Afstammelingenkeuring 2008-08-26

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hilden1971

Re: Afstammelingenkeuring 2008-08-26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:26

kylenniekje schreef:
.
Hilden_1971Dan is het maar goed dat er mensen zijn met meer kijk qua fokkerij waarschijnlijk, want het was om je dood te schamen, en ja die kleur was apart, en ook exterieur matig had dat veulen wel wat. Wat betreft de commissie daar is al genoeg over gezegd, vooral met vriendjes politiek. Het zou ook raar zijn om het eerste KI station van het Noorden, om juist het Noorden te promoten af te vallen daar de hengsten daar nu tenslotte vandaan komen!!. Met een kleine 7 miljoen gulden subsidie die destijds door het ministerie van LNV is ontvangen moest men het wel gaan maken in Bears(VDL). Om dan nu te vertellen; ja de nakomelingen presteren onder de maat... Nee dacht het niet, dat kunnen ze niet maken. Gelukkig zijn er genoeg andere hengsten die wel met schitterende nazaten goed uit de verf kwamen.[/quote]

Dat ze jou nog niet voor die commissie gevraagd hebben Haha![/quote]

Dank je maar mag ik bedanken Cool

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:57

Iemand nog naar Maestro geweest? Ik zat in de auto al op weg toen het file leed toesloeg en ben weer terug gegaan, er was geen kans om op tijd aan te komen, wel balen. Dus hopelijk iemand met een verslag!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:06

Maestro ben ik wel benieuwd naar!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:33

Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar Zenon! Iemand geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:15

xxxxxx schreef:
Iemand naar de afstammelingenkeuring van zapatero geweest?

Niemand?

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:53

Vandaag heeft de dressuurcommissie bestaande uit de hengstenkeuringcommissieleden Arie Hamoen en Sjak Laarakkers en inspecteur Wim Versteeg

de veulens van Zenon, Washington, Dramatic, Zucchero en Maëstro beoordeeld.

Van Washington werden drie veulens gepresenteerd. Omdat er dit jaar niet voldaan wordt aan het minimum te beoordelen veulens, krijgt Washington een jaar uitstel voor het afronden van de veulenbeoordeling. De rapportage wordt opgesteld wanneer er minimaal tien veulens zijn beoordeeld.

Onderstaand de korte samenvattingen:

Zenon (Rousseau x Whinny Jackson)
Collectie uniforme, ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De draf is goed van ruimte en souplesse met een achterbeen dat goed wordt gebogen en goed wordt ondergebracht. De veulens hebben in draf een goede houding. De veulens draven liever dan dat ze galopperen. In galop houden ze zich wat vast in de bovenlijn.

Dramatic (Don Frederico x Weltmeyer)
Collectie uniforme, goed ontwikkelde veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan met een neerwaartse romprichting. De draf is ruim voldoende van ruimte met een achterbeen dat actiever ondergebracht moet worden en meer tot dragen moet komen.
In draf moeten de veulens meer lichaamsgebruik hebben en meer bergop bewegen.
De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan ruim voldoende ruimte en balans

Zucchero (Depardieu x Caprimond)
Collectie uniforme, ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens met een aansprekend front die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De draf is ruim voldoende van ruimte en goed van souplesse met een achterbeen dat actief wordt gebogen en goed ondertreedt. Het voorbeen zou met iets meer heffing uit de knie weggezet moeten worden. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan ruim voldoende ruimte en balans

Maestro (Contango x Joost)
Collectie ruim voldoende ontwikkelde veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan en meermalen kortbenig aandoen. De draf is voldoende van ruimte. Het achterbeen wordt voldoende gebogen maar moet meer tot dragen komen. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan ruim voldoende ruimte en balans. De veulens zouden meer bergop moeten bewegen.

De volledige rapportage wordt gepubliceerd in “In de Strengen” wanneer alle afstammelingenkeuringen zijn voltooid.

Komende donderdag is de laatste dag dat er springveulens bekeken worden. Beoordeeld worden veulens van Warrant, Whitaker, Zélote VDL, Wembley, Zürich en Zidane.

(KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan.)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:17

Ik ben vandaag bij Zucchero en Maestro geweest en ben het wel ongeveer eens met het verslag van het KWPN.

Zucchero allemaal chique types,veel front,(op één uitzondering na)mooi hoofdje.
Goed draven met goed gebbruik van het achterbeen,vooraan enkele wat stekerig.
Galop leek soms wat stijf(gespannen?).

De Maestro's konden hun afkomst écht niet verbergen.
Iets kortbenig en vaak iets lange,diepe rug,beetje klassiek gemaakt soms,zoals papa zelf.
In draf hetzelfde,veel buiging in de gewrichten,veel lossigheid maar vaak een beetje hakkentrekkers(dit is niet negatief bedoeld,ik zie ze liever zo dan een die sporen nalaat in het zand).
Wel vond ik ze héél makkelijk galoperen.

Heb ook wat foto's genomen,zal proberen er vandaag nog wat te plaatsen(kwaliteit is niet super,ik moet nog uitzoeken wat goed genoeg is om te plaatsen).

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:35

Hier zijn ze dan:

MAESTRO

x Lancet x Blanc Rivage
Afbeelding

x Krack C x Blanc Rivage
Afbeelding

x Sandro Hit x Eklatant
Afbeelding

xGrandilot x Sandro
Afbeelding

xGribaldi x Zevenster
Afbeelding

x Equador x Ramiro
Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:40

Leuk dat jullie fotos gemaakt hebben ! OK dan!

Zenon klinkt goed ! Persoon lijk vind ik deze hengst de beste van de Rousseau zonen.

Maestro is ook een erg interssante hengst ,jammer dat hij kwa type(wel afstamming) niet past bij mijn merries.
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 09-09-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:49

En dan...
Zucchero

x Negro x Joost
Afbeelding

x Gregor x Zortin
Afbeelding

x Belisar x Oracle
Afbeelding

x El Corona x Clavecimbel
Afbeelding

x Negro x Balzflug
Afbeelding

x Tango x Doruto
Afbeelding

x Flemmingh x Lector
Afbeelding

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:00

Mooi, mooi, mooi Feelsoproud OK dan!

Bij de Zucchero's noem je: "vooraan enkele wat stekerig", heb je toevallig nog scherp bij welke afstammingen dat is?.

Als ik de Maestro foto's bekijk lijken ze een beetje groot hoofd te hebben Clown , kortbenig valt me op de foto's nou niet gelijk op. Veel buiging in de gewrichten, maar wordt het been wel naar voren gebracht?

Het leek wel alsof er plek zat was om te kijken Clown weinig opkomst qua publiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:16

De Maestro's zijn idd wat klassiek. Leuk om wat foto's te zien.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:46

ART_UMA schreef:
Mooi, mooi, mooi Feelsoproud OK dan!

Bij de Zucchero's noem je: "vooraan enkele wat stekerig", heb je toevallig nog scherp bij welke afstammingen dat is?.

Hoh,nu moet ik al eens diep nadenken,heb niet zo veel opgeschreven!Vooral bij de eerste veulens viel mij dat stekerige op(mv.Haha!on Ruto/Negro/Gregor/Hemmingway...)Nr 7,de Zucchero x Lord Sinclair vond ik een apart veulen.En ik had de indruk dat de kwaliteit ook beter werd naar het einde toe.Ook nr 9,Zucchero x Negro x Balzflug was een aparte,en de nr 10,Zucchero x Hofnar x Rogier mogen ze me ook wel brengen!
Enkel de 13,Zucchero x Tango x Doruto viel een beetje tegen qua model(nogal lange iele hals),bewegen deed ie wel goed en mama was echt geen verkeerd paard.

ART_UMA schreef:
Als ik de Maestro foto's bekijk lijken ze een beetje groot hoofd te hebben Clown , kortbenig valt me op de foto's nou niet gelijk op. Veel buiging in de gewrichten, maar wordt het been wel naar voren gebracht?

Het leek wel alsof er plek zat was om te kijken Clown weinig opkomst qua publiek?

Achterbeengebruik bij de Maestro's was écht niet zo slecht.Werd goed naar voren gezet maar ze vielen daarbij wel een beetje op de voorhand.

De publieke opkomst was inderdaad nogal triestig.Ik ben nog niet vaak naar nakomelingenkeuringen geweest dus ik weet niet hoeveel volk er bij de meesten is,maar vooral bij Maestro had ik toch meer volk verwacht.Je hoort toch veel mensen die geintresseerd zijn in die hengst en dan zo'n magere opkomst...
Bij Zucchero was er iets meer volk,hoewel ook niet de grote massa.Ben al een paar keer bij van Olst geweest en heb vaak wel de indruk dat dit dekstation bij de echte KWPN fokkers niet zo geliefd is(je mag me corrigeren als ik het mis heb hoor!).

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:28

Feelsoproud schreef:
De publieke opkomst was inderdaad nogal triestig.Ik ben nog niet vaak naar nakomelingenkeuringen geweest dus ik weet niet hoeveel volk er bij de meesten is,maar vooral bij Maestro had ik toch meer volk verwacht.Je hoort toch veel mensen die geintresseerd zijn in die hengst en dan zo'n magere opkomst...
Bij Zucchero was er iets meer volk,hoewel ook niet de grote massa.Ben al een paar keer bij van Olst geweest en heb vaak wel de indruk dat dit dekstation bij de echte KWPN fokkers niet zo geliefd is(je mag me corrigeren als ik het mis heb hoor!).

Op dressuurgebied, heeft van Olst best interessante hengsten, maar het zijn niet de keurings-, PAVO- of mode toppers die toch extra aandacht krijgen (al dan niet terecht).
Ook qua type hebben ze vaak wat meer massa dan gebruikelijk, kijk maar naar Negro, Nintendo, Rubiloh of ze zijn NRPS. Mij maakt dat niet zo uit, maar het het trekt misschien niet het meeste publiek.
Voor Maestro geldt denk ik hetzelfde.

Ik heb bv Negro hoog staan, maar met een Metall merrie is dat een beetje dichtbij, maar ik zit wel te wachten op een goede zoon van 'm.
Hetzelfde voor Contango, heb ik hoog staan, en heb Citango gebruikt en dus is Maestro ook interessant, maar bij kiezen toch voor Citango gekozen om Jazz / Amor. Je kan dat natuurlijk noot echt vergelijken, maar ik denk dat het de juiste keuze was.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:41

Ik vind de Maestro x Equador erg gaaf zo op de foto Lachen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:04

die is ook erg leuk;) dat is 2 druppels water z n vader.. het is het eerste veulen van maestro en deze staat nu lekker hier bij z n vriendjes op stal:D
ik vond de maestro s met erg veel swung door het lijf draven, veel ruimte en van de grond komen en idd super galloperen. over de modellen valt te discusseren maar KORTBENIG??!?!?! sorry maar wie kan me dit (goed!) uit leggen... ja de modellen zijn wat "zwaarder" maar het kortbenige nee...
ik ben erg blij met wat de veulens lieten zien.. de meeste hebben veel front en bewogen heel goed.
en ook een super karakter.. met wassen toiletteren vlechten enz. geen probleem..
ik ben erg blij dat ik er hier nog 3 jaar tegen aan kan kijken (de 5 die er nu zijn , er komen er nog 2 dacht ik) en ze dan zadelmak maken! Cool Pling

jammer dat je niet foto s hebt van de cocktail feelsoproud.. was toch 1 van de beste;) vond trouwens de nero ook niet tegen vallen!!! zo qua model niet het opvallendste beest maar als die ging lopen... Vork maar zoals ik al zei.. kan er nog 3 jaar tegen aan kijken:D:D hihi
ps leuk dat je kwam kijken

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:39

Pas maar op voor kortbenige paarden ! Duivel
Tegenwoordig is het (net als een overbeet of een hazenhak) een afwijking bij Het KWPN. Boos!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:40

haha ja! nou ik vind het gewoon klin klare onzin maar goed, als je die beesten voor je ziet staan ( en ziet lopen)!! hebben ze gewoon LANGE stelten eronder!!! maar mis bedoelen ze er het "zwaardere"type mee ik weet t niet maar ze formuleren het heeel raar en zoals ik ze zie (en een ieder die rond mij staat) zijn ze niet kortbenig maaaar goed wacht maaarrrr over 3 jaar Duivel hahha Haha! ik vind t gewoon belangrijk dat het fijne sportpaarden worden Lachen
en dat was met contango zelf net zo, de veulens waren niet alles(wat ze wilden zien qua modernheid), maar hoeveel suuper fijne sportpaarden zijn daar al niet van gekomen? Clown

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:16

Ook wij zijn gister naar de afstammelingenkeuring van Meastro geweest. Maar zeg niet dat er geen beweging in zit.... jeetje wat kunnen ze lopen. Ik geloof dat er 1 was die wat vlakker liep, maar ik ben dik tevreden als ons veulen volgend jaar zoals de andere loopt!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:56

Ik denk dat ze met kortbenig bedoelen dat velen iets lang en diep in de rug waren,en daarom wat kortbenig aandeden?
Die Coctail merrie,hoe zag die eruit?Heb nog wel meer foto's,maar wist niet van allemaal meer welke het was,dus heb gewoon de best gelukte foto's geplaats(ben niet zo'n fotografeer-talent)
Die uit de Nero was dat klein bruintje hé,die heb ik ook nog wel ergens,zal eens bekijken of er iets tussen zit wat de moeite waard is om te plaatsen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:58

Tot nu toe vind ik Zizi-top de meest aansprekende veulens hebben!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:33

ART_UMA schreef:
Feelsoproud schreef:

Op dressuurgebied, heeft van Olst best interessante hengsten, maar het zijn niet de keurings-, PAVO- of mode toppers die toch extra aandacht krijgen (al dan niet terecht).
Ook qua type hebben ze vaak wat meer massa dan gebruikelijk, kijk maar naar Negro, Nintendo, Rubiloh of ze zijn NRPS. Mij maakt dat niet zo uit, maar het het trekt misschien niet het meeste publiek.
Voor Maestro geldt denk ik hetzelfde.

Ik heb bv Negro hoog staan, maar met een Metall merrie is dat een beetje dichtbij, maar ik zit wel te wachten op een goede zoon van 'm.
Hetzelfde voor Contango, heb ik hoog staan, en heb Citango gebruikt en dus is Maestro ook interessant, maar bij kiezen toch voor Citango gekozen om Jazz / Amor. Je kan dat natuurlijk noot echt vergelijken, maar ik denk dat het de juiste keuze was.

Ben jij tevreden met het resultaat wat Citango gegeven heeft? Ik heb mijn NRPS merrie nu drachtig van Wup, maar zit voor aankomend voorjaar ook wel aan Citango te denken. Het enige nadeel, Porsche heeft korte voorbeentjes en Citango is ook niet super hoogbenig, maarja ik vind het ook niet super belangrijk. Als het veulen verder maar correct is en goed kan bewegen. Heb jij misschien een foto van jou Citango veulen?

Ik ben ook wel gecharmeerd van Zenon, mooi veulenrapport ook, alleen heeft hij best veel lijnenteeld in zijn bloedlijn zitten en dat vind ik dan weer jammer.

Wij verwachten volgend jaar een Don Jovi (v. Don Ruto x Negro) van Olst op stal, uit een Cocktails Whinny merrie.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:17

Vandaag waren de veulens van Warrant aan de beurt toch? Iemand deze gezien, en hoe was de indruk?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:37

@feelsoproud ik geloof niet dat ze dat bedoelen... anders hadden ze wel wat over de rug zelf gezegd..
de coctail merrie was niet al te groot , was nr 9 het veulen is bruin met weinig wit en een wit streepje op zn hoofd.
@ marcha...idd dat hoop ik ook!!!! kan nu al niet wachten!!:D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:19

Heeft iemand de Zenon veulens in het echt gezien?
Ik had juist bij deze zoon van Rousseau gehoopt op veulens die makkelijk galopperen en aangalopperen.

Maar dat is dus blijkbaar niet zo.
Tijdens de eerste bezichtiging viel juist Zenon me op wat betreft zijn galop en en aangalopperen, de anderen vond ik daarin nogal tekort komen.