Welke hengst? HELP kom er niet uit!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:09

Wat kun je nou van veulens zeggen , de veulenkampioen van Brabant of NL, kan me ff vergissen van 1998/1999 ofzo , een Lancelot, kocht mijn buurvrouw als 3 jarige en kon nog geen hout springen , laat staan lopen en heeft ze na 3 maanden ook weer verkocht. Als veulens zo goed te beoordelen waren, dan zou ik als hengstencommissie zelf 20 veulens kopen dan ben je zo rijk. Springveulen hoeft van mij zeker niet ruim te draven ofzo, liever niet zelfs. En een wat meer horizontalere halsaanzet hebben dat de veulens van cantos op de foto's, maar HO, ik heb er nog geen in real life gezien Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:10

Rick, jij hebt een tikkie aparte kijk op wat bruikbaar is op en aan een paard.... ga er niet van uit dat een ander ook direct zo'n paard zoekt.

En eh.... ik vind het opvallend hoeveel goedgekeurde kwpnhengsten jij als pony betiteld.
Ik ben niet gauw persoonlijk, maar als jij zegt over die Cantos dat die een pony-uitstraling heeft, ben ik eigenlijk des te meer geinteresseerd. Jij houdt kennelijk meer van die grote basis-koppen op plompe benen.....

Heee Mieke, ik zie je bij HBC! Meeting?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:16

Rick komt vandaag of morgen wel met zijn hengstenaanbod!!!!!!!!!!!!!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:46

Even offtopic:
Over het feit dat een paard met front wel degelijk mooi over de sprong kan 'bukken' heb ik hier op stal het levende bewijs staan. Paard heeft enorm mooi front en springt als uit een boekje.

Dan heb ik nog een wat horizontaler gebouwde merrie, behoorlijk springgefokt (v. Topas), die overal overheen springt, je wilt alleen niet zien hoe...

Dus die stelling gaat echt niet altijd op, ook al kun je in zijn algemeenheid wel stellen dat het gemiddelde springpaard een wat horizontalere halsaanzet heeft. Dat ben ik met Rick eens.

Oké, ontopic: ik ben ook zeer onder de indruk van het veulenrapport van Cantos en de foto's die ik van zijn veulens heb gezien. Daarbij komt zijn indrukwekkende, prestatiegerichte afstamming en goede bewegingen, dat maakt mij erg nieuwsgierig.

Dees, ik zie je bij HBC (28 april geloof ik?)!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:52

Ja als je het over een presterende merrielijn hebt dan zit je bij Cantos goed en dan ook nog mooie types fokken, ik zou ze zeker gaan bekijken!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:03

Wat dacht je van Equador?
Mooie hengst, 1.69m, zoon van Voltaire, vader van o.a. Jackson en Idocus (goedgekeurde hengsten van het KWPN), braaf karakter, geeft goede springers, maar ook dressuurpaarden, vererft goed beweging.
ik verwacht dit jaar een veulen van hem. dekgeld 550 euro

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 22:47

Wat dachten jullie van Sam R en Rash R ? Ga ik binnenkort even naar kijken bij een hengstenshow van een collega. Sam R leek me nog wel wat... Wat vinden jullie van deze hengsten?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:19

Sam R sprak mij ook wel aan, maar die is nog erg jong en je weet dus niet of hij groot doorgeeft...En hoe hij überhaupt doorgeeft Lachen
Verder weet ik ook niet of hij een redelijke prijs heeft na dat lovende verrichtingsrapport met die 10 *LOL* Ze stijgen dan toch al snel in dekgeld...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 23:40

Heb info aangevraagt bij roelofs. Zal het je laten weten als ik het binnen heb. 30 maart is die hengstenshow geloof ik in stuifzand (bij hoogeveen) Ga ik even kijken want daar komt ie ook.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:56

Citaat:
Rick, jij hebt een tikkie aparte kijk op wat bruikbaar is op en aan een paard.... ga er niet van uit dat een ander ook direct zo'n paard zoekt.

Zeg ik ook niet, als we ammel hetzelfde zochten was het ook saai Knipoog

Citaat:
En eh.... ik vind het opvallend hoeveel goedgekeurde kwpnhengsten jij als pony betiteld.
Ik ben niet gauw persoonlijk, maar als jij zegt over die Cantos dat die een pony-uitstraling heeft, ben ik eigenlijk des te meer geinteresseerd. Jij houdt kennelijk meer van die grote basis-koppen op plompe benen.....

Liever inderdaad als een klein rattekopje met kleine ogen, en van die dunne benen, waar je nog niet eens een spronggewricht in kunt onderscheiden Lachen

Ik durf toch te beweren dat een hengst als BIJV. Cantos niet echt een Vadertype is met hengstenuitdrukking als bijv. Farn vroeger ??

Citaat:
Over het feit dat een paard met front wel degelijk mooi over de sprong kan 'bukken' heb ik hier op stal het levende bewijs staan. Paard heeft enorm mooi front en springt als uit een boekje.

Graag zie ik hier natuurlijk een foto / video van Knipoog

Citaat:
Oké, ontopic: ik ben ook zeer onder de indruk van het veulenrapport van Cantos en de foto's die ik van zijn veulens heb gezien.

Heb het veulenrapport niet gelezen, maar vind zowiezo dat een veulenrapport erg weinig zegt.... Als een veulen goed te beoordelen was dan waren er al een hoop mensen miljonair niet ?? Van mij mogen ze de veulenrapportages ook afschaffen en dat ze alleen kijken naar franse stand, navelbreukjes etc. Niet zo'n rapport gaan schrijven, later is vaak gebleken dat er weinig van klopt, zie een hengst als Contango....

Citaat:
Sam R leek me nog wel wat... Wat vinden jullie van deze hengsten?

Weet niet of je hem zelf al hebt gezien ? Maar ga in ieder geval niet af op punten of wat de kranten schrijven Knipoog

Verder wil ik bijv. Cantos niet afkraken ofzo, zeker een fijn sportpaard, maar alles is nog zo pril , dat wil ik maar zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 03:01

_Rick schreef:
Inderdaad Iglesias is meer dressuur.

En het is lang niet zo dat een springhengst niet kan lopen hoor en dat alleen een dressuurhengst all-round zou kunnen geven....

Bij een springpaard gaat het gewoon om de galop.

Corland heeft zich inmiddels toch wel bewezen als en goede springpaardenvererver en vererver van goede beweging. Of hij passend is op je merrie heb ik niet over nagedacht.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:21

Lester zelf weet ik niet zo heel veel van, behalve dat hij behoorlijke springcapaciteiten heeft. Wel weet ik het een en ander van zijn vader; Lancer II, die erg leuke nakomelingen brengt die vaak talent hebben voor springen maar ook in de dressuur. Van dichtbij ken ik een zoon van hem. De moeder is een Agami xx x Einglass. Dit is een paard dat behoorlijk elegant kan bewegen, erg leuke draf. Mooi hoofdje, het lichaam is correct maar vrij onbespierd (wordt ook van geen meter getraind dus wat wil je). Een erg leuk dier dus. Lancer II was in 1988 Siegerhengst van de Holsteiner keuring in Neumünster. Mocht je meer info willen over Lancer II dan kan je me mailen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 23:09

Kan er niet iemand achter de dekgelden komen van de bovengenoemde hengsten. Het prijskaartje wat er aan hangt speelt ook nog wel een beetje mee. Anders liet ik haar wel weer door Concorde dekken. Vorige keer veel pech mee gehad. Is het risico van fokken, dat weet ik maar wou het financiele plaatje enigszins beperkt zien te houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:19

Vraag het maar na de HK dan hebben we allemaal verse folders met prijzen, tenminste van de in Nederland ter dekking staande hengsten.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 13:39

Heb de folder van Roelofs al binnen. Komen ze:

Germus R dekgeld 250.- + bij dracht per 01-10 650,-
Mermus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 550,-
Namulus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Odermus R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Rash R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 500,-
Sam R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 600,-
Rubert R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 350,-
S Alba R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 350,-
Velusinus R dekgeld 700,- ( alleen diepvries)

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:00

Citaat:
Sam R dekgeld 250,- + bij dracht per 01-10 600,-

850 euro voor een hengst die nog nix heeft bewezen ? ?? ? ? pfffffffffff

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:13

pfff, wat een prijzen. Ben ik blij dat die van mij hensgt is Haha!
(heb ik geen moeder die graag een veulen wil, want ik denk niet dat dat zou lukken *LOL*)

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:02

annegti schreef:
Ik wil mijn paard dit jaar laten dekken door een (spring)hengst. Alleen twijfel ik zo welke het moet worden. Mijn paard heeft zelf als afstamming Tangelo x Vanitas X Artillieur. Het is maar een klein paard stokmaat 1.61. Dus het moet zeker een hengst worden die geen kleine veulens geeft anders krijg ik zeker een E-pony.... Ze heeft al eens eerder een veulen gehad van Faldo en dat is een heel leuk paard geworden. 1.65 en springen als een kanon.... Alleen de draf had wat beter gemogen. Strekken was niet de sterkste kant. Ik zoek een hengst die niet gigantisch duur is. Ongeveer 600 euro dekgeld. Zeker niet meer als 750 euro ( het moet wel leuk blijven) Zat te denken aan: Lancelot, toch maar weer Faldo of iets heel anders.... weet het echt niet dus alle suggesties zijn welkom.

007 maar is denk ik te duur, maar om dan een halfbroer van hemte nemen kun je voor Iglesias kiezen. Geeft over het algemeen paarden met maat.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:47

Pipo schreef:
Corland heeft zich inmiddels toch wel bewezen als en goede springpaardenvererver en vererver van goede beweging. Of hij passend is op je merrie heb ik niet over nagedacht.

Afgelopen voorjaarsverr.onderzoek kregen de Corlands ook behoorlijk wat punten voor de draf, zou je zeggen dat je daar een dressuurpaard hebt lopen; op papier dan.... Vond ze in levende lijve behoorlijk tegenvallen, niet te vergelijken met de dressuurgefokte hengsten daar.
Maar Corland geeft wel wat front (voor een springer) en kracht en daar kan je natuurlijk ook behoorlijk mee uit de voeten (als dressuurder).
Vind die zoon van hem trouwens nog een tikje elastischer en electrischer: Pacific.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:18

blup"]
[quote="annegti schreef:
Ik wil mijn paard dit jaar laten dekken door een (spring)hengst.

007 maar is denk ik te duur, maar om dan een halfbroer van hemte nemen kun je voor Iglesias kiezen. Geeft over het algemeen paarden met maat.
[/quote]

Spring???? hengsten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:24

Grinnik Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:10

Wij hebben een Corland x Zandigo x Nimmerdor gehad, die merrie kon goed lopen. Werd op haar eerste keuring ook gelijk ster en voorlopig keur.
Heeft een heel stuk over haar in het agrarisch dagblad gestaan.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:28

Citaat:
Vind die zoon van hem trouwens nog een tikje elastischer en electrischer: Pacific.

Ik vind dit echt een stijf paard persoonlijk in het springen, en zo'n slecht achterbeen qua stand, net een kippetje Haha!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 20:42

Er zat ook een uitnodiging voor de hengstenshow bij op zaterdag 29 maart om 13.30. Maar Sam en Rash komen ook 30 maart in Stuifzand samen met nog een aantal andere hengsten van Drikus en Ilonka. Vind Rash nog wel wat op papier, maar moet hem eerst zien. Past ook nog net in het budget....

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 01:09

Corland wordt me denk ik te duur.... Ben trouwens ook niet vies van een schimmel hoor. Hou alleen niet van veel wit... (hoe egaler van kleur hoe mooier...) Zal dus niet gauw voor bv Farmer ofzo gaan. Is me ook te klein hoor maar die hebben allemaal (nouja bijna) van die hoge witte benen.