Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna42"]
[quote="fabienne schreef:Hoe kan je nou schilderijen van paarden uit de tijd van VOOR de fotografie als voorbeeld nemen?????? In die tijd kon men nauwelijks een paard fatsoenlijk op het doek krijgen, laat staan dat je mag verwachten dat je op schilderijen/tekeningen uit die tijd de bouw correct zou kunnen aflezen. Men dacht notabene in die tijd dat een paard in galopsprong beide voorbenen naar voren en beide achterbenen naar achteren strekte!!!!!!!!!!
Zannekin schreef:Alle paarden galopperen in 3-takt, ofwel wordt het geen galop genoemd.Ik geloof trouwens dat de beweging van een paard één van de eerste dingen was die men als "film" kon tonen. Toen nog met al die prentjes die mekaar opvolgden.
Lovely schreef:Fabienne, het lijkt mij ook niet logisch om te denken dat paarden 100 jaar geleden zo zouden galopperen als op die schilderijen.
adriana schreef:Nog meer volbloed lijkt me op langere termijn absoluut niet wenselijk.
Net zoals wat ik op andere topics heb aangegeven, je kon op het plaatje van Solange Schrijer duidelijk zien dat de volbloed van tegenwoordig de kont omhoog had en veel beweeglijkheid in de voorknie had.
Dit is niet goed om tot onze fokkerij toe te laten, hier krijg je alleen maar ellende mee.
Wij willen uit eindelijk iets anders dan een kont omhoog.
adriana schreef:Nog meer volbloed lijkt me op langere termijn absoluut niet wenselijk.
Net zoals wat ik op andere topics heb aangegeven, je kon op het plaatje van Solange Schrijer duidelijk zien dat de volbloed van tegenwoordig de kont omhoog had en veel beweeglijkheid in de voorknie had.
Dit is niet goed om tot onze fokkerij toe te laten, hier krijg je alleen maar ellende mee.
Wij willen uit eindelijk iets anders dan een kont omhoog.
adriana schreef:het bewegings mechanisme van een volbloed is anders dan van een warmbloed, dat paard is gefokt om te rennen en niet om in de dressuur te lopen
adriana schreef:Zonder ruiter? Er zat anders een ruiter op.
Het is niet een enkel paard, het bewegings mechanisme van een volbloed is anders dan van een warmbloed, dat paard is gefokt om te rennen en niet om in de dressuur te lopen.
Voor de snelheid kunnen we misschien zo nu en dan terug grijpen op de volbloed, maar niet vanwege zijn draagkracht en correcte bouw.
Wat een interessante afbeelding Fabienne, ik heb een foto van een veulen in de positie van plaatje 3.