelfs. . En om 5 uur stroomde de hal vol met springpaarden en hun fans.
Ook in Roosendaal waren de tribunes vol. In een rijk kerst-versierde hal.
Maar het geld is op bij het KWPN.
Kost een klein vermogen, een hal met alle faciliteiten + verwarming.
misterA schreef:Elisa2 schreef:Die tijd begreep ik ook niet, had verwacht dat het pas om half 5 weer zou beginnen ofzo.
In Groningen, Zuidbroek was het altijd in de middag. En er was heel veel belangstelling. Was nog 10 euro toegang zelfs. . En om 5 uur stroomde de hal vol met springpaarden en hun fans.
Elisa2 schreef:Dat verklaard wel het een en ander..
Manubres, Lamborghini komt uit de moeder van Total US. Al haar nakomelingen hebben zo,n voorbeen. (Dante US)
Earth schreef:Hij was idd echt heel erg aan het waggelen, ik snap niet dat ze zo'n draf zo goed beoordelen. Dit moet je toch niet willen zien bij een 4-jarige? Ik vond het echt nergens op slaan.![]()
Ik kan daar ook echt pissig van worden. We willen toch een eerlijke sport met een harmonieuze combinatie? Dan moet je toch niet dit soort paarden willen zien? Daar moeten ze in de fokkerij toch ook naar kijken?
Stom
Phonix schreef:Aan één kant snap ik je opmerking over het rijderij Manubres maar denk je niet dat het ook een beetje komt doordat deze paarden vrij heet zijn?
mce schreef:compressie ipv van verzameling, het is jaren het handelsmerk van HP en EG geweest, dus als je succes wilde moest je hierin mee, helaas ook nu nog teveel paarden het Totilas bloed, hoe voorkom je inteelt of is het alleen voor de handel en sport
manubres schreef:mce schreef:compressie ipv van verzameling, het is jaren het handelsmerk van HP en EG geweest, dus als je succes wilde moest je hierin mee, helaas ook nu nog teveel paarden het Totilas bloed, hoe voorkom je inteelt of is het alleen voor de handel en sport
Totilas is niet degene die de paarden disbalans heeft gegeven. Dat ze bij Glock zo reden heeft niks met Totilas bloed te maken. De paarden die disbalans hebben zijn vaak de hoogbenige paarden met volbloedgenen. Korte ruggen (geeft Totilas nog wel eens door), maar vooral in combinatie met hoge benen. Korte halzen en dan vaak ook geen verbinding met de rug en dus het achterbeen.
manubres schreef:Inteelt voorkom je door goed te kijken met welke hengsten je dekt. Maar het is ook een taak van de hengstencommissie om vers bloed goed te keuren. Maar ander bloed voldoet vaak niet aan de eisen van het KWPN.
In de hengstencompetitie zag ik dat vrijwel alle paarden met Duits bloed trager in de beweging waren. Maar daar tegenover stond wel dat de Duitse paarden veel braver/relaxter oogden. En dan vraag ik me ook af: zijn ze minder scherp omdat ze zo relaxt zijn of zijn ze zo relaxt omdat ze minder scherp zijn
Wat mij betreft mogen we best wat meer bravere/relaxtere paarden krijgen. Maar zolang de jury vooral gespannen paarden met wapperende benen positiever beoordeelt zullen fokkers de minder scherpe relaxtere hengsten minder vaak gebruiken denk ik.