KWPN-hengst Ampere verkocht aan Amerikaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: KWPN-hengst Ampere verkocht aan Amerikaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:17

Heel heel jammer. Hoop dat hij alsnog met een goede nederlandse ruiter de sport in gaat. Mijn verzorg merrie is momenteel drachtig van hem, had graag nog wat meer van hem gezien!

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:33

mbkaatje schreef:
Ook van een hengst die slecht fokt, heb je goede nakomelingen. Het gaat meer over het geheel.

mee eens maar toch raar dat hij bij meerdere buitenlandse stamboeken staat ingeschreven en zelfs goedgekeurde kinderen heeft rondlopen, terwijl hij bij het KWPN op wacht staat.

Je zou het kunnen omdraaien...

Ook van een hengst die goed fokt, heb je slechte nakomeligen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:56

ik las in de IDS of bit (weet zo even niet meer welke Bloos) dat hij zeer waarschijnlijk gewoon in nederland blijft,
en getraint en uitgebracht gaat worden op den duur door Madeleine Witte-Vrees.

(Ampére bedoel ik he Knipoog)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:22

Koppig schreef:
mbkaatje schreef:
Ook van een hengst die slecht fokt, heb je goede nakomelingen. Het gaat meer over het geheel.

mee eens maar toch raar dat hij bij meerdere buitenlandse stamboeken staat ingeschreven en zelfs goedgekeurde kinderen heeft rondlopen, terwijl hij bij het KWPN op wacht staat.

Je zou het kunnen omdraaien...

Ook van een hengst die goed fokt, heb je slechte nakomeligen.

Dat is niet raar want Duitsland kent bij mijn weten geen systeem van op wacht zetten. Een goedkeuring is voor het leven.
Je zou er natuurlijk wel je vraagtekens kunnen zetten dat de hengst zo rondzwerft.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:52

Citaat:
Bij de nakomelingen van Stravinsky waren er meerdere malen aanmerkingen op de bouw en insteek van het sprong gewricht. Aan de hand daarvan is hij op wacht gezet. Er stond laatst een artikel in de IDS of de Paardenkrant van een bekende fokker die zo ziek was van de eerste afstammelingen die hij zag in Nederland dat hij overwoog om de merrie's te laten aborteren.

De opmerking over het aborteren van de veulens was meer omdat de hengst op wacht was gezet. Die veulens daar hoeft hij dan ook niet mee op een keuring te verschijnen wat erg jammer is voor de merrie. (En de clou van het verhaal was natuurlijk dat daar toch een fantastisch paard uit was voortgekomen)

even terugkomend op ampere.... zocht anky niet nog een topper met de X-factor? Haha! Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:17

Daar zat ik ook al aan te denken van de week, is Ampere niet wat voor Anky?? Wie gaat haar inlichten?? Cool Knipoog

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:30

goed idee! haha,

zonde dat hij ook vertrekt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:48

Vrij simpel idee het gaat om een naar Amerika verkochte 3 jarige hengst, wat moet Anky daar in hemelsnaam mee Verward

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:54

swatch schreef:
Citaat:
Bij de nakomelingen van Stravinsky waren er meerdere malen aanmerkingen op de bouw en insteek van het sprong gewricht. Aan de hand daarvan is hij op wacht gezet. Er stond laatst een artikel in de IDS of de Paardenkrant van een bekende fokker die zo ziek was van de eerste afstammelingen die hij zag in Nederland dat hij overwoog om de merrie's te laten aborteren.

De opmerking over het aborteren van de veulens was meer omdat de hengst op wacht was gezet. Die veulens daar hoeft hij dan ook niet mee op een keuring te verschijnen wat erg jammer is voor de merrie. (En de clou van het verhaal was natuurlijk dat daar toch een fantastisch paard uit was voortgekomen)

even terugkomend op ampere.... zocht anky niet nog een topper met de X-factor? Haha! Haha!

Nee, er stond bij dat hij de veulens had gezien en dat hij naar aanleiding daarvan de merrie's liever liet aborteren. 1 veulen viel mee en de ander was helemaal niets.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:06

sarabande schreef:
Vrij simpel idee het gaat om een naar Amerika verkochte 3 jarige hengst, wat moet Anky daar in hemelsnaam mee Verward

het was toch ook maar als grapje bedoeld Ja

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:35

Inderdaad, flauw grapje. Al zou ik (theoretisch gezien) wel heel benieuwd zijn hoe dat er uit zou zien. super paard -niet te vergeten met een heel BRAAF karakter- met 3x goud olympiade ruiter op zijn rug.

(dat artikel over stravinsky heb ik dan toch niet zo goed gelezen als ik dacht Bloos )