Excuseme schreef:
Daarmee bevestig je weer eens de indruk die Randstedelingen hebben over ons Tukkers, als zijnde oppervlakkige en domme boeren
Hee joh, je gaat toch geen randstedelingen beledigen dat ze iedereen in hokjes plaatsen he

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo"]
[quote="Excuseme schreef:
Daarmee bevestig je weer eens de indruk die Randstedelingen hebben over ons Tukkers, als zijnde oppervlakkige en domme boeren
Excuseme schreef:He, verdikke, Zep. Daarmee bevestig je weer eens de indruk die Randstedelingen hebben over ons Tukkers, als zijnde oppervlakkige en domme boeren
Himyar"]
[quote="Anna42 schreef:Probeer eens uit te zoeken waarom Amurath, en Ramzes om een ander later voorbeeld te geven in al die toppaarden voorkomt. Wat ligt daaraan ten grondslag? Waarom vinden we uit diezelfde periode b.v een Volbloed als Adaptus xx of Achill xx niet terug in al die topspring-en dressuurpaarden. Al dit antwoord kent, heb je de sleutel gevonden in de fokkerij van sportpaarden.
Om je te helpen het antwoord is al diverse keren op Bokt gegeven.
Pipo"]
[quote="CGJ12 schreef:[
Op de gemiddelde arabierenkeuring is de schoonheid en uitstraling een factor die nog veel belangrijker is dan bij het KWPN!
Bij het KWPN hebben ze de schoonheidseis allang versobert toen de fokker ging aangegeven dat de sportvererving mag prevaleren.
[/quote]
Het verschil tussen de hedendaagse arabische volbloed en de shagya is wel erg groot. De " gewone" arabier spreekt mij ook absoluut niet aan, een ielig slecht bewegend dier.
De shagya daarintegen, verbaasde ik mij over hoe die dier konden bewegen.
Daarnaast word nergens beweerd dat je nu ineens met arabieren moet gaan fokken, als zeggen sommige dat wel.
Graag de quote waarin dat word beweerd.
ThePast03"][/quote]
[quote="Anna42"] De meningen die ik m.b.t. deze materie vertolk, zijn altijd opbouwend
bedoeld. Dus als je iets wil leren, ga dan de volgende keer naar de
clinic en ventileer dan je kritiek.
[/quote]
Nog maar een keer mijn bericht herhalen dan:
[quote="ThePast03 schreef:Weet je wat. Ik geef je gewoon gelijk, anders blijft dit zo'n stom welles-nietes spelletje waar ik helemaal geen zin in heb.
Laten we gewoon weer inhoudelijk verder gaan.
CGJ12 schreef:En dan even een verzoek aan HIMYAR:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je teksten in het NEDERLANDS te vertalen?
Dan kan ik er misschien ook nog iets van leren.![]()
Ik denk dat Joost het wel me eens is.
Bij voorbaat dank......
Bucephalus schreef:Ik probeer nog even een foto van een van die paarden van Weedern op het forum te zetten met stamboom, maar ze vallen wat klein uit.
Zannekin"]
[quote="Bucephalus schreef:Ik probeer nog even een foto van een van die paarden van Weedern op het forum te zetten met stamboom, maar ze vallen wat klein uit.
Bucephalus schreef:Geen idee, maar er lijkt wel veel Engels volbloed in te zitten. Waarom denk je dat Bavaria nog zoveel van het Arabisch volbloed toont?
Himyar schreef:
The hereditary Amurath tendency to produce pacing.........
= De erfelijke neiging van Amurath de telgang te produceren..............
Himyar"]
[quote="Bucephalus schreef:Geen idee, maar er lijkt wel veel Engels volbloed in te zitten. Waarom denk je dat Bavaria nog zoveel van het Arabisch volbloed toont?