Against the odds, onze Y’ur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 22:34

Het is werkelijk nooooooit saai met dit dier 8)7 8)7 8)7
Ik stond bij de stal er naar te kijken. Wat een appel :+

Ik ga jullie later even allemaal beantwoorden. Maar deze moest ik toch even delen :))

Konstantine

Re: Against the odds, onze Y’ur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:42

Oh, wat een stuntpiloot! :=
De eerste grijze haren voor 2025 zijn alweer binnen bij jou dus? :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:18

Haha die Y'ur _O- Moeders helemaal pissig :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:31

_O- _O- _O-

Wat een figuur!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:18

Jemig het zal je kind maar wezen %)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:33

Omg. :') :+ Gelukkig raakte moeders niet. :wow:

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:10

Whahahaahahaha wat een geweldig filmpje.
Wat een gek beest is het toch _O- _O- _O-

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:56

Wat een pipo is het ook zeg.
Daar gaan jij en moeders nog wat mee te stellen krijgen. Je zou in 1 klap 10 jaar ouder worden van dat beest met z'n fratsen 8)7

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:25

Oh Y'ur, toch _O-

Geweldige circusact van de jongeman !
Maar ik kan me voorstellen dat je wel even je hart vasthield als je dat zag gebeuren ...
Gelukkig helemaal goed afgelopen voor allebei !

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:39

Allemachtig, hij is echt voor de duvel niet bang. We lagen hier helemaal dubbel om zijn actie. En even een zoomie achteraf om zijn stommigheid eruit te rennen. _O-
Ben zo benieuwd of hij altijd zo zal blijven.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:17

Whahhahahaa dat filmpje _O- _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:42

Zijn moeder helemaal boos. _O- . Hoe krijgt ie het ook weer voor elkaar!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:11

Wat een leuk filmpje! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:14

En dat is nog maar drie turven groot.... Dat belooft wat. }> :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:39

Oehhhh moeders raakte hem gelukkig net niet die sloeg volle bak gericht. Als dat raak was zaten jullie weer in de kliniek.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:41

Jeetje beest heeft :+ :+ :+ :+ :+ echt geen enkele vorm van zelfbehoud hè… mams vond het ook echt niet leuk :+ :+ :+ :+ :+

Het is een tof beestje maar mam zal blij zijn als die op kamers gaat

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:02

Oef, dat filmpje. :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 15:35

Mega bijleespost!
Even via de pc. Hierna volgt nog een losse met wat nieuwe filmpjes en foto's. Die zijn makkelijker via de telefoon :))

Marilu schreef:
Jaaa, de eerste Y'ur update van het jaar is er *\%/*

Die vergelijkfoto's zijn geweldig ! Wat een enorm verschil, zeg !!

Ik zou haast zeggen, vanaf nu mag hij terug wat minder snel groeien, want zo blijft hij langer schattig en knuffelbaar :D
Maar dat is een beetje egoïstisch van mij ;) Dat hij maar lekker goed en gezond kan doorgroeien :j

En alweer een half jaartje oud !! Proficiat aan de jongeman !!

Filmpje is heel aandoenlijk, zo vertraagd !!

Ja hij gaat echt ongekend hard he?
Van mij mag het ook zeker wel even rustiger, het is stiekem wel heel aandoenlijk, zo'n giga persoonlijkheid in zo'n klein lijfje. Maar hij lijkt nu in de winter inderdaad ook een beetje te vertragen qua groei. Vind ik stiekem persoonlijk niet zo heel erg :)) Als hij van het voorjaar weer de lucht in gaat ben ik happy. Kan ik nu nog even genieten van zijn kleine, groooootse aanwezigheid :))

Earth schreef:
Pff als je die foto terug ziet van hoe hij erbij lag zou je er geen stuiver voor geven dat hij dat zo goed zou doorstaan zeg. <3

Nou he.. We hebben aardig zitten vrezen zo de eerste dagen. Verwachtte eigenlijk iedere dag wel dat ze zouden bellen van de kliniek dat 'ie het niet ging redden. Maar hij heeft gelukkig anders bewezen :)) Wat een zin in het leven heeft dit joch <3

ikkedus schreef:
Damn, het lijkt wel een reus vergeleken met toen! _O- Hij krijgt ook lekker body in zijn lijf en 1.10 is best groot al ( in mijn hoofd dan).
Ik ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit!

Ja he! Ik vind hem zelf ook echt al HUGE! Maar als je hem dan weer vergelijkt met het veulen van de buren is hij nog rete klein. Maar ik denk dat het ook vertekent omdat hij natuurlijk in alle richtingen enorm groeit. Massa, stokmaat, vetjes, omvang. Als je alleen al kijkt naar bijvoorbeeld zijn beentjes, hoe dat enorm is gegroeid. Denk dat dat ook maakt dat we hem nu allemaal al heel groot vinden :))

Percy schreef:
Mag hij wat langer bij mama blijven na die slechte start?
Hij is wel prachtig bijgetrokken en zijn achterstand flink aan het inhalen.

Voor jou en je partner ook de beste wensen.

Nou toevallig is begin van het jaar de DA geweest voor zijn 1e vaccinatie. Hebben we het uitgebreid over gehad. Ze was sowieso al positief verrast door zijn groei, ze had eigenlijk niet gedacht dat hij het zo 'goed' zou doen. (Ik quote: "ik dacht echt dat jullie een permanente tuinkabouter in de wei als versiering zouden krijgen" :') ) dus die hebben we al in de pocket :))
Dat gezegd hebbende, als we kritisch kijken naar hem, dan doet hij het mega goed, maar is en blijft hij wel continue op het randje van 'te dun' hangen. Hij is echt geen lekker vettig, rond veulen zoals de meeste zijn. Hij zit altijd net op het randje van te weinig. Hij houdt niet over zeg maar. En dat terwijl hij echt absurd veel weg kan eten. Hij krijgt momenteel onbeperkt, rijk hooi (hoog in eiwitten, relatief hoog in suiker) en dan écht onbeperkt, dus het is noooooooit op. Daarbij eet hij 2kg(!) vitalbix breed and grow met gemak weg. En zoogt hij nog fulltime bij Rosa. Desondanks dat is dus nog altijd een beetje ielig. We gaan morgen ook een nieuw supplement ophalen bij de kliniek, wat vrij nieuw is, maar schijnbaar wel hele mooie resultaten geeft. En dit is in overleg met de ontwikkelende dierenarts juist een hele mooie aanvulling voor Y'ur. Dus we gaan het proefondervindelijk eens starten bij hem. (Want wees eerlijk, alles bij dit veulen is een beetje proefondervindelijk, want zoals hem zijn er maar heeeeel weinig geweest). Daarbij dus gehad over, moeten we al denken over afspenen of niet, gezien zijn leeftijd. Maar we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat hij nog wel echt 'teveel' veulen is om af te spenen. Alles wat hij extra kan krijgen is mooi meegenomen, dus zolang hij zich gedraagt, mag hij lekker bij Rosa blijven. (mits rosa het trekt, maar die doet het vooralsnog super). Wel zijn we ook even aan het nadenken over eventueel vroeg castreren. Zodat hij geen energie gaat verspelen aan hormoonhuishouding straks. Maar daar is nog geen klap op gegeven.

Mochten jullie nog hele fijne, goede ideeën hebben om hem te helpen qua gewicht (ander voer etc) dan hoor ik die heel graag :j Ik sta open voor alles en wil hem echt de beste kansen geven.

JoannevZ schreef:
Echt bizar om te zien. In 6 maanden van zo klein en kwetsbaar naar nu een brutaal hengstveulen. Wat heeft hij iedereen versteld doen staan. Heel bijzonder. Mag je zelf ook zeker trots op zijn. Zonder al die extra zorg, was hij niet mooi gegroeid.

Zo lief, dankjewel :o We doen graag ons best, hij verdient het ook echt wel. 'T is zo'n leuk dier <3

Konstantine schreef:
Oh, wat een stuntpiloot! :=
De eerste grijze haren voor 2025 zijn alweer binnen bij jou dus? :')

Nondejuh! De smid was net klaar met deze 2 en we stonden even bij de stal een bakkie te doen. Zien we dit tafereel ontstaan }:0 Wat een koe is dit dier :')

Earth schreef:
Haha die Y'ur _O- Moeders helemaal pissig :')

ZO! en hoe.. Rosa moest echt even vlammen om de emoties kwijt te raken :o :') Enigszins begrijpelijk eigenlijk :))

Dais_ schreef:
_O- _O- _O-

Wat een figuur!

Wil je hem hebben? :') Je krijgt het behang er gratis bij (waar hij achter geplakt zit) :))

SjonnieZ schreef:
Jemig het zal je kind maar wezen %)

Nou.. Lig je even lekker te rollen en te chillen. Heb je ineens dat rotjoch in je nek hangen _-:(

nevica schreef:
Omg. :') :+ Gelukkig raakte moeders niet. :wow:

Wat een lel gaf ze he? :o Gelukkig vertekent dit camerabeeld enigszins, ze had hem vanaf waar ze schopte hem nooit kunnen raken. En godzijdank maar niet, want dan hadden we denk ik de poppen aan het dansen en inderdaad... Bezoekje kliniek denk ik 8)7

charootje schreef:
Wat een pipo is het ook zeg.
Daar gaan jij en moeders nog wat mee te stellen krijgen. Je zou in 1 klap 10 jaar ouder worden van dat beest met z'n fratsen 8)7

Laten we het zo zeggen, ik heb het soms nu al wel even pittig met hem. Ik leer HEEL VEEL van hem. Hij is echt bizar slim en altijd een stapje voor ons, dat verrast me wel eens en vraagt om creativiteit en bijleren. Heb echt zelden zo'n slim dier meegemaakt eigenlijk :o

Marilu schreef:
Oh Y'ur, toch _O-

Geweldige circusact van de jongeman !
Maar ik kan me voorstellen dat je wel even je hart vasthield als je dat zag gebeuren ...
Gelukkig helemaal goed afgelopen voor allebei !

Hou op schei uit. Ik stond natuurlijk vanaf de andere kant te kijken, zag zn benen alle kanten op gaan en toen dat nekje zo buigen. Brrrrr. Gelukkig stond ie direct op en kon de schrik vervangen worden door gieren van het lachen met de smid. Wat een rasidioot is Y'ur :') :')

Yavanna schreef:
Allemachtig, hij is echt voor de duvel niet bang. We lagen hier helemaal dubbel om zijn actie. En even een zoomie achteraf om zijn stommigheid eruit te rennen. _O-
Ben zo benieuwd of hij altijd zo zal blijven.

Ohh was hij soms maar eens wat banger aangelegd denk ik wel eens :)) Zijn vader heeft het 'curiosity' gen. Ik ben er van overtuigd dat Y'ur dat zeker heeft gekregen. Hij en zijn nieuwsgierigheid zijn erg bijzonder. Aan de ene kant een hele fijne eigenschap, aan de andere kant.... _-:(

ikkedus schreef:
Zijn moeder helemaal boos. _O- . Hoe krijgt ie het ook weer voor elkaar!

Ja echt hoor.. Hij wilde dus steigeren bij z'n moeder. Dat heeft hij tot nog toe niet eerder gedaan, maar nu dacht YES, ik ga ervoor. Alleen tijdens zijn aanloopje naar steigeren twijfelde hij, kwam terug neer en op dat moment precies rolde Rosa om en tackelt Y'ur dus. Hij heeft wel duidelijk zijn lesje geleerd, want als Rosa nu ligt te rollen neemt 'ie een stapje terug :))

Mer1980 schreef:
Oehhhh moeders raakte hem gelukkig net niet die sloeg volle bak gericht. Als dat raak was zaten jullie weer in de kliniek.

Pfffff, daar was ik ook erg blij om. Ze zagen me alweer aankomen daar :))

Neon schreef:
Jeetje beest heeft :+ :+ :+ :+ :+ echt geen enkele vorm van zelfbehoud hè… mams vond het ook echt niet leuk :+ :+ :+ :+ :+

Het is een tof beestje maar mam zal blij zijn als die op kamers gaat

Hij heeft echt nul komma nul zelfbehoud. Hij haalt capriolen uit dat ik echt versteld sta hoe dat hij het verzonnen krijgt.
Als hij in de kudde staat met de andere dan zie je Rosa ook letterlijk voor hem weglopen. De rest lost het wel op lijkt ze dan te denken. 'T is even niet mijn kind :)) :')

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 15:51

We hebben weer een dekje foto erbij :)) (we missen er 1tje op maand 4 geloof ik, toen was erg ziek en zijn we het vergeten)
Afbeelding

Y’ur is echt helemaal verzot op kusjes geven. De hele dag door. Stiekem is dat ook zijn “go to” als hij een beetje stout is. Hij heeft heel goed door dat we dat iets te schattig vinden :))
Afbeelding

Hij kan goed model staan <3
Afbeelding

En hij komt bijna serieus goed over het hek heen nu met z’n neus. <3
Afbeelding

En ook heeeel mooi glimlachen :')
Afbeelding

En die kusjes geven doet hij dus echt continue:

Soms kan hij echt heel lief zijn <3

Krijgt hij progressief meer correcties (gelukkig!) van de dames

En komt hij dus niet meer dichtbij Rosa met het rollen :')

En hij blijft bamboe echt fantastisch vinden. Hetzij met een beetje extra “attitude” (dat smoelwerk van hem :)) ) :+ vandaag :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:59

Dat laatste filmpje, dat staartje ook als een patsertje erop. :')

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:03

Een nieuwsgierig paard is een goed paard, heb ik toch ooit gehoord :D
Spijtig genoeg is het niet altijd synoniem aan een braaf paard :=

Maar kijk hoe snel hij leert ! Hij blijft inderdaad netjes uit de buurt van een rollende mama nu :)

Knap én verstandig ! Je zou voor minder kapsones krijgen, dus die 'attitude' is hem volledig gegund (voor nu ;) ) !

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:11

Eigenlijk denk ik niet dat jullie veel meer kunnen doen qua voer dan jullie al doen.
Hij is zo actief dat hij alle calorieën meteen weer verbrand :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:42

Aah wat een dot zo in de wintervacht!
Super leuk bedacht met die dekjes, dat geeft echt een goed beeld van zijn groei! Hij ziet er goed uit hoor, lekker fit, vol met energie.
Qua meer voeren kan ik niet adviseren, enkel dat het belangrijk is om op weerstand en wormen te blijven denken. Maar goed, jullie zorgen al zo goed voor de paarden, dat zal allemaal wel goed in orde zijn.
Mooie update van dit wonderlijke veulen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:18

Zo lang hij groeit en niet afvalt denk ik niet dat je heel veel meer kunt doen, zo te lezen eet hij al als een dijkwerker :wow: Hij verstookt het alleen ook allemaal weer met dat gestunt :')

Wellicht wordt het makkelijker hem op gewicht te houden als het voorjaar straks aanbreekt.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 17:32

Nieuw speeltje voor ‘t jochie, goedgekeurd denk ik zo :))