Wat voor hoofdstel hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:13

Bij mijn haflingers past Kieffer goed in maat cob.
Die van mij zitten er ook altijd tussen in, full is meestal te lang en de cob maatjes zijn altijd te klein bij front- en neusriem.
Maar Kieffer maat cob zit dus goed!

Gerlin

Re: Wat voor hoofdstel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:46

Ik heb een Imperial Riding maat cob, maar mijn pony heeft een niet al te groot hoofd, daarom neigt het soms naar pony, maar mijn hoofdstel is maat cob ;)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:50

Wat hebben veel mensen een Kieffer hoofdstel! Grappig om zo terug te lezen.
Ik heb een lemetex kopstuk, met een lage neusriem merkloos en een BR frontriem en een Anky met een IR frontriem.
Vind eigenlijk een lage neusriem erg lelijk, maar hij heeft een sarcoid achtig iets op de plek waar anders de hoge neusriem loopt. Echt balen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:11

Charaz schreef:
Omdat het voor mij altijd moeilijk is om een hoofdstel te vinden (heb nl. frontriem en neusriem maat full nodig en de rest cob) vraag ik me af of er ook merken zijn waarbij deze ruim vallen en je dus haflinger maat hebt.

Ditzelfde probleem heb ik dus met mijn Fries. Klein hoofd, maar wel breed. Ik heb nu een Kieffer hoofdstel en een Chamberlaine. De Chamberlaine valt iets kleiner dan full, maar van de Kieffer heb ik de bakstukken 7 cm. korter laten maken.

Onze Haf heeft een cobhoofdstel. Wel weer hetzelfde probleem: ze heeft een klein hoofd en heeft eigenlijk ponymaat nodig. Maar van neusriem en frontriem maat cob.

Tja, lastig.

Weet wel dat je bij Schumacher een hoofdstel naar eigen model, kleur en maat kan laten maken, maar dat kost ook wat.

evelien_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:11

bij mijn haflinger heb ik een bij elkaar geraapt hoofdstel alles is verschillend,
ik heb al meerdere hoofdstellen gekocht die hem niet goed paste.
Dus ik vind het zonde om weer 1 te kopen.
Ik weet wel dat je in ruitersport zaken in Duitsland wel onderdelen los kan kopen

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:42

Ik heb echt altijd het herkenbare probleem. Alles cob, behalve de neus/frontriem.
De laatste tijd koop ik gewoon een full hoofdstel en prik ik er gaatjes bij. Heb nu een van kieffer, ik weet eigenlijk niet hoe die heet, maar alles is daar apart, zal wel een keer een foto maken, ideale is dat :) ook aansnoerneusriem dus die kan ook nog eengaatje bijgeprikt worden :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:52

xCondor schreef:
Ik heb echt altijd het herkenbare probleem. Alles cob, behalve de neus/frontriem.

En ik heb dat probleem ook ;)

Heb nu een cobmaat Pagony Special en die past wel, hoewel de neusriem dan op het eerste gaatje moet.

vitanuova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:25

Ik heb een Global Crown, maat Full,
Past precies, hoefde zelfs geen gaatje te verstellen ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:30

Ik heb een antilope hoofdstel , bruin met roze onderlegd.maat cob , past erg goed op mijn haf.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:50

Ik heb een harry's horse siverline hoofdstel, donkerbruin.
Paar gaatjes bij gemaakt, maar zit nu als gegoten!