Vandaag voor het eerst gelongeerd. Meteen maar alles er op en eraan. Hoofdstel heeft ze twee keer om gehad, longeersingel 1e keer en pees kappen eerste keer. Mevrouw geeft nergens om. Het is echt een heerlijk dier om mee te werken. Enige dat je echt merkt is dat ze nog niet alleen kan zijn, staat nog 24/7 in de opfok groep en hangt erg aan de anderen. Voor nu doen we het even zo en dat gaat best prima.
Wat een prachtige dame is het! Wanneer wil je haar uit de opfok halen dan? En neem je dan je Bernin veulen ook mee? (Hoe heet dat veulen eigenlijk haha)
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-25 11:31
Bedoeling was om Oife eind vorig jaar al op stal te zetten. Ik had eind 2023 al twee stallen gereserveerd voor oktober 2024 (voor Pipp toen ook nog een stal gereserveerd) maar door stallen tekort haar in de opfok gezet. Als er een stal was kon ze die dan krijgen. Inmiddels zijn er stallen vergeven aan anderen dus heb op stal even een herinnering gegeven.
Brenin zijn zoon heet Lucrin maar ik noem hem Rien. Die staat al in de opfok bij ons op stal.
Oh dat is wat minder. Wel raar dat die stal dan naar een ander is gegaan in plaats van naar jou. Hopelijk komt er snel een stal vrij.
Rien was ook nog wat jonger toch? Of heb ik dat verkeerd?
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-25 22:19
Ik denk gewoon vergeten of samenloop omstandigheden. Dit voorjaar komt er als het goed is wel wat vrij als al het jonge spul weer 24/7 naar buiten gaat.
Rien is jonger ja, die wordt 1 jaar 1 maart. Hij is knap
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-25 18:25
Kwam nog een mooie foto van Karadoc de L'Aurore voorbij dus moet die even delen natuurlijk
Zat even te kijken naar de afstamming maar karadoc is een neef van de jaarling die wij hebben staan. Hopen dat die het net zo goed gaat doen
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-25 14:36
Of ze uitgroeien zoals je wenst is altijd maar de vraag.
Nog een plaatje
Laat het mooie weer maar komen. Heb zo zin in die 16/18 dagen echo met positief resultaat duurt alleen nog even
Fokker321
Geplaatst: 21-02-25 22:43
StalMelyn schreef:
Kwam nog een mooie foto van Karadoc de L'Aurore voorbij dus moet die even delen natuurlijk [ Afbeelding ]
Mooie hengst zeg!
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-25 11:21
Oife doet het super. Na mijn vakantie had ze mok gekregen aan 1 been. Dit been gewassen met betadine en daarna honingzalf erop en een week antibiotica was het been weer dun en zag het er heel goed uit. Helaas werd ik ziek en heb ik het been niet goed bijgehouden. Heb het nog een keer gewassen en behandeld, inmiddels ga ik week drie in van niet lekker zijn. Een week goed ziek geweest, 2e week verschrikkelijk hoesten met gekneusde ribben als gevolg en daar nu herstellende van.
Gister was ik goed genoeg weer het been te behandelen want dat vind ze uiteraard niet zo leuk. Maar het ziet er super uit, helaas iets opzij getrokken maar geen erge mok. Na behandelen en staart wassen en een lekker hapje eten eindigde we de avond zo:
Haar kootholte nu En haar staart, witter dan dit wordt het na deze 1e keer even niet
Ah wat een braverd, ze is al ruitermak Beterschap trouwens.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-25 12:18
LaDonna75 schreef:
Ah wat een braverd, ze is al ruitermak Beterschap trouwens.
Ik werd zondag na de welsh HK ziek, dus denk daar wat opgelopen.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-25 22:33
Vandaag mocht mevrouw naar de tandarts. Dat doe ik altijd voor ik echt begin aan het werk en aangezien de twee anderen ook gingen kon Oife wel aanschuiven. Er is een wolfskies getrokken du enkele dagen geen bit in (zelf nog steeds niet fit en last van de andere ribbenkast dus voorlopig heeft mevrouw weer vakantie) De verdoving viel haar zwaar en ze was dan ook ver in dromenland, gelukkig bleef ze overeind.
Het mooie weer is begonnen. Nu kijken of ik de hengstigheid kan zien, dat toonde ze als jaarling al heel duidelijk en eind vorig jaar ook nog een keer. Kan ik een beetje vooruit gaan rekenen. Eind april/liefst mei mag ze naar de hengst.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-25 09:24
Het was passen en meten maar we hebben een set dat een soort van past. Zadel is naar de breedste boom gezet die ik heb, is nog net wat krap maar ze moet echt afvallen ook. Dus dat gaat passen straks. Singel past niet dus moeten die van Fier gaan delen.
Gister was de bedoeling met zadel te longeren en weer erop te zitten maar de longeerbak was bezet en zat in tijdsnood. Dus dat is voor een volgende keer.
Je past er ook gewoon mooi op! Knap hoor. Braaf ook.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-25 17:05
Ja ze is super braaf.
Mer1980, ik zit nu wel heel kort dus ga wel wat langer zitten.
Maj0, bedoeling is verder doorrijden maar echt rijden durf ik met het huidige zadel nog niet. Ze is heel rond en nog wat te dik, zadel schuift nu heel snel opzij. Eerst wat afvallen. Bedoeling is fok- en showmerrie en lol met je knol pony. Vandaag ook een clinic gehad en dan is met mijn kleine hond een kleinere pony wel handig haha Dus wie weet, mocht Oife zo makkelijk worden zou ik haar zeker pakken voor dit soort dingen. Als ik een ruitertje vinden zou ik het leuk vinden als die welsh shows wilt rijden.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-25 19:57
Zondag gaat Oife uit de opfok en komt op stal Ze mag even wennen aan de veranderingen want ze komt ook in een nieuwe groep dan. Begin mei scan ik haar en tegen half mei verwacht ik haar naar de hengst te kunnen brengen.
Na de vorige keer erop zitten ging ik op vakantie en we pakken het na het dekken weer op.