Deze hengst lijkt me wel wat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Re: Deze hengst lijkt me wel wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:27

ik zie het al, IPS inschakelen....

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:30

Wat een bewegingswonder! Vind het een schitterend dier!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:32

Nou ik vind het ook een mooi dier, doe mij maar zo een met zulke bewegingen Vingers aflikken Haha!
janderegelaa schreef:

jammer dat hij hier wat over tempo of overhaast gereden word lijkt het, dat komt de beweging dan weer niet ten goede vind ik.
denk als hij hem wat 'langzamer' had gereden, de bewegingen veel beter tot zijn recht komen Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:46

Daar ben ik het mee eens. Verder ziet het er beter uit dan het filmpje aan de hand.

Hij loopt op zich keurig en een hakkentrekker is het zeker niet maar bergop lopen doet hij ook niet.
Kijk maar naar de foto op pag 1, kruis komt omhoog en voorbeen is nog aan de grond terwijl achter al in het zweefmoment is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:04

magic_lover schreef:
Nou ik vind het ook een mooi dier, doe mij maar zo een met zulke bewegingen Vingers aflikken Haha!
janderegelaa schreef:

jammer dat hij hier wat over tempo of overhaast gereden word lijkt het, dat komt de beweging dan weer niet ten goede vind ik.
denk als hij hem wat 'langzamer' had gereden, de bewegingen veel beter tot zijn recht komen Ja

Nee, zoals het nu gaat is het goed want hij is jong. Hij loopt in zijn eigen tempo, op zijn eigen benen en in balans. Zodra hij achter sterker is kun je het tempo ook gaan regelen. Als je hem nu langzamer laat draven gaat dat ten koste van de balans en loopt hij niet op zijn eigen benen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:07

Ik doelde vooral op de galop, de draf is ook geen arbeidsdraf maar daar stoor ik me niet zo aan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:11

anneliesdj schreef:
Daar ben ik het mee eens. Verder ziet het er beter uit dan het filmpje aan de hand.

Hij loopt op zich keurig en een hakkentrekker is het zeker niet maar bergop lopen doet hij ook niet.
Kijk maar naar de foto op pag 1, kruis komt omhoog en voorbeen is nog aan de grond terwijl achter al in het zweefmoment is.

Ik vind dat zo'n flauwekul! Ik heb er ook een filosofie over: Omdat door de fokkerij het voorbeen langer wordt is de slag die het voorbeen moet maken langer waardoor het langer aan de grond blijft. Omdat het achterbeen niet langer geworden is krijg je zo'n foto. Ik kan van ieder bekend sportpaard wel een foto zoals deze vinden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:31

mwmw schreef:
Volgens mij nog meer een hakkentrekker dan Johnson. Wordt niet echt blij van deze manier van bewegen. Over het exterieur en afstamming kan ik echter weinig negatiefs verzinnen Haha! .

Mee eens... Ik vind het een vreselijk beeld geven... Ook mij viel het hakkentrekken op. Daarnaast vind ik dat hij van nature veel teveel stuwt ipv draagt.

Vind jouw eigen hengst een stuk aansprekender TS!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:47

janderegelaa schreef:
anneliesdj schreef:

Ik vind dat zo'n flauwekul! Ik heb er ook een filosofie over: Omdat door de fokkerij het voorbeen langer wordt is de slag die het voorbeen moet maken langer waardoor het langer aan de grond blijft. Omdat het achterbeen niet langer geworden is krijg je zo'n foto. Ik kan van ieder bekend sportpaard wel een foto zoals deze vinden.

Tot ze correct gereden worden, dan zou je 't niet meer moeten zien.
Maar zeg eens eerlijk, waar zie jij dan de opwaartse lijn?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:49

Suelza schreef:

Ik ook, wanneer wordt die kwpn-goedgekeurd?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:59

anneliesdj schreef:
Suelza schreef:

Zou mooi zijn...

Wil daar nog een veulentje mee fokken Haha! Valt of staat niet met een KWPN hengst, maar zou mij wel meer bekoren Knipoog

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 01:00

anneliesdj schreef:
Suelza schreef:

Een bonte? KWPN goedgekeurd? Nooit... Huilen Registreren jullie je veulen maar gewoon bij het NRPS, Zangerheide, SBS, IHW, SSH of welk stamboek je ook wilt want ze erkennen hem bijna allemaal. Alleen het KWPN ligt een beetje dwars Haha!

Terugkomend op Temptation, ik vind dat hij een fantastische zelfhouding heeft en dat een Zhivago erbij verbleekt. Zoek voor de gein op Youtube de hengst Kennedy eens op. Je kunt van iedere jaargang een filmpje vinden en hij wint iedere hengstencompetitie, wordt volgens mij 3e in Verden maar pas in de Prix st George gaat hij echt bergop lopen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 01:05

Ik ben toch heel wat minder enthousiast over de hengst dan jij Janderegelaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 01:07

Heb je wel gelijk in maar toch zou het mooi zijn als hij het van nature al meer deed. Overigens wil dat niet zeggen dat ik hem niet zou willen hoor...

(Waarom doet het KWPN moeilijk?)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 01:07

Tja en toch vind ik het alles behalve dat wat ik in een hengst zoek. Ik vind hem in beweging zeer zeker niet bijzonder en vraag mjij dan ook sterk af hoe hij onder het zadel presteerd.

Vind zijn achterbeengebruik alles behalve spectaculair en wil het zelfs storend noemen. Daarbij vind ik zijn zelfhouding goed, tot daar waar de schouders stoppen... Kortom, voorhand afhakken en een goede achterhand aanplakken.

* edit * wat voor merrie wil je eronder schuiven? De bonte uit je profiel?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 01:12

Suelza schreef:
Tja en toch vind ik het alles behalve dat wat ik in een hengst zoek. Ik vind hem in beweging zeer zeker niet bijzonder en vraag mjij dan ook sterk af hoe hij onder het zadel presteerd.

Vind zijn achterbeengebruik alles behalve spectaculair en wil het zelfs storend noemen. Daarbij vind ik zijn zelfhouding goed, tot daar waar de schouders stoppen... Kortom, voorhand afhakken en een goede achterhand aanplakken.

* edit * wat voor merrie wil je eronder schuiven? De bonte uit je profiel?

De bonte uit mijn profiel is nu drachtig van Rubinstein 1 en als dat goed lijkt dan wil ik Temptation gebruiken maar als het veulen te weinig halsbespiering naar mn zin heeft dan wordt het een hengst met meer front en een zwaardere halsbespiering. Dus dat wacht ik even af. Verder heb ik nog een oude Variant stermerrie uit de moederlijn van Lingh drachtig van TomTom, en daar past hij heel mooi op. En dan ga ik van de week nog naar een merrie kijken maar dat is nog een verrassing.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:08

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 03:22

Ook in dat filmpje vind ik het niet zo indrukwekkend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:33

Absoluut een leuk paard, ik wou dat ik eentje had staan die zo kon bewegen hoor. Maar toch zie ik er iets aan en kan niet helemaal uitleggen wat dat nou is. Echt hakkentrekken doet hij niet maar gebruik van het achterbeen vind ik wel dubieus. Misschien komt het uit het wat strak houden van de lendenpartij?
Die balans kan nog wel verbeteren, is voor een 3 jarige nog niet zo heel slecht.
Of ik er mee zou dekken als ik een merrie had... nee denk t toch niet, dan zijn er betere opties vind ik zelf.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:55

Ik vind de halsvorm niet mooi, de aansluiting hals schoft is niet mooi vloeiend. Qua beweging sluit ik me bij Suzanne aan; de beweging zou ik echt irl moeten zien om goed te kunnen beoordelen.
Uit wat voor moederlijn komt hij?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:12

janderegelaa schreef:
anneliesdj schreef:

Opzich is dit wel een interessante gedachte, maar dan ligt het toch niet aan de foto, het paard is/beweegt dan gewoon zo en 99 van de 100 foto's zullen er dan ook zo uitzien!
De vraag is of je met deze ontwikkeling gelukkig moet zijn?

Voor het zelfde geld trekken ze over 10 jaar de conclusie dat die lange voorbenen het toch niet helemaal zijn. Knipoog
Zo zijn ze ook teruggekomen op de gedachte dat een hellend kruis beter zou zijn dan een minder hellend kruis.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:31

Moet je voor de gein de IDS van afgelopen week eens doorbladeren: daar staan heel veel foto's in van dravende paarden en je raadt het al: geen één erbij die zijn diagonale benenpaar op hetzelfde moment optilt. Ook de veulens doen dit niet!!! (het wordt hier op bokt nl. ook wel eens aan de manier van trainen toegeschreven).
Ik denk dat we altijd ten onrechte gedacht hebben dat de draf een tweetakt is. Met het blote oog lijkt dat ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:33

anneve schreef:
Ik denk dat we altijd ten onrechte gedacht hebben dat de draf een tweetakt is. Met het blote oog lijkt dat ook zo.

Dat was het ook altijd.
Wat je in de IDS ziet is de vooruitgang in de fokkerij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:40

anneve schreef:
Moet je voor de gein de IDS van afgelopen week eens doorbladeren: daar staan heel veel foto's in van dravende paarden en je raadt het al: geen één erbij die zijn diagonale benenpaar op hetzelfde moment optilt. Ook de veulens doen dit niet!!! (het wordt hier op bokt nl. ook wel eens aan de manier van trainen toegeschreven).

Moet je Arie53 dit bericht laten lezen, dan krijg je weer de hele theorie om je oren. Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:50

Ja een goed idee, maar door hem ben ik er wel extra op gaan letten. Maar moeten we dan concluderen dat al onze kwpn-ers waardeloos zijn? Vanaf de geboorte wel te verstaan.