Dieptepunt op Bokt, Waarom KWPN fokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:39

Troef is niet gebanned omdat hij zat te kloten in dat topic. Troef is gebanned omdat hij hiervoor al gewaarschuwd is dat hij nog maar een haar van een ban af zat. Dus dat Troef nu gebanned is wil niet zeggen dat we maar meteen iedereen die in dat topic zo fijn bezig waren moeten bannen. Als er nu weer op deze kinderachtige manier met elkaar omgegaan wordt dan wordt gewoon de volgende gebanned, net zo lang tot het er hier weer normaal aan toe gaat. Erg jammer dat het zo moet lopen, zeker omdat de gemiddelde leeftijd in FA toch redelijk hoog ligt en je zou verwachten dat iedereen zich hier toch wel redelijk zou kunnen beheersen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:46

Ik bekijk het van 2 kanten Sjuimpje en heb persoonlijk met niemand mot, maar in dit topic werd de zaak schijnbaar door PB's (moesten verboden worden) zo hoog opgeblazen dat je je moest afvragen, hoe komt het zover?En ieder mens heeft zijn eigen karakter en aard, maar soms kan ik mij best indenken dat iemand over de rooie gaat. Het is het uitlokken van reacties door MEERDERE PERSONEN en dan heb je jezelf soms niet meer in de hand. Nu is de kust dus vrij voor een aantal personen om hun mening dus zonder tegengas, aan een ander op te dringen, en ik blijf erbij FA is nu onthoofd.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:46

Je weet dat het niet over dit topic alleen ging Bart. Het is al veel langer bezig. Ik heb ook al geklaagd maar kreeg weinig gehoor...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:50

greetje schreef:
...maar in dit topic werd de zaak schijnbaar door PB's (moesten verboden worden) zo hoog opgeblazen dat je je moest afvragen, hoe komt het zover?

Volgens een eerdere post van jou komt het zo ver doordat moderators niet op tijd ingrijpen. Maar net als een aantal anderen in dit topic ben ik van mening dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om zich aan de fatsoensnormen te houden. En dat geldt voor zowel uitingen in het openbaar op Bokt als via PB.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:52

Er is hier al voldoende bewezen dat dat niet kan, Karin. Waarom dan niet strenger worden? Bannen lost niks op.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:55

Bannen lijkt mij de meest strenge methode?
Dan hoef je namelijk ook niet meer te waarschuwen, want diegene krijgt dan de kans niet meer om zich niet te gedragen...

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:56

Met bannen pak je één persoon en dat is niet de bedoeling.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:56

Ik blijf bij mijn stanpunt Karin dat de moddy's eerder moeten ingrijpen. Bepaalde dingen zie je gewoon van te voren aankomen. Ik vind trouwens ook dat iedereen zich aan de fatsoensnormen moet houden, ik probeer dat ook altijd!!!!!Wat betreft die PB's onderling, en dan klagen over allerlei dreigementen is m.i. een kwestie van uitlokken, oorzaak en gevolg. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. En de een is hier gevoeliger voor dan een ander. Heeft denk ik met het Hoog in het bloed staan te maken Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:59

Sjuimpje schreef:
Valt me tegen van je Greetje, er is van beide kanten weinig goede gezegd over elkaars paarden.
Maar persoonlijk dreigementen gaan elk boekje te buiten! Boos!

Valt me van jou ook tegen Sjuim. Ik denk niet dat je dat over mij kan zeggen. Waar staat dat?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:59

Bannen lost niets op? Oh jawel hoor. Veel andere opties hadden we niet. Strenger worden? En dan? Blijven waarschuwen? Iedere keer een topic op slot gooien zodra b.v. Troef weer te ver gaat? Dat is leuk voor de nietsvermoedende topicstarter. Troef is tever gegaan. Punt.

'Anderen' krijgen nu de kans hun mening op te dringen? Als dat gebeurd dan meld je dat bij de moderators en dan kijken we wat we er aan kunnen doen. Troef als een ongeleid projectiel tegengas laten geven lijkt me niet echt de meest optimale oplossing Scheve mond

Maar goed, ik heb het al vaker gezegd. We kijken het nog even aan. Als er een aantal mensen de sfeer verzieken krijgen die mensen nog 1 waarschuwing en daarna mogen ze ook ergens gaan spelen. Als men daarna nog steeds bezig blijft met dit kinderachtige gedrag dan sluiten we FA gewoon. Jammer maar helaas. Blijkbaar is het dan niet mogelijk dat een stel volwassenen op een volwassen manier discussies voert over Fokkerij en Afstamming. Time will tell.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:01

Ik weet niet wat je tegen Troef hebt. Ik haal dat niet zo uit dat topic. Kon je even goed andere namen aanhalen.

Ik denk dat het jouw bedoeling ook is het niveau hier hoog te houden. Dat bereik je door slotjes en niet door de bekwaamste mensen te bannen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:06

Voor de allerlaatste keer:
Troef is gebanned ivm zijn hele voorgeschiedenis op Bokt. Hij is de fatsoensnormen al vele malen te buiten gegaan. Dit hebben we tot nu toe soort van getolereerd, we hebben waarschuwingen gegeven en we hebben slotjes geplaatst. Dat hielp gewoon totaal niet. Troef is altijd de Troef gebleven die hij was, hij heeft zich geen bal aangetrokken van welke waarschuwing, hint of tip dan ook. Ik (en de andere mods) heb echt wel wat beters te doen dan als een schoolmeester topics op FA in de gaten gaan houden omdat het wel weer eens uit de hand zou kunnen lopen.

Topics horen niet uit de hand te lopen. Dat kan een keer gebeuren, je legt dan uit waarom er een slotje is geplaatst en daar horen de betrokken personen dan iets van te leren. Als dat niet gebeurd heb je dus helemaal niets aan je slotje gehad en kan je op die manier tot in lengte van dagen door blijven gaan met het waarschuwen en slotjes plaatsen. Dat is wat mij betreft geen optie, ik kan leukere/nuttigere dingen bedenken om mijn tijd mee te vullen.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 31-01-03 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:07

Zannekin schreef:
Ik denk dat het jouw bedoeling ook is het niveau hier hoog te houden. Dat bereik je door slotjes en niet door de bekwaamste mensen te bannen.

Het niveau hoog houden bereik je niet door slotjes plaatsen.
De inzet van de bokkers maakt dat iets een hoog niveau heeft, en dat was hier helaas soms heel ver te zoeken.

Verder als je vind dat ergens een slotje op moet stuur je een pb naar een mod. En dan zal die mod wel kijken of het inderdaad nodig is.

Maar het lijkt nu wel een welles nietes speeltjes te worden wie er gelijk heeft.
Het boktteam heeft een beslissing genomen en heeft dat heus wel doordacht gedaan.
Natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zien, maar je kunt wel proberen die keuze te respecteren en je er bij neer te leggen ipv moderators er op een ta vallen en het beheer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:07

Nogmaals: het gaat in dit geval NIET om wat iemand inhoudelijk te melden heeft, maar om hoe hij met zijn/haar medebokkers omgaat.

Troef is (iig door mij) nooit aangevallen op zijn kennis, wel aangesproken op zijn gedrag. En op grond van zijn gedrag (over langere termijn bekeken) heeft hij een ban gekregen.

Fijn dat iemand 'verstand van zaken' heeft in de ogen van een ander, maar asociaal gedrag wordt hier op Bokt niet getolereerd.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:09

Je speelt het op 1 man. Troef was zo eerlijk om het in zijn zijn eentje te doen, anderen deden het met een groepje en dan is het gemakkelijk om aan een aantal waarschuwingen te komen Ik blijf erbij dat er eengroep was, die het allemaal uitgelokt hebben want die konden niet met Troef door 1 deur. En voor mij blijft dat als een paal boven water staan. Nu heeft deze groep zijn zin, en denk er om, wij zijn onafhankelijk.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:10

Hou je dan ook rekening met de vele mensen die geen klachten hebben of enkel met 3 mensen die wel kloegen.
Wordt de geloofwaardigheid gechecked?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:11

greetje schreef:
Je speelt het op 1 man. Troef was zo eerlijk om het in zijn zijn eentje te doen, anderen deden het met een groepje en dan is het gemakkelijk om aan een aantal waarschuwingen te komen Ik blijf erbij dat er eengroep was, die het allemaal uitgelokt hebben want die konden niet met Troef door 1 deur. En voor mij blijft dat als een paal boven water staan. Nu heeft deze groep zijn zin, en denk er om, wij zijn onafhankelijk.

Heel juist. Maar groepjes staan sterker en spelen het spel beter. Het enige verschil.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:16

Ik hoor net dat ik ook al heel nare PB's zou gestuurd hebben naar 1 persoon. Ik heb het nog een keer opgezocht, kan niks vinden. Gaan jullie daarop af of wordt het gecontroleerd? Roddels gaan snel hé.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 31-01-03 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:18

De gemiddelde mod heeft meer te doen dan het uitpluizen van allerlei complotten en het checken van de meest vage roddels. Wat voor mij telt is wat er op het forum gebeurd. Als mensen daar systematisch zitten te zieken dan krijgen ze een waarschuwing, helpt dat niet dan krijgen ze een ban. Wat er dan allemaal op de achtergrond speelt, wie het met wie doet, wie waar lid van is, wie waar geboren is en welk sterrenbeeld de andere hebben dan kan mij niet echt veel boeien. Enige dat ik daar mee kan is het duidelijker krijgen van opmerkingen die op Bokt geplaatst worden, c'est ca. Als iemand zich niet kan beheersen (voor de tigste keer) ook al is dat uitgelokt dan is dat heel jammer. Als er daadwerkelijk groepjes bezig zijn en die 'groepjes' blijven aan het zieken dan worden die ook aangepakt zodra ze te ver gaan.

Maar idd, de mensen die het hardste roepen worden als eerste aangepakt. Lijkt me vrij logisch. 't is nu eenmaal zo dat we alleen af kunnen gaan op wat er daadwerkelijk op het forum gebeurd.

Maar goed. Gaan we hier nu een wellus-nietus spelletje van maken of proberen we FA nuttig en gezellig te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:20

Voor hoe lang heeft Troef eigenlijk een ban.
Ik vind het echt erg jammer dat hij weg is, ook al was zijn mening niet altijd de mijne, ik kon hem zeker waarderen om zijn kijk op de huidige fokkerij en het feit dat hij gewoon eerlijk voor zijn mening uitkwam.
Ik wil Troef graag terug op FA

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:22

Er mag misschien een keer gediscussieerd wordendaarover , denk ik. Niks mis mee.
Ja, Bart velen met mij vinden het een rare keuze, enkel gebaseerd op wat er op het forum is neergeschreven. Misschien kunnen we in het vervolg stemmen voor er gebanned wordt ofzo?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:22

Voor onbepaalde tijd. Ik heb er redelijk weinig hoop op dat hij zal veranderen in zijn manier van omgaan met anderen. Hij heeft zijn kansen gehad.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 14:23

Haha! wat dan? Bannen op basis van het hele priveleven van de Bokkers en wie er achter wie staat en wat de denkbeelden van die personen zijn? Ik dacht het niet. Of het moet zijn dat je me een paar duizend euro per jaar wil schenken zodat ik iemand aan kan trekken die dat allemaal gaan administreren Verward

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:26

Maar Bart, er is toch door meer mensen al harder tekeer gegaan dan Troef in dit forum? Zag je dat dan niet?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:26

Ik ben het met Greetje eens, zo is het idd gespeeld. Het gaat niet om welles nietes maar wel dat de zaak eens van 2 kanten bekeken kan worden.
En idd, er is hier al harder tekeer gegaan op Bokt, persoonlijk vind ik het te ver gaan.
Toen ik "het topic" begon te verzieken was er iemand al meerdere malen iemand anders de grond in aan het stampen op een rottige manier. Toen zei ik iets en gelijk komt er een hele meute.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 31-01-03 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt