Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:
magic_lover schreef:Nou ik vind het ook een mooi dier, doe mij maar zo een met zulke bewegingen
janderegelaa schreef:
jammer dat hij hier wat over tempo of overhaast gereden word lijkt het, dat komt de beweging dan weer niet ten goede vind ik.
denk als hij hem wat 'langzamer' had gereden, de bewegingen veel beter tot zijn recht komen
anneliesdj schreef:Daar ben ik het mee eens. Verder ziet het er beter uit dan het filmpje aan de hand.
Hij loopt op zich keurig en een hakkentrekker is het zeker niet maar bergop lopen doet hij ook niet.
Kijk maar naar de foto op pag 1, kruis komt omhoog en voorbeen is nog aan de grond terwijl achter al in het zweefmoment is.
mwmw schreef:Volgens mij nog meer een hakkentrekker dan Johnson. Wordt niet echt blij van deze manier van bewegen. Over het exterieur en afstamming kan ik echter weinig negatiefs verzinnen.
janderegelaa schreef:anneliesdj schreef:Daar ben ik het mee eens. Verder ziet het er beter uit dan het filmpje aan de hand.
Hij loopt op zich keurig en een hakkentrekker is het zeker niet maar bergop lopen doet hij ook niet.
Kijk maar naar de foto op pag 1, kruis komt omhoog en voorbeen is nog aan de grond terwijl achter al in het zweefmoment is.
Ik vind dat zo'n flauwekul! Ik heb er ook een filosofie over: Omdat door de fokkerij het voorbeen langer wordt is de slag die het voorbeen moet maken langer waardoor het langer aan de grond blijft. Omdat het achterbeen niet langer geworden is krijg je zo'n foto. Ik kan van ieder bekend sportpaard wel een foto zoals deze vinden.
Suelza schreef:Vind jouw eigen hengst een stuk aansprekender TS!
anneliesdj schreef:Suelza schreef:Vind jouw eigen hengst een stuk aansprekender TS!
Ik ook, wanneer wordt die kwpn-goedgekeurd?
anneliesdj schreef:Suelza schreef:Vind jouw eigen hengst een stuk aansprekender TS!
Ik ook, wanneer wordt die kwpn-goedgekeurd?
Suelza schreef:Tja en toch vind ik het alles behalve dat wat ik in een hengst zoek. Ik vind hem in beweging zeer zeker niet bijzonder en vraag mjij dan ook sterk af hoe hij onder het zadel presteerd.
Vind zijn achterbeengebruik alles behalve spectaculair en wil het zelfs storend noemen. Daarbij vind ik zijn zelfhouding goed, tot daar waar de schouders stoppen... Kortom, voorhand afhakken en een goede achterhand aanplakken.
* edit * wat voor merrie wil je eronder schuiven? De bonte uit je profiel?
janderegelaa schreef:anneliesdj schreef:Daar ben ik het mee eens. Verder ziet het er beter uit dan het filmpje aan de hand.
Ik vind dat zo'n flauwekul! Ik heb er ook een filosofie over: Omdat door de fokkerij het voorbeen langer wordt is de slag die het voorbeen moet maken langer waardoor het langer aan de grond blijft. Omdat het achterbeen niet langer geworden is krijg je zo'n foto. Ik kan van ieder bekend sportpaard wel een foto zoals deze vinden.
anneve schreef:Ik denk dat we altijd ten onrechte gedacht hebben dat de draf een tweetakt is. Met het blote oog lijkt dat ook zo.
anneve schreef:Moet je voor de gein de IDS van afgelopen week eens doorbladeren: daar staan heel veel foto's in van dravende paarden en je raadt het al: geen één erbij die zijn diagonale benenpaar op hetzelfde moment optilt. Ook de veulens doen dit niet!!! (het wordt hier op bokt nl. ook wel eens aan de manier van trainen toegeschreven).
Ik denk dat we altijd ten onrechte gedacht hebben dat de draf een tweetakt is. Met het blote oog lijkt dat ook zo.