Merriekeuring 2013

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:28

Ze buigt te ver door, "valse knik" vind ik een tikkeltje overdreven ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:27

Sorry,is natuurlijk ook een momentopname zo'n foto..en ik neem aan dat ze opgericht wordt voor de foto's..zie je toch dat dat nog moeilijk is voor die jonge paarden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:03

Heb die van mij toch aangemeld voor de keuring. Ze gaat 11 juni naar Alblasserdam.
De maat zal toch nog wel in de weg zitten maar heb toch besloten te gaan, dan maar alleen stamboek. Zie het wel. :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:11

Desnoods kun je een thuiskeuring doen, bespaart je een ritje als ze het extr matig niet zou redden.

Ik vind de Johnson wel een gaaf dier, moet je zien als daar een jaar training op zit!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:40

Wil deze merrie (indoctro x matterhorn) vant zomer misschien voor de 2 jarige keuring doen. Heb haar laatst gemeten en ze is al 1.68 :o
Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:00

Bestaat dat een tweejarige keuring?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:04

In Friesland nog wel. Dat is volgens mij nog de enige provincie. Misschien Drenthe ook, maar dat weet ik niet zeker.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:11

Klopt in Friesland wel tijdens de Centrale Keuring.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:53

sprins schreef:
@ TeeGee

Heb je nog meer foto's van je Veron? Wij hebben ook een Veron op stal staan, uit hetzelfde jaar alleen is onze net 1,5 maand onder het zadel. Ben altijd erg benieuwd naar vergelijkend materiaal :D
We gaan dit jaar met haar naar de CK in Middenbeemster

Offopic. Een beetje een late reactie. Maar door de zoekmachine ben ik terechtgekomen bij dit topic waar "Veron" in wordt genoemd. ER zijn er maar zo weinig dat ik toch wel even wil reageren. Hebben jullie Veron's nog bepaalde karaktertrekken? Mocht je nog geïnteresseerd zijn, dit is mijn Veron :

Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:13

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:24

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:01

inmiddels de 3 jarige oscar hier zadelmak :) topbraaf nu 2 x erop gezeten en nu misschien nog een paar keer kort erop
en dan weer aan de longe trainen voor de keuring.

Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:53

Ziet er goed uit Linsey en Rhea! En ach als je er net op zit, zijn ze vaak nog niet aan de hulpen, dan ga je toch niet aan de voorkant prutsen ;)

De Tango gaat nu ook lekker galopperen en heb ik ook 2x opgezeten, ze is superbraaf! Deze week voor het laatst erop en dan volgende week wegbrengen. Ga haar wel missen hoor :o

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:16

:wave: Hey Linds, knapperd hoor!!

He Muriel, zag ik nou goed dat alleen Midden Beemster op de lijst met keuringe stond?
Moet Die van mij even over laten schrijven op naam en gelijk even inschrijven.

Teegee Hoe was je weekendje weg ;)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:16

Gaat ze weg dan Muriel??
Of bedoel je weg om zadelmak te laten maken?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:33

Was heerlijk, dank je! Waren naar Vlieland en we hadden echt prachtig weer. Hoe was het in Almere?

@Veron eigenaren: uhm onze is niet echt dominant. Gaat heel goed met andere paarden en vind alles leuk en gezellig.
Ze is 3 juli uitgerekend, spannend!

Onze Ovidius is 6 juni uitgerekend en lijkt er al aardig klaar mee te zijn.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:02

Hihi neeee deze is veel te leuk om weg te doen! Ben erg gehecht aan haar. Ze gaat weg voor het keuringsklaar maken en komt in de Beemster op de keuring.

Wijdenes staat er nog wel tussen maar is later dan Middenbeemster dit jaar :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:48

Wie gaat haar klaar maken?

Ohw vandaar,
Ik ga ook naar de midden beemster toe.

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:21

miisshOrse schreef:
TeeGee schreef:

Wow, wat hebben deze nakomelingen veel dezelfde kenmerken.
Zijn die van jullie ook erg dominant?

Onze Veron is totaal niet dominant.. Een ontzettend lieve en werkwillige merrie die ontzettend bang is iets fout te doen. Springen gaat goed maar als je haar ziet lopen zou je zeggen dat het een dressuurpaard is.. Ze heeft ongelofelijk veel swing in haar lijf en loopt het liefst constant te strekken. Nu moet ik zeggen dat haar moeder ook hoge cijfers had (zeker voor een springpaard) op de gangen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:54

Dan komt dat dominante inderdaad toch bij zijn moeder vandaan. Op het eerste gezicht zie je er niets van, want hij is aan de hand poeslief. Maar hij heeft wel dingen als " als ik geen zin heb om op de trailer te gaan, dan doe ik dit niet".

Krijg wel vaak complimenten inderdaad over zijn verschijning. Het zou ook een prima dressuurpaard zijn. Vooral zijn galop is erg goed :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:34

ullaatje schreef:
Wie gaat haar klaar maken?

Ohw vandaar,
Ik ga ook naar de midden beemster toe.

http://www.dutchshowhorses.com :)

Zelf klaarmaken is ook heel leuk, maar ik heb het gewoon te druk.. Gelukkig nu wel eens druk met paarden rijden en niet alleen maar uitmesten :P

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:06

Wij zijn inmiddels fanatiek aan het trainen voor de keuring, 12 juni gaan we naar Asten.

Even gestopt met rijden, veel aan het longeren en wandelen, en Pavo sportsfit aan het bijvoeren.

Heeft er iemand ervaring met staart extensions? Mijn merrie had altijd een super mooie, dikke staart. Nu zijn er op onverklaarbare wijze happen vanaf aan de onderkant, net alsnof het opgegeten is door een onzichtbaar veulen.. Net op een goed moment natuurlijk!

Dus ik ben aan het overwege iets met extensions te doen, omdat een hele staart er natuurlijk altijd mooi uit ziet... Maar het is nog niet zo dramatisch dat ik 300 euro ga uitgeven om er extensions in te laten zetten. Misschien dat ik zelf iets kan fabriceren, iemand tips?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:17

de jonkies zien er weer goed uit!
gaaaf beest rhea!

Elisa2 schreef:
Sorry,is natuurlijk ook een momentopname zo'n foto..en ik neem aan dat ze opgericht wordt voor de foto's..zie je toch dat dat nog moeilijk is voor die jonge paarden.

`
? eerst is het al géén valse knik en als jonge paarden net zadelmak zijn en ze lopen van nature al omhoog kan je natuurlijk niet meteen zorgen dat ze de hand volgen, daar gaan vaak maanden training in zitten voordat ze dat kunnen.
deze op de foto ziet er niks opgeprikt uit, lijkt wat licht in de mond maar verder niet dusdanig opgericht dat ze het moeilijk vind hoor ;) dus een houding die voor haar op dit moment natuurlijk is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:44

Daarin verschillen wij dan van mening,want die mening deel ik absoluut niet..heb juist het idee dat ze wat opgeprikt wordt voor de foto.Ik ken trouwens geen paard die van nature in zo'n houding loopt als ie net zadelmak is.Ben het wel met je eens dat jonge paarden vaak nog zoekende zijn in de hoofd/hals houding en zo'n foto daarom een momentopname is.Wil ook niks ten nadele van het paard zeggen..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:09

ik maak al 7 jaar fulltime zadelmak, zonder het topic te vervuilen wil ik deze foto even laten zien, zit er voor de 5e keer op Afbeelding
dit lijkt misschien alsof hij zo gereden is maar het enige wat ik doe is zorgen dat ik aan elke kant van het zadel een been hou :P en als ze maar een beetje gevoelig zijn in de mond hoef je je hand maar te sluiten en "geven ze al na" (wat vaak veel te los is en waardoor ze er vaak achter kruipen) vaak maken we al heel snel foto s omdat juist die paarden die net onder het zadel zijn, zelf wat omhoog lopen, je daar niks meer hoeft te doen dan te ontspannen.. later pas komt het stukje waar je er een beetje aan kan gaan zitten en dus een keer wat meer naar beneden vragen en rijden.
dus dat jij geen paard kent die van nature zo loopt wil niet zeggen dat er niet genoeg zijn ;) er zijn er (gelukkig!) maar weinig die de eerste keren naar beneden lopen, dat zijn nl de paarden die de kop tussen de benen steken en bokken haha