Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Rick, jij hebt een tikkie aparte kijk op wat bruikbaar is op en aan een paard.... ga er niet van uit dat een ander ook direct zo'n paard zoekt.
Citaat:En eh.... ik vind het opvallend hoeveel goedgekeurde kwpnhengsten jij als pony betiteld.
Ik ben niet gauw persoonlijk, maar als jij zegt over die Cantos dat die een pony-uitstraling heeft, ben ik eigenlijk des te meer geinteresseerd. Jij houdt kennelijk meer van die grote basis-koppen op plompe benen.....
Citaat:Over het feit dat een paard met front wel degelijk mooi over de sprong kan 'bukken' heb ik hier op stal het levende bewijs staan. Paard heeft enorm mooi front en springt als uit een boekje.
Citaat:Oké, ontopic: ik ben ook zeer onder de indruk van het veulenrapport van Cantos en de foto's die ik van zijn veulens heb gezien.
Citaat:Sam R leek me nog wel wat... Wat vinden jullie van deze hengsten?
_Rick schreef:Inderdaad Iglesias is meer dressuur.
En het is lang niet zo dat een springhengst niet kan lopen hoor en dat alleen een dressuurhengst all-round zou kunnen geven....
Bij een springpaard gaat het gewoon om de galop.
annegti schreef:Ik wil mijn paard dit jaar laten dekken door een (spring)hengst. Alleen twijfel ik zo welke het moet worden. Mijn paard heeft zelf als afstamming Tangelo x Vanitas X Artillieur. Het is maar een klein paard stokmaat 1.61. Dus het moet zeker een hengst worden die geen kleine veulens geeft anders krijg ik zeker een E-pony.... Ze heeft al eens eerder een veulen gehad van Faldo en dat is een heel leuk paard geworden. 1.65 en springen als een kanon.... Alleen de draf had wat beter gemogen. Strekken was niet de sterkste kant. Ik zoek een hengst die niet gigantisch duur is. Ongeveer 600 euro dekgeld. Zeker niet meer als 750 euro ( het moet wel leuk blijven) Zat te denken aan: Lancelot, toch maar weer Faldo of iets heel anders.... weet het echt niet dus alle suggesties zijn welkom.
Pipo schreef:Corland heeft zich inmiddels toch wel bewezen als en goede springpaardenvererver en vererver van goede beweging. Of hij passend is op je merrie heb ik niet over nagedacht.