Het evenwicht in de bouw van een sportpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:43

sarabande"]
[quote="ceasario"][quote="sarabande schreef:
Wanneer een amazone als Ellen Bontje die zo voorzichtig met paarden en zo talentvol is na jaren trainen een paard niet op een hoger niveau krijgt mankeert er iets aan het paard.

Heb je gelijk in .
Ze heeft in der leven al op veel paarden gezeten .
En inderdaad dit is er een van de weinige die goed genoeg was.

Eerst het paard dan de ruiter ,weet je.
[/quote]

Geen onzin praten, Ellen heeft met heel slechte paarden heel veel bereikt.
1e plaats Florida ha ha weet je wat dat betekent?
[/quote]

1e plaats Florida ha ha weet je wat dat betekent?

Ja vertel is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:59

flauw grapje Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-03 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:12

Pipo schreef:
Het is stiiiiiiiiiillllllllllllllll aan de overkant, tis stil aan de overkant, tis stil........tralalalalaalla Haha!

Kinderachtig zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:18

Ja ik pas mij graag aan, aan het nivo waarop iedereen bezig is. En was nog in voetbal stemming.

Het kwpn is alles volgens sommige, dan word er een kwpn hengst de hemel in geprezen, en vervolgens word het dier door de kwpnfans afgezeken.

Leg dat maar eens uit!!!!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:25

Waarom Lov? Waarom is dat kinderachtig terwijl al dagen lang hetzelfde wordt gedaan, nu worden er niet eens namen genoemd, maar in andere topics word openlijk naam en toenaam genoemd.

Iemand zei laatst al, sommigen mogen alles zeggen, maar zodra iemand anders wat zegt is het gedaan met de pret.

Alleen het jammere is dat ik ook de neiging krijg om me te verlagen tot het niveau van een handjevol bokkers en dan zou jammer zijn omdat er nog 2000 zijn die wel top zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:32

Antwoord op Florida, het moge duidelijk zijn dat het daar over een heel ander niveau gaat.
Adriana ondanks voortdurende verwijzingen gaat het niet, althans bij mij niet, over personen, maar over de discussie.
Van jou heb ik gelukkig vaker gezien dat je de discussie over de persoonlijke voorkeuren heen kan tillen, dat is helaas niet iedereen gegeven.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:39

Ik neem toch aan dat jury's volgens dezelfde protocollen handelen?
Ok vooruit Sarabande, maar het is je vast wel opgevallen dat er de laatste tijd meer over personen wordt gesproken dan over paarden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:44

Adriana vraag even aan MissHIS naar het niveau in Florida, die heeft het vorig jaar zelf gezien.
Kijk eens naar de posts en kijk eens wie op de persoon reageren en wie van dit forum bij voortduring een chatbox maken.
En spreek die mensen daarop aan en niet in het algemeen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:50

Ik zelf vind dat er met Facet niks mis is, als je hem zo op deze recente foto's ziet, loopt hij goed en oogt hij fris.
Misschien is deze hengst wel van een goed niveau.
Niemand van ons ziet hem rijden in Amerika, ook MissHIS waarschijnlijk niet, want Ceasario vertelt dat het al 3 jaar is geleden dat er wat serieus mee is gedaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:57

Facet was in 1999 in Den Bosch onder Ellen Bontje in de dressuurshow en toen nog niet verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:57

Vrienden van mij verkopen al jarenlang paarden naar Florida. Vroeger was het nivo daar inderdaad belabbert. Maar tegenwoordig doen ze aardig mee in de sport. En is het nivo goed opgetrokken.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:59

We zijn nu 2003 en dat is dus 4 jaar geleden, of niet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:06

adriana schreef:
We zijn nu 2003 en dat is dus 4 jaar geleden, of niet?

Ja dus heeft ie een tijdje meegelift op de africhting. Ik weet nog wat de organistrice die avond zei toen ze de hengsten voor de show binnenkwamen, jemig wat een ordi bok.
Zo dachten de fokkers er ook over en omdat dat optreden ondanks de inzet van Ellen geen extra dekkingen opleverde is hij verkocht.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:09

Ordi? Hij ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:13

Paard word door veel mensen ordi genoemd door zijn wat ouderwetse model. TOch ben ik van mening dat het niet alleen een supergoed sportpaard was, maar ook nog een zeer goede fokhengst. Hij was een hengst die niet dat lange voorbeen had, die niet op stand al bergopwaarst was. Maar dit alles kwam pas toen hij in beweging kwam. Dan liep hij bergopwaarts.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:59

Beginnen ze over een Ellen en Ordi.

Het ging over het achterbeen en zijgang (circus).
En dat is hier getoond met de foto van Facet. Om het verschil te tonen met eventuele andere sleurhutten waarvoor hij dan heeft plaats gemaakt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:05

sarabande schreef:
Antwoord op Florida, het moge duidelijk zijn dat het daar over een heel ander niveau gaat.

70 % is toch 70 % ? Boos!

Dus die verslagen in IDS wanneer daar goed gepresteerd is door KWPN paarden, kunnen we dan met een korreltje zout nemen??

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:19

Ik denk niet dat het voor mij nog nut heeft om hieraan mee te doen.
Wederom ben ik de bak ingeklommen, en heb staaaaaaaaaaaaaapels foto's van mijn en bekende paarden/ pony's bekeken.

Ik kon er GEEN EEN vinden die NOOIT met 1 voorbeen aan de grond stond.

Maar das blijkbaar niet meer de issue. Jammer!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:50

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:

70 % is toch 70 % ? Boos!

Dus die verslagen in IDS wanneer daar goed gepresteerd is door KWPN paarden, kunnen we dan met een korreltje zout nemen??
[/quote]

Ja inderdaad, die kan je met twee korreltjes zout nemen.
Zeker 5% eraf tekken voor europese begrippen (zeker bij scores over de 70) en vergeleken bij Aken kan je er ook meteen 10% afhalen.

Maar dit is wel weer erg off-topic.........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:52

Missouri schreef:
Ik denk niet dat het voor mij nog nut heeft om hieraan mee te doen.
Wederom ben ik de bak ingeklommen, en heb staaaaaaaaaaaaaapels foto's van mijn en bekende paarden/ pony's bekeken.

Ik kon er GEEN EEN vinden die NOOIT met 1 voorbeen aan de grond stond.

Maar das blijkbaar niet meer de issue. Jammer!

Ook niet bij paarden met dat bekende blauwe bloed? (het woord Shagya-bloed ga ik even niet meer gebruiken om "verwarring" te voorkomen)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:58

CGJ12 schreef:
Ook niet bij paarden met dat bekende blauwe bloed? (het woord Shagya-bloed ga ik even niet meer gebruiken om "verwarring" te voorkomen)

Mijn pony was een Anglo, (Hamad ox x Cold Cash xx x Raafat ox) die was behoorlijk koninklijk Haha! maar die had het ook niet.
Silly gaat via Caletto en Balzflug ook wel weer terug op iets ox-erigs, maar idem dito.
De Levantos x Cantus (!!) doet het ook niet, evenals de Chambertins en de Arabische pony van onbekende afstamming.
Ook bij de Haflinger en de Darco geen succes.

Tja...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:19

Pipo"]
[quote="CGJ12 schreef:

Een paard dat kreupel is zal 1 achterbeen korter laten stappen, maar het andere achterbeen weer extra ruim, zodat per saldo de overbrugde afstand van de 2 achterbenen weer identiek is aan de afstand die afgelegd is door de 2 voorbenen.

Dus maakt ie met een been de pas korter, of ie dat met een ander been compenseert doet er niet toe. Een been is de pas korter dan de rest..........
[/quote]

Uitzonderingen... kom ik toch WEER op de Foxtrotter uit. Het wordt vervelend Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:20

Pipo schreef:
Maar echt hoog heeft ze met geen enkel paard ooit gescoord he????

Doe het er maar eens na!! Ze rijdt er wel.
Stap voor de grap eens op Silvano. Ik wil kijken, want zelf durf ik er niet op.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:21

Pipo"]
[quote="CGJ12 schreef:

Een paard dat kreupel is zal 1 achterbeen korter laten stappen, maar het andere achterbeen weer extra ruim, zodat per saldo de overbrugde afstand van de 2 achterbenen weer identiek is aan de afstand die afgelegd is door de 2 voorbenen.

Dus maakt ie met een been de pas korter, of ie dat met een ander been compenseert doet er niet toe. Een been is de pas korter dan de rest..........
[/quote]

Ja bij een kreupel paard dus Pipo.

Ga zelf maar eens op de knietjes Haha! Maak achter kleine pasjes en voor grote; resultaat, na twee of drie passen lig je plat op de grond. Niet omdat je uit evenwicht raakt, maar simpelweg omdat de ruimte tussen voor en achter te groot wordt!

(Anna als jij dat nu ook doet zal ik tussen de middag kijken of ik Hohenstein vann wat extra lijnen kan voorzien, ga nu eerst aan het werk Knipoog )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:23

Ik ga dit weekend meteen even kijken bij mijn Balzflug

De anderen hoef ik niet te observeren, want dat zijn ordinaire KWPN-ers met minder dan 0,5% blauw bloed.