Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

capraibex70 schreef:Heb je al eens aan een klassieke tuiger gedacht?
Brainless schreef:Als eigenaar van een gelderse merrie heb je dit jaar van de KWPN een brief gekregen met een aanbeveling van de beschikbare hengsten voor jouw merrie.
Er zijn op dit moment maar 9 goedgekeurde gelderse hengsten ter beschikking.
In de brief stond ook het inteelt percentage wat elke hengt met jouw merrie geeft.
Als je min een gelderse stermerrie hebt kun je korting krijgen op het dekgeld.
linky schreef:Brainless, wij hebben 2 klassieke, puur Gelderse merries, waarvan 1 ster met 3 x KeurPref. er achter, maar een brief van het KWPN????????![]()
![]()
Nevernooitniet.................. laat staan een inteeltpercentage met de beschikbare hengsten!![]()
Kijk maar eens op Gelderlanderhorse bij "Jaline" en "Ilindra"; nou, veel Gelderser zul je ze niet vinden!
Feroza_W schreef:Koss vind ik geen echte gelderse
Heb je al aan Toevallig gedacht?
koss is toch n vos en geen zwarte
LHS_80 schreef:De eigenaresse wil dan wel Gelders bloed gebruiken, maar toch meer een rijpaard fokken dan een typisch gelders paard. En naar mijn mening is dat haar goed recht! Smaken verschillen nu eenmaal. Hoe zonde het misschien ook is dat het 'echte gelderse' er dan uitgaat... ach ja, times change...
Oh ja en w.b. Toevallig: ik vind em prachtig hoor daar niet van.. maar ze wil graag dat de hengst bij het KWPN goedgekeurd is en dat is hij helaas niet, als ik me niet vergis?![]()
Anders gaan we er gewoon niet meer op in?
Het wordt gewoon een compromis- veulen

Ikzelf heb voorkeur voor hem omdat hij ook Cabochon is en daar was ik altijd erg dol op.
linky schreef:Begint weer wat te komen, ben vrijdag naar de fysio geweest, en heb net ramen gelapt met m'n rechter arm; heel raar, moet nadenken bij alles wat ik doe! (Ben hartstikke links, maar een slijmbeursontsteking heeft tijd nodig en dat heb ik niet).
Heb je al even naar Vitens gekeken? Ook een optie, geeft brave paarden, is zelf ook redelijk onverstoorbaar. Stalhofs.nl.
Als Marianne met haar dekken wil moet ze haar wel overschrijven op haar naam!
Van wanneer was die brief dan Brainless? Of heb je een Tuigpaard?
Zowel qua uitstraling als qua beweging.. als qua stoute jongensstreken 

(ik weet niet precies hoe het werkt, dit was mn tweede topic
)